Airbnb recensie schrijven

17-01-2019 21:09 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor het eerst een negatieve ervaring gehad met een verhuurder via Airbnb.
De inhoud doet niet terzake, maar ik heb dus een negatieve review geschreven, gewoon netjes en eerlijk.
Nu las ik dat er pas een review wordt geplaatst als de andere partij (de verhuurder) ook een review heeft geschreven over mij (de huurder).
Ik vraag me dan af wat er gebeurt als de verhuurder niks schrijft? Wordt de review dan helemaal niet geplaatst?
Dat zou betekenen dat je nooit negatieve reviews hoeft te krijgen op Airbnb en zou in mijn ogen niet fair zijn.
Iemand ervaring hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Oops tikfout, het moet natuurlijk recensie zijn :-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij krijgt de andere partij alleen een mail waarin staat dat er een beoordeling is geschreven, niet wát er is geschreven. Dat wordt pas zichtbaar wanneer je zelf ook iets schrijft.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ok dus als je weet dat er iets grondig mis is gegaan, kun je jezelf gewoon indekken door geen recensie te schrijven. Zo geeft Airbnb helemaal geen goed beeld van de ervaringen van gebruikers of verhuurders.
Airbnb heeft ons verzekerd dat alle reviews gepubliceerd worden. De verhuurder heeft 14 dagen de tijd om een review te schrijven. Als hij dat niet doet, wordt jouw review dus pas na 14 dagen gepubliceerd. De verhuurder kan na publicatie van jouw review niet meer zijn eigen review over jou wijzigen. Wel kan de verhuurder reageren op jouw review (en dat is dan dus te zien op zijn pagina).
Alle reacties Link kopieren
Die 14 dagen gaan in na de vernachting neem ik aan?
Ik heb zojuist de review geschreven, de overnachting is inmiddels meer dan een week geleden. Maar als ik het goed begrijp wordt mijn review dus wel geplaatst, ook als zij niets schrijven over mij? En je kunt van te voren dus niet zien wat er is geschreven?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de titel even voor je aangepast ;) .

Met vriendelijke groet, Juun.
kopstoot schreef:
17-01-2019 21:40
Die 14 dagen gaan in na de vernachting neem ik aan?
Ik heb zojuist de review geschreven, de overnachting is inmiddels meer dan een week geleden. Maar als ik het goed begrijp wordt mijn review dus wel geplaatst, ook als zij niets schrijven over mij? En je kunt van te voren dus niet zien wat er is geschreven?

Ja, ja en ja.
Alle reacties Link kopieren
JuniorModeratorViva schreef:
17-01-2019 21:42
Ik heb de titel even voor je aangepast ;) .

Met vriendelijke groet, Juun.
Wat attent, dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
17-01-2019 21:42
Ja, ja en ja.
Top dank je wel!!
Krijg je daar dan ook automatisch bericht van, als het is gepubliceerd?
kopstoot schreef:
17-01-2019 21:47
Top dank je wel!!
Krijg je daar dan ook automatisch bericht van, als het is gepubliceerd?


Ja daar krijg je bericht van (als je bij instellingen hebt staan dat je berichten wilt ontvangen)
Marana-- schreef:
17-01-2019 21:42
Ja, ja en ja.
Ik lees op de site van airbnb het volgende: "recensies worden geplaatst zodra zowel de de gast als de verhuurder een recensie heeft geschreven"

Ik weet niet zeker of zij eerst jouw recensie al kunnen lezen alvorens zij een recensie gaan schrijven. Het valt mij namelijk wel op dat je op airbnb veeeeeeeel meer positieve (en soms overdreven positief zelfs) recensies vindt dan op booking.com bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Kissie30 schreef:
17-01-2019 22:15
Ik lees op de site van airbnb het volgende: "recensies worden geplaatst zodra zowel de de gast als de verhuurder een recensie heeft geschreven"

Ik weet niet zeker of zij eerst jouw recensie al kunnen lezen alvorens zij een recensie gaan schrijven. Het valt mij namelijk wel op dat je op airbnb veeeeeeeel meer positieve (en soms overdreven positief zelfs) recensies vindt dan op booking.com bijvoorbeeld.
Dit las ik dus ook, vandaar mijn verwarring.
En het zou idd ook verklaren waarom je bijna altijd alleen positieve recensies leest.
Als dat echt zo is, dan ga ik niet meer boeken via Airbnb want dat klopt natuurlijk voor geen kant.
Ik denk overigens niet dat zij de recensie op voorhand kunnen lezen.
Maar deze huurder weet allang dat ik geen positief verhaal heb dus tja..
Kissie30 schreef:
17-01-2019 22:15
Ik lees op de site van airbnb het volgende: "recensies worden geplaatst zodra zowel de de gast als de verhuurder een recensie heeft geschreven"

Ik weet niet zeker of zij eerst jouw recensie al kunnen lezen alvorens zij een recensie gaan schrijven. Het valt mij namelijk wel op dat je op airbnb veeeeeeeel meer positieve (en soms overdreven positief zelfs) recensies vindt dan op booking.com bijvoorbeeld.

Met die zin bedoelen ze dat de verhuurder jouw review niet kan lezen tot hij zijn eigen review heeft geschreven. Als verhuurder hebben wij nog nooit een review van een huurder gezien voor we zelf onze review schreven.
Ik denk dat het positiever is dan Booking omdat het persoonlijker is. Airbnb stuurt meer aan op het community-gevoel.
Marana-- schreef:
17-01-2019 22:25
Met die zin bedoelen ze dat de verhuurder jouw review niet kan lezen tot hij zijn eigen review heeft geschreven.

Dat vraag ik mij af, want dat is namelijk niet wat er letterlijk staat.

Marana-- schreef:
17-01-2019 22:25
Als verhuurder hebben wij nog nooit een review van een huurder gezien voor we zelf onze review schreven.
Ik denk dat het positiever is dan Booking omdat het persoonlijker is. Airbnb stuurt meer aan op het community-gevoel.

Dat zou kunnen. Desalniettemin hebben zelfs de beste hotels nog minpunten die opgesomd worden. Terwijl ik in crappy airbnb adressen heb verbleven waar helemaal niets negatiefs te lezen was in welke recensie dan ook. Ik vind dat wel opvallend. Daarbij, als je Googelt op Airbnb en recensies dan vind je veel kritiek op het recensiesysteem.
Toch is dat echt wat ze bedoelen. Staat echt in alle faq mbt reviews (als verhuurder iig).


Je moet recensies ook een beetje leren lezen, vaak zeggen mensen iets tussen de regels door. Wij zeggen bijv nooit 'huurder heeft de boel vies achtergelaten' maar wel 'het had iets netter achtergelaten kunnen worden'. Of 'het was blijkbaar makkelijk te vinden want ze stonden eerder voor de deur dan afgesproken' ipv 'huurder was er veel te vroeg'.
En je moet de prijs-kwaliteit-verhouding goed in je achterhoofd houden. Van een crappy airbnb waar ik 30 euro per nacht betaal, verwacht ik iets anders dan van een goed hotel voor 150 euro per nacht.
Negatieve recensies worden wel degelijk geplaatst op AirBnB zelfs als de verhuurder geen recensie schrijft over de gast.

Wat Marana schrijft, klopt. Jouw review zal pas 14 dagen na je verblijf verschijnen in het geval de verhuurder zelf geen recensie schrijft. Als de verhuurder wel een recensie schrijft, zullen jullie beide recensies verschijnen op het moment dat beiden een recensie hebben geschreven.

Het is wel waar dat mensen op AirBnB vaker positieve recensies schrijven dan op Booking.com. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je meer persoonlijk contact hebt en mensen niet willen kwetsen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Als het echt gaat om het community gevoel bij Airbnb, dan heeft deze verhuurder daar iig niets van begrepen.
Het draait ook hier gewoon om geld verdienen, simpel zat.
Ja hoor, jouw recensie wordt geplaatst. Als de verhuurder geen recensie schrijft, na 2 weken. De verhuurder kan daar niets aan veranderen. De recensies die leest, zijn dus echt. Wel is het zo dat je inderdaad tussen de regels door moet lezen. Was in de hoekjes nog wat stoffig= vies. Levendig, enthousiast gezin= herriemakers en basic keuken= kraan en aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
17-01-2019 22:49
Ja hoor, jouw recensie wordt geplaatst. Als de verhuurder geen recensie schrijft, na 2 weken. De verhuurder kan daar niets aan veranderen. De recensies die leest, zijn dus echt. Wel is het zo dat je inderdaad tussen de regels door moet lezen. Was in de hoekjes nog wat stoffig= vies. Levendig, enthousiast gezin= herriemakers en basic keuken= kraan en aanrecht.
Dan heeft deze verhuurder nog niks geschreven blijkbaar, afwachten dus.
Maar ben blij dat het geplaatst wordt!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zowel als verhuurder als huurder actief op air bnb en recensies worden altijd geplaatst. Binnen de termijn dat je een recensie kunt achterlaten kun je de recensie van de ander niet lezen tot je er zelf een hebt geschreven. Na de termijn wordt de recensie geplaatst.

Als er echt iets is gebeurd dat niet ok is, waarom heb je dan air bnb niet ingeschakeld of een klacht ingediend?
Alle reacties Link kopieren
Pinda-Kaas schreef:
17-01-2019 23:41
Ik ben zowel als verhuurder als huurder actief op air bnb en recensies worden altijd geplaatst. Binnen de termijn dat je een recensie kunt achterlaten kun je de recensie van de ander niet lezen tot je er zelf een hebt geschreven. Na de termijn wordt de recensie geplaatst.

Als er echt iets is gebeurd dat niet ok is, waarom heb je dan air bnb niet ingeschakeld of een klacht ingediend?
Ok dank je wel. Dus als de verhuurder wel al een recensie had geschreven dan had ik die van hem en hij die van mij direct kunnen lezen?
Waarom ik Airbnb niet heb ingeschakeld is omdat ik echt moe word van instanties benaderen. Een (eerlijke) recensie is door iedereen te lezen die dat huis wil huren en dan kunnen zij bepalen wat ze willen. Ik hoef daar in elk geval nooit meer naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Lieveranoniem123456 schreef:
17-01-2019 22:43
Negatieve recensies worden wel degelijk geplaatst op AirBnB zelfs als de verhuurder geen recensie schrijft over de gast.

Wat Marana schrijft, klopt. Jouw review zal pas 14 dagen na je verblijf verschijnen in het geval de verhuurder zelf geen recensie schrijft. Als de verhuurder wel een recensie schrijft, zullen jullie beide recensies verschijnen op het moment dat beiden een recensie hebben geschreven.

Het is wel waar dat mensen op AirBnB vaker positieve recensies schrijven dan op Booking.com. Dat heeft volgens mij te maken met het feit dat je meer persoonlijk contact hebt en mensen niet willen kwetsen enzo.
Dat ja. Ik heb persoonlijk ook geen goede ervaring met AirBnB maar vond het best lastig om dit ook in de recensie te schrijven.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
kopstoot schreef:
18-01-2019 08:59
Ok dank je wel. Dus als de verhuurder wel al een recensie had geschreven dan had ik die van hem en hij die van mij direct kunnen lezen?
ja precies, maar je krijgt daar ook bericht van hoor, als hij een recensie schrijft over jou
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
18-01-2019 09:21
Dat ja. Ik heb persoonlijk ook geen goede ervaring met AirBnB maar vond het best lastig om dit ook in de recensie te schrijven.

Ik heb daar geen moeite mee, zolang wat je schrijft eerlijk en oprecht is. Zij verdienen geld aan mij en daar staat tegenover dat je in ieder geval gastvrij wordt behandeld naar mijn mening.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven