Dagje Delft-verrassing voor zus

14-01-2019 09:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind maart gaan wij met zussen en nichtjes een dagje naar Delft.
Het is een verjaardagscadeau voor onze zus die dit jaar 65 jaar wordt. De oudste in het gezelschap is mijn moeder 86 en de jongste 15.

Helaas kunnen we allemaal alleen maar op zondag maar dan is de nieuwe kerk bv niet open ( en ook wat leuke restaurantjes niet)
Ik heb al wat gezocht op internet maar ik zou graag wat informatie willen van mensen die Delft wat beter kennen.
Wat is leuker: Vermeerhuis of Porcelyne fles? Mijn zus en moeder vinden allebei leuk, de jongeren mogen mee maar kunnen dan ook gaan shoppen .
We willen afsluiten met een high tea, waar kun je gezellig zitten en is dat ook betaalbaar?
Alle reacties Link kopieren
Het Vermeerhuis zit vlak achter de markt, in het centrum. Geschikte locatie voor degenen die willen winkelen. De Porceleyne Fles zit buiten het centrum, daar in de buurt zijn geen winkels.

De meeste winkels gaan om 12:00 uur open op zondag.

High Tea kan je leuk doen bij Jans (zit ook in het centrum). Of restaurant Swing (bij het Hampshire Hotel), dit is weer iets meer buiten het centrum.
Alle reacties Link kopieren
In Swing hebben ze op zondagen wel af en toe live muziek op zondag. Ik weet niet of jullie daar van houden, maar dat kan je het beste bij het reserveren even navragen.
Alle reacties Link kopieren
Om te 'shoppen' vond ik het echt niet geschikt. Ik was ook op een zondag en winkels MOGEN open vanaf 12:00. Ik geloof dat om 12:30 de helft open was van een al karig aanbod en de rest zag er nog donker uit.
Geen idee of er uiteindelijk nog iets open is gegaan want ik heb de auto weer gepakt en ben naar Den Haag gereden om daar te shoppen :$
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
PimPom schreef:
14-01-2019 10:03
Om te 'shoppen' vond ik het echt niet geschikt. Ik was ook op een zondag en winkels MOGEN open vanaf 12:00. Ik geloof dat om 12:30 de helft open was van een al karig aanbod en de rest zag er nog donker uit.
Geen idee of er uiteindelijk nog iets open is gegaan want ik heb de auto weer gepakt en ben naar Den Haag gereden om daar te shoppen :$
Dit herinner ik me ook nog van een bezoekje aan Delft, het winkelaanbod viel echt tegen. Wij zijn toen van daaruit naar Rotterdam gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Niet echt een plek om te shoppen dus op zondag......mijn zus wilde graag naar Delft ( ze mocht een stad kiezen) daar wil ik niet van afwijken . Ik ben al blij met jullie tips. Dank je wel alvast!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een Delfts blauw workshop leuk? Kan je je eigen bordje/vaas oid maken
Het centrum van Delft is wel aardig, maar shoppen is er niet leuk. Nooit. Er zijn alleen maar stomme ketens en het aanbod is gewoon knudde.

Op zondag is het Prinsenhof wel leuk om te doen. Tetar van Elven is ook leuk en beide musea zijn goed met elkaar te combineren.

Voor de lunch/diner zijn er genoeg tentjes die leuk en lekker zijn. Kek zou ik overslaan (te duur en 'hip'), maar er is zat leuks. De Beiaard (avond), Jans (lunch), Centrale (avond en lunch) zijn mijn favorieten. Voor 's avonds is de Pelikaan ook een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
De Wijnhaven heeft op zondag soms live muziek, en is sowieso een sfeervolle plek voor lunch/diner met lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Kun je niet eerder? De Willem van Oranje tentoonstelling in Museum Prinsenhof is wel echt een aanrader, maar die is nog maar tot 3 maart.

Porceleyne Fles is wel leuk, maar iets buiten het centrum, wel kun je daar ook een high tea doen. Een stadswandeling is wel erg leuk om te doen, maar ik weet niet of dat nog lukt met de 86-jarige. Delft krijgt de laatste jaren juist steeds meer eenmanszaken en minder ketens.
Wat echt enorm leuk is is medisch museum Griffioen. Het is niet echt een museum omdat het bijna nooit open is. Het is meer een enorme medische collectie, die nog steeds door vrijwilligers geïnventariseerd wordt. Ongeveer 1x per kwartaal zijn ze open voor publiek, maar daarnaast wel op afspraak voor groepen. Misschien dat jullie groot genoeg zijn voor een 'groep'. Is voor de hele groep echt leuk, de ouderen zullen nog eea herkennen. Het is wel in een oud pand en je moet wat trapjes op en af, dus dat moet de oudste nog wel kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Al die trapjes kan mijn moeder niet maar het is wel een leuke tip! Mijn boekenclub wilde ook graag een keer naar Delft, dan is dit erg leuk ( passen we de te lezen boeken er op aan, hahaha)

@ latte....we kunnen helaas niet eerder, het was al een heel gedoe om deze afspraak te plannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven