Meivakantie (eind april) Turkije: Side, Lara of Alanya?

13-01-2019 22:23 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten te kijken om in de meivakantie (vanaf 20 april hier) een weekje naar een all inclusive hotel in Turkije te gaan.

Welke plaats is dan het meest zonzeker? Lara, Side of Alanya? Of maakt dat weinig uit ?
En sowieso: welk deel is het leukste, gezelligste om te zitten wat jullie betreft. Voor een keer een uitstapje met een dolmus busje naar wat winkeltjes, markt etc.

Tips voor een leuk, betaalbaar, hotel met wat glijbanen zijn ook welkom.
(de hele grote luxe ketens á la Royal Wings, Miracle etc. liggen boven budget).
Ik heb in antalya gezeten, dichtbij alanya. Heel mooi daar. De andere plaatsen heb ik niet gezien, maar zou alanya zeker aanraden.
Die plaatsen liggen 100-150 km bij elkaar vandaan, allemaal aan dezelfde kust. Zonzekerheid maakt dan volgens mij geen bal uit.
Nemty schreef:
13-01-2019 22:25
Ik heb in antalya gezeten, dichtbij alanya. Heel mooi daar. De andere plaatsen heb ik niet gezien, maar zou alanya zeker aanraden.
Noem het maar dichtbij, transfer van 1.5 uur met de bus.
SilverShadow schreef:
13-01-2019 22:41
Noem het maar dichtbij, transfer van 1.5 uur met de bus.
Valt mee, in boekte daar een leuke vaart met een schip inlc de tour er naar toe. Voor mijn gevoel was ik er in 20 min, half uur met mooi uitzicht.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan naar Belek, bij Antalya (hotel Limak Arcadia). Voor ons de eerste keer Turkije in de meivakantie, dus ik heb geen ervaring met het weer. Maar wel een tip, wij hebben geboekt bij een Duitse touroperator en we betaalden €500,- minder als de goedkoopste Nederlandse aanbieder, hetzelfde hotel, dezelfde tijd en zelfs dezelfde vluchten! Voor 4 personen. We vliegen dan wel vanaf Düsseldorf, ik weet niet of dat voor jullie interessant is. Voor ons is dat ongeveer net zover als Schiphol.
mida wijzigde dit bericht op 23-04-2019 22:40
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan hoor ik graag welke aanbieder dat is, Mida! Kun je in het Nederlanda met hen communiceren?

Is het Alltours toevallig ?
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
13-01-2019 22:41
Noem het maar dichtbij, transfer van 1.5 uur met de bus.
Nog wat langer ook denk ik; in een directe lijn van de luchthaven van Antalya naar Alanya geeft de routeplanner in een auto (geen bus) al minimaal 1 uur en 57 minuten aan...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Lara ligt redelijk dicht bij hetvliegveld van Antalya.
Wil je naar Alanya/Side, dan kan je beter overwegen om via luchthaven Gazipasa te vliegen, dat is veel dichterbij.
Van Antalya naar Side is écht heel lang qua transfer met een bus, reken op zeker 2 uur.
Alle reacties Link kopieren
Google maps geeft een uur van de luchthaven Antalya naar Side aan. Maar zal iets langer zijn omdat je langs hotels moet.
En inderdaad 2 uur naar Alanya.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken alleen Lara. Korte transfertijd met bus vind ik prettig. In 20 minuten in hotel.
Wij gaan dit jaar naar Fame Residence Lara. Al eerder geweest. Is klein beetje goedkoper dan Delphin, Miracle, e.d. Omdat het geen ultra all inclusieve is maar all inclusieve.
Vind de omgeving bij Lara niks aan trouwens. Antalya stad kan je wel goed heen.
Voor prijzen gewoon goed vergelijken. Ik heb ook wel eens via Tjingo geboekt, laagste prijs garantie. Nu via Corendon geboekt. Was toch weer goedkoper dan Tui en betere kamer (familie duplexkamer).
Alle reacties Link kopieren
Misschien is Grand Park Lara iets voor jullie?
Groot hotel, ligt niet direct aan het strand maar je moet een weg oversteken. Hierdoor is het een stuk goedkoper dan hotels in de buurt.
Vrienden van mij zijn er geweest en die waren tevreden, er is veel te doen voor kinderen en veel winkels op loopafstand. Dichtbij vliegveld en Antalya stad.

https://www.corendon.nl/turkije/turkse- ... n-info-tab
Marana-- schreef:
13-01-2019 22:37
Die plaatsen liggen 100-150 km bij elkaar vandaan, allemaal aan dezelfde kust. Zonzekerheid maakt dan volgens mij geen bal uit.
Dat is niet waar, het maakt wel degelijk uit. Hoe oostelijker, hoe zonniger en warmer in Turkije. Alanya is aanmerkelijk warmer en zonniger dan de andere genoemde plaatsen. Zeker eind april maakt dat een wereld van verschil. Heel vaak gehad dat het in Antalya regende en in Alanya gewoon droog was.
En het klopt. Vanaf Antalya airport is het een half uurtje naar Lara, een uur naar Side, twee uur naar Alanya. Met de auto heb ik het dan over, bus duurt langer en stopt meestal ook nog. Vind het zelf nooit heel vervelend, leuke route langs de kust en alle hotels. Maar dat is dan wel met de auto.

Vanaf Gazipaşa is het drie kwartier met de auto naar Alanya.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap werkelijk niet dat mensen zonder nadenken in een vliegtuig stappen voor een zonvakantie.

Kan de milieu-impact van vliegverkeer jullie dan echt niet schelen of zijn jullie gewoon onwetend?
mamaonbekend schreef:
13-01-2019 22:23
En sowieso: welk deel is het leukste, gezelligste om te zitten wat jullie betreft. Voor een keer een uitstapje met een dolmus busje naar wat winkeltjes, markt etc
Lara is een dorp met alleen hotels. Dan moet je echt naar Antalya voor een uitstapje. Dat is zeker een uur met de auto (van Lara naar centrum Antalya). Side is niet heel groot, wel een leuke winkelstraat met voornamelijk toeristische aangelegenheden. In Alanya kun je heel veel kanten op. Elke dag een andere markt, de haven om doorheen te lopen, groot centrum met toeristische dingen maar ook echt leuke winkels, picknick plaatsen, excursies etc. Zeker in die periode zou Alanya echt mijn voorkeur hebben.
Alle reacties Link kopieren
https://milieudefensie.nl/archief/vlieg ... gezondheid
Alle reacties Link kopieren
Hoi mamaonbekend, ik heb er ook weleens naar gekeken maar het is eind april max 20 graden; wij durfden het niet aan als zonvakantie. Canarische eilanden is dan echt warmer (denk ik)
Alle reacties Link kopieren
Ik ga jullie hotels even bekijken.

Zijn er hotels die ook een (kunstgras) voetbalveld hebben?
Ik ben al heel vaak in Turkije geweest en zelf ben ik helemaal verliefd geworden op het stadje Icmeler vlakbij Marmaris. Het is echt een hele knusse stad en ze staan erom bekent niet opdringerig te zijn en dat hebben wij ook zo ervaren. In april is het daar gemiddeld 20 graden en in mei 25.
Alle reacties Link kopieren
In Lara vind je de gigantische hotels, in Antalya is van alles te zien en te doen, Side is een mooie oude stad en alanya is ook leuk maar wel heel lang rijden. Ik zou persoonlijk voor Side gaan. Ik ben zelf eigenaar van www.turkijevisum.nl en in de meivakantie gaan heel veel Nederlanders naar de Turkse zuidkust vanwege het aangename klimaat en mooie lenteweer. Een hotel dat mij heel goed is bevallen is het IC Green hotel maar ik weet zo niet of daar een voetbalveld was.
Alle reacties Link kopieren
Als je deze bedoelt: IC Hotels Green Palace>
https://www.corendon.nl/turkije/turkse- ... S2C|||true

Ziet er prachtig uit! Maar echt wel boven budget helaas...

En Grandpark Lara en Fame Lara Residence zien er ook goed uit volgens mij, even snel gekeken, maar nog niet helemaal goed vergeleken.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef:
14-01-2019 13:34
Ik snap werkelijk niet dat mensen zonder nadenken in een vliegtuig stappen voor een zonvakantie.

Kan de milieu-impact van vliegverkeer jullie dan echt niet schelen of zijn jullie gewoon onwetend?
het kan me idd niet zo veel schelen . Ik wil graag op vakantie en dat doe ik voor mijn grotere reizen met het vliegtuig. ik leef verder milieu bewust genoeg, op mijn kinderen na dan :-)
Vrienden van mij zijn al iets van 3 jaar achter elkaar verregend in Turkije in mei. Geen idee of ze elke keer op dezelfde plaats zaten, maar het is dus géén zonzekere bestemming. Wellicht iets op de Canarisch eilanden zoeken?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-01-2019 07:51
Dan hoor ik graag welke aanbieder dat is, Mida! Kun je in het Nederlanda met hen communiceren?

Is het Alltours toevallig ?
Wij hebben geboekt met de website “ ab in den urlaub” , dat is een soort website net als prijsvrij, die aanbiedingen van allerlei touroperators vergelijken. Uiteindelijk hebben we geboekt bij Ferien touristiek (de touroperator). De communicatie is wel allemaal in het Duits.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven