Laos of Vietnam?

17-01-2019 18:58 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Mijn vriend en ik willen in de zomer ongeveer 3 weken gaan backpacken in Azië. Nu zijn we al in Cambodja en Peru geweest en willen we weer een Aziatisch land aan doen. Maar nu twijfelen we beide over 2 landen, namelijk Laos of Vietnam. We willen rond de zomerperiode gaan (ook al is dit regenseizoen). We houden van een combinatie van actief, relaxen, natuur en lekker eten. We hebben zelf het idee dat Vietnam meer hoogtepunten heeft maar Laos wat relaxter is qua land. Alle tips zijn zeer welkom!
Alle reacties Link kopieren
Laos.
Vietnam is mooi, maar ik vond de Vietnamezen geen leuk volk. (2x enkele weken geweest). Nog nooit zoveel pogingen tot afzetterij en belazeren meegemaakt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Laos.
Vind Vietnamezen ook geen leuk volk. Totaal niet hulpvaardig, onvriendelijk en waar ze je kunnen oplichten zullen ze dat doen.
Laos is authentieker ook
Alle reacties Link kopieren
Vietnam! Zoveel mooier en veelzijdiger dan Laos. Ook betere ervaringen met mensen en had in Laos juist het gevoel dat ze me continu wilde oplichten.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon allebei. Of ga naar Thailand; vriendelijk volk!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Laos gaan, precies om de al genoemde redenen. Of Laos combineren met het noorden van Vietnam (Sapa, Halong Bay, Hanoi bijvoorbeeld).
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Aangezien het regentijd is zou ik Java en Bali overwegen,Indonesie zit aan de goede kant van de klimaatzone
Loas om de eerder genoemde redenen.
Alle reacties Link kopieren
Laos. Veel gemoedelijker.
Alle reacties Link kopieren
Er is maar één volk, land, in de geschiedenis dat Amerika heeft overwonnen: Vietnam. Hun kracht, hun opoffering, vanuit een compleet verwoest land, onder communistisch bewind, een leven opbouwen. En ja, toeristen die in de hotspots blijven zijn hun nieuwe "melkkoe". Daarbuiten prachtige krachtige mensen en iedereen is welkom. Laos is lang geïsoleerd, hun geschiedenis, religie en manier van leven is gerelateerd aan die van Nepal en Tibet. Vietnam kun je krijgslustig noemen, Laos vreedzaam. Je kunt een combi maken bijv. vanuit Hué (Vietnam) via de provincie QuanTri via lokale wegen naar Laos te gaan. Vandaar uit naar Vientiane.
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Sharing schreef:
17-01-2019 22:03
Er is maar één volk, land, in de geschiedenis dat Amerika heeft overwonnen: Vietnam. Hun kracht, hun opoffering, vanuit een compleet verwoest land, onder communistisch bewind, een leven opbouwen. En ja, toeristen die in de hotspots blijven zijn hun nieuwe "melkkoe". Daarbuiten prachtige krachtige mensen en iedereen is welkom.

Ook buiten die hotspots, is mijn ervaring. Ik vind het helemaal niet erg om als toerist meer te moeten betalen dan de lokale bevolking, maar de hoeveelheid de manier waarop door de Vietnamezen stond me erg tegen.
himalaya wijzigde dit bericht op 18-01-2019 23:22
0.16% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh wauw ik hoor altijd alleen maar enthousiaste verhalen over Vietnam dus ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die de sfeer niet zo prettig vond. Opdringerige mensen, vooral de mannen.

Nog niet naar Laos geweest maar staat hoog op de lijst!
Hello, can you hear me?
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
18-01-2019 19:49
Oh wauw ik hoor altijd alleen maar enthousiaste verhalen over Vietnam dus ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die de sfeer niet zo prettig vond. Opdringerige mensen, vooral de mannen.
Vietnam is echt zo’n ‘you love it or you hate it’ land. En dat heb ik over andere landen nog nooit zo gehoord.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
18-01-2019 23:24
Vietnam is echt zo’n ‘you love it or you hate it’ land. En dat heb ik over andere landen nog nooit zo gehoord.
Over India zegt men dat ook.

Ik kan niet oordelen over Vietnam want nooit geweest, Laos was wel mooi, maar ook daar zetten ze je af. Als je met je bagage ergens staat en naar je hotel wil, dan zijn ze niet eens bereid tot afdingen, want dan weten ze dat je toch niet zelf gaat lopen slepen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-01-2019 03:51
Over India zegt men dat ook.

Ja, klopt! En over Sydney hoor ik het ook vaak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven