naam en voornaam op vliegticket

15-01-2019 12:04 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,
Ik heb vorige week voor mijn gezin (4 personen) vliegtickets geboekt. Na de betaling met mijn kredietkaart ben ik erachter gekomen dat de namen en de voornamen op de tickets verwisseld staan. Vb., mijn volledige naam is Jan Hendriks, op de ticket staat onder naam: Jan, en onder voornaam: Hendirks. En dit voor alle 4 personen.

Kan dit een probleem zijn?

Dank u alvast voor de reacties.
Ja dit kan een probleem zijn. Bel de vliegmaatschappij waar je geboekt hebt en leg ze de situatie uit.
ik zou inderdaad zsm met je maatschappij bellen, als de naam op je ticket en paspoort niet exact gelijk zijn kan dat problemen opleveren
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd begrepen dat het heel belangrijk is dat op je vliegticket de namen goed zijn geschreven/gespeld dus ja, het lijkt mij wel een probleem. Ik zou sowieso niet gaan afwachten totdat straks op het vliegveld blijkt dat het een probleem is.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kijk Radar van gisteravond maar terug.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik zou het even navragen of dat een probleem is.

Ik heb het gehad dat op mijn vlucht gegevens papiertje stond voornaammrs achternaam en op mijn boardingpass stond achternaam/voornaam mrs

Maar toen stond er duidelijk bij dat dat kon voorkomen en dat dat niet voor problemen zou zorgen. Dat mrs was om aan te geven dat ik een vrouw ben. Heb verder geen doopnamen waar ik inmiddels heel blij mee ben.

Ik neem aan dat je ook stoelen gaat reserveren omdat anders de kans groot is dat je ergens anders zit? Zo moest mijn moeder uiteraard haar meisjesnaam opgeven en toen we in wilden checken werd mijn moeder heel ergens anders ingedeeld dan wij.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er aan waar je naartoe moet. Ik heb eenmaal een fout gehad op een ticket dat het bedrijf had geboekt. Maar omdat het een Europese vlucht was het risico maar genomen omdat er toch geen paspoort controle is.

Maar daar kwam ik ook pas heel laat achter. Als je het direct weet gelijk bellen.
Alle reacties Link kopieren
Vliegtickets + namen + paspoort moeten kloppen.

In Tel Aviv werd ik nog eens gevraagd naar naam, burg.staat en geboorteplaats ter controlle.

Ik zou hier zeker melding van maken.
ik zou inderdaad zsm met je maatschappij bellen, als de naam op je ticket en paspoort niet exact gelijk zijn kan dat problemen opleveren
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
En? Al gebeld en wijzer geworden?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Het was vast heel laat toen je boekte!
Alle reacties Link kopieren
uiteraard is het een probleem. Je naam op je ticket moet overeen komen met naam in je paspoort / id bewijs.

Dus.

Ik heet Paulien Poldervrouw Troelala (poldervrouw meisjesnaam , troelala getrouwde naam)

op ticket komt dan

Paulien Poldervrouw

Je eerste voornaam voluit zoals op je paspoort. en NOOIT je getrouwde naam ALTIJD meisjesnaam

En als je een heel goedkoop ticket hebt is vaak goedkoper om nieuw ticket te kopen en heb je ticket bij KLM etc. dan zou ik even bellen , soms heb je mazzel, maar ook hier.. heb je een te goedkoop ticket dan is wijziging soms wel 150 euro...

dat mensen dat nu nog steeds niet weten..
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
15-01-2019 12:32
Ik zou het even navragen of dat een probleem is.

Ik neem aan dat je ook stoelen gaat reserveren omdat anders de kans groot is dat je ergens anders zit? Zo moest mijn moeder uiteraard haar meisjesnaam opgeven en toen we in wilden checken werd mijn moeder heel ergens anders ingedeeld dan wij.
Dat heeft totaal niets te maken met je naam op je tickets.. Stoelen reserveren doe je bij het boeken van je ticket het liefst, zodat je weet dat jij bij elkaar komt te zitten (als je dat wilt), en anders is het gewoon afwachten wat er nog vrij is bij inchecken als je de kosten niet er voor over hebt. Maar hoe je heet staat volledig los van je waar je zit ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven