Londen Luton Airport

18-01-2019 21:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vlieg binnenkort naar Londen, vanaf Schiphol naar Luton Airport en terug. Ik zie online treintickets om naar het centrum van Londen te kunnen komen die ik nu al kan bestellen/reserveren/kopen, maar is dat handig of is het net zo handig om dat daar ter plekke te doen?
Ik reis alleen en vind het een beetje spannend, vandaar dat ik zo goed mogelijk voorbereid wil zijn, maar ik wil het mezelf ook weer niet te moeilijk maken.

Iemand tips over reizen met het ov naar het centrum van Londen toe vanaf Luton airport?
Maakt niet uit, kan net zo makkelijk daar. Aan de andere kant, als je je printje al bij je hebt scheelt dat weer een handeling en kun je meteen door.
Alle reacties Link kopieren
Over het algemeen is in London vooraf kopen goedkoper dan aan de kassa kopen.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
18-01-2019 21:19
Over het algemeen is in London vooraf kopen goedkoper dan aan de kassa kopen.
Helemaal waar. Als er bepaalde toeristische attracties zijn die je zeker wilt zien zou ik daar ook vooraf al kaarten voor kopen. Kan echt veel geld schelen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Een kaartje vooraf kopen betekent dat als je vliegtuig vertraging heeft, dat je dan je treinaansluiting mist en je alsnog een kaartje moet kopen. Je koopt het kaartje namelijk voor trein op een bepaalde tijd.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
18-01-2019 21:27
Een kaartje vooraf kopen betekent dat als je vliegtuig vertraging heeft, dat je dan je treinaansluiting mist en je alsnog een kaartje moet kopen. Je koopt het kaartje namelijk voor trein op een bepaalde tijd.
Ja, daar dacht ik ook aan inderdaad. Weet iemand hoeveel het scheelt met vooraf kopen? Ik zie online dat een kaart naar mijn bestemming in het centrum 23 euro kost, een enkeltje, met de trein. Maar ik las ergens in een ander topic dat het maar een tientje kost?
Vooraf kopen is veel goedkoper, maar dus ook risicovoller.
LizzieLizzie schreef:
18-01-2019 21:34
Ja, daar dacht ik ook aan inderdaad. Weet iemand hoeveel het scheelt met vooraf kopen? Ik zie online dat een kaart naar mijn bestemming in het centrum 23 euro kost, een enkeltje, met de trein. Maar ik las ergens in een ander topic dat het maar een tientje kost?
Je kunt ook met de bus trouwens.

Volgens mij mag je met vertraging alsnog met de trein hoor. Bij de paddington express vanaf Heathrow is het in ieder geval geen probleem.

Maar dat zou je even kunnen navragen.
Luton is een ander treinbedrijf dan Heathrow. Het hangt er vanaf wat voor ticket je hebt. Advance single is voor een specifieke trein (vertraagde vlucht = pech) en Anytime single / Offpeak single is flexibel.

Ik gebruik voor UK de app van Trainline, kun je de meeste treinkaartjes online met creditcard en in euro kopen. (Wel even aan denken om ticket dan op dag zelf te activerren.

Het station is trouwens niet direct op het vliegveld, je gaat eerst met een shuttlebusje. Als je je treinkaartje boekt vanaf Luton Airport zit de shuttle erbij, vanaf Luton Airport Parkway niet em betaal je apart voor ee shuttle.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 19-01-2019 06:53
23.40% gewijzigd
Is al een paar jaar geleden dat ik via Luton heb gereisd, maar toen was het goedkoopste vervoer naar Londen centrum met Easybus. Vooraf online boeken, was iets van 4 pond enkele reis. Dus als je echt op de centen moet letten is dat ook een optie (maar is je reistijd dus sterk afhankelijkvan de drukte op de snelweg).
Van te voren een kaartje gekocht en kon met elke willekeurige trein. Je moet je even goed verdiepen in de soort kaartjes de de bijbehorende voorwaarden. Je kunt het kaartje kopen via de app en hoeft niets uit te printen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven