Waar naartoe op zomervakantie?

18-01-2019 20:17 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen binnenkort onze zomervakantie boeken, maar we zijn op zoek naar leuke tips. Welk land/welke plaats/welk hotel raden jullie aan?

We willen ongeveer twee weken weg in de periode eind juli/begin augustus. We houden van een zon- zee- strandvakantie afgewisseld met het bezoeken van leuke (kleine) steden of andere bezienswaardigheden.
Vorig jaar zijn we naar Cascais, in de buurt van Lissabon, geweest wat erg goed is bevallen. We willen nu graag naar een ander land of eiland, maar we willen wel in Zuid-Europa blijven.
Ons budget is ongeveer 800/900 euro per persoon voor een hotel (of appartement) en vlucht.

Wat is jullie goed bevallen?
Malta, Andalusie, Canarisch Eiland, Kreta, Kos, Chalkidiki. Genoeg te zien, zee en fijn weer.
Je budget is wel krap voor twee weken in het hoogseizoen.
Zuid-Italie is erg mooi, dan bedoel ik dus helemaal onderin de laars.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
18-01-2019 20:25
Zuid-Italie is erg mooi, dan bedoel ik dus helemaal onderin de laars.
Heb je dan een stad of dorp wat je kan aanraden?
Fleecedekentje-1 schreef:
18-01-2019 20:27
Heb je dan een stad of dorp wat je kan aanraden?
Regio Calabrie is heel fijn, lekker eten ook. Je kunt daar met de ferry naar Sicilië.

Wij hebben langs de kust een rondreis gedaan, maar dat lijkt me handiger als je met de auto reist.
Alle reacties Link kopieren
Maakt echt niks uit. Voor jullie wensen zijn er letterlijk tienduizenden plaatsen.
Surf naar een willekeurige website van een reisaanbieder en zo'n beetje iedere reis die je vindt in Zuid Europa, voldoet uitstekend aan jullie wensen.

Voordat je boekt kijk je even op Zoover of Tripadvisor en je weet precies wat je kan verwachten.
Japan is me goed bevallen.
Israël hebben wij gedaan, maar je budget is allicht wat laag daarvoor. Was wel een geweldig interessante reis.

We verbleven in Jeruzalem en Tel Aviv (Jaffa) en hebben o.a. Masada/Dode Zee, Haifa/Akko, Ramallah, Bethlehem, en natuurlijk ook Jeruzalem en Tel Aviv/Jaffa bezocht (vaak met dagtrips).
Alle reacties Link kopieren
Nouschi en ik zullen beiden Andalusië aanraden :P al is het daar erg warm in de zomer. Maar als je aan de kust zit kun je strand lekker afwisselen met dingen bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-01-2019 20:54
Japan is me goed bevallen.
Sinds wanneer ligt dat in zuid Europa? :P denk dat het budget van TO ook iets te laag is daarvoor.
Ik zou er graag heen gaan.
Alle reacties Link kopieren
De Canarische eilanden zijn ook leuk. Lanzarote vind ik mooi.
Toscane kan ik aanraden! Ik heb er vorig jaar met mijn vriend iets langer dan een week op een camping gestaan (in montescudaio). Vanaf daar in 10 minuutjes met de auto op het strand en ook binnen no-time in Pisa, Sienna en Lucca. We hebben zelf nog een tripje naar de cinque terre gedaan. Dat is heel erg mooi. Volgens mij kom je er ook per trein:). Wat betreft hotel/vlucht kan ik helaas niks aanraden. Met de auto en op een camping was in ieder geval erg goedkoop!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven