De ideale vakantie

14-01-2019 18:29 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met heel veel plezier heb ik afgelopen weekeinde flink wat draadjes hier doorgelezen want ik ga binnenkort een vakantie plannen, heerlijk!

Dit jaar zijn de omstandigheden ideaal, door het samenvallen van eindexamens en stages kunnen we in juni, dus buiten het hoogseizoen, weg. Het budget, hoewel niet grenzeloos, biedt ruimte voor iets bijzonders of wat verder weg, maar helaas kunnen we niet langer dan (ruim) twee weken weg.

We kijken nu naar Zuid Afrika, daar zijn we nog nooit geweest. Noord en Midden Amerika wel, Azie ook nog nauwelijks. Verder houden we van rondreizen en dingen doen en zien. Door lichamelijke beperkingen (rug) iets minder sportief dan ik zou willen, maar wandelen gaat prima.

Na deze iets te lange inleiding mijn vraag: als jullie je droomreis zouden kunnen samenstellen, niet langer dan 2+ weken maar verder weinig beperkingen, wat zou je dan doen?
Oregon/Washington in juni
Montana/Wyoming als je nog nooit in Yellowstone bent geweest

Je kunt overal met de auto op de mooiste uitzichtpunten komen en hoeft er dus niet persé ver voor te kunnen wandelen
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een onderzoekje.

Mijn ideale vakantie is de jouwe niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga naar Haamstede, maar dat telt zeker niet?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je de halve wereld over vliegen en de aarde naar de klote helpen?
Alle reacties Link kopieren
Zuid Afrika zou ik dan zeker heen willen!
Fantastisch land! En heel veel te zien en te doen.
Maar helaas vind ik juni wel wat aan de frisse kant dan.

Bali wellicht een optie? Combinatie van genoeg te zien en lekker weer.

Fly drive Florida is ook een leuke optie
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties :-).

Allereerst, dit is geen onderzoekje. Natuurlijk wil niet iedereen hetzelfde, maar ik vind het leuk om over de reizen van anderen te lezen en hoop op wat suggesties waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Extra voorpret!

Als ik dan toch de halve wereld over vlieg, dan heb ik er in elk geval dubbel zo veel pret van :D . Ik ben overigens niet helemaal ongevoelig voor dat argument, Willem, maar denk dat ik dat schuldgevoel wel met CO2 compensatie kan onderdrukken.

Haamstede; tot mijn schaamte moest ik opzoeken waar dat ook al weer ligt, maar leuk! Misschien een weekendje in voor- of najaar.

Montana/Wyoming, nooit geweest, ik ga er naar kijken!
Alle reacties Link kopieren
Vliegen naar Malaga en dan een rondje Zuidspanje (Ronda, Cordoba, Sevilla,Granada) met een huurauto. Prima te doen in juni qua temperatuur. En je komt Willem een beetje tegemoet ;-)
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Voor twee weken lijkt mij leuk:
- Ijsland
- Indonesie (zou zelf de wat minder bekende eilanden kiezen met goede duikplekken)
- Guatemala (zelf in combinatie met Nicaragua gedaan in vier weken, maar je kan al best veel zien in twee weken als je in dit land blijft)
- Rondreizen in Portugal
Alle reacties Link kopieren
Koontz schreef:
14-01-2019 18:59
Dank voor de reacties :-).

Allereerst, dit is geen onderzoekje. Natuurlijk wil niet iedereen hetzelfde, maar ik vind het leuk om over de reizen van anderen te lezen en hoop op wat suggesties waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Extra voorpret!

Als ik dan toch de halve wereld over vlieg, dan heb ik er in elk geval dubbel zo veel pret van :D . Ik ben overigens niet helemaal ongevoelig voor dat argument, Willem, maar denk dat ik dat schuldgevoel wel met CO2 compensatie kan onderdrukken.

Haamstede; tot mijn schaamte moest ik opzoeken waar dat ook al weer ligt, maar leuk! Misschien een weekendje in voor- of najaar.

Montana/Wyoming, nooit geweest, ik ga er naar kijken!
Het gaat niet alleen om CO2 uitstoot maar ook om fijnstof. Mensen stikken de moord van die zooi. Vliegen is echt heel schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties, ik heb weer wat ideeën om verder te zoeken!
Ik ben geen vakantiefan. Te veel prikkels die ik niet kan verwerken.

Maar ik zou wel heel graag ( zonder kinderen) ergens heen waar ik het Noorderlicht kan kijken.

Ik hou van kou en zou best een tijdje naar IJsland of Noord Noorwegen willen.
Canada, USA (daarbinnen diverse Staten ook weer), Australië, Nieuw-Zeeland en Zuid-Afrika zijn mijn top 5. Maar niet als de eis “twee weken” is. In dat geval Oostenrijk, Zweden, (Fins) Lapland of Toscane.
Voor 2 weken zou ik gerust naar de USA gaan. Naar Europese bestemmingen kun je immers ook een weekje tussendoor.

Maar evengoed zou ik proberen er 3 weken van te maken. Die tickets moet je toch betalen, hoelang of hoe kort je ook gaat.
Ik zou voor de bestemmingen die ik opnoem zeker 3-4 weken willen uittrekken. Maar idd, anderzijds, waarom niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven