Vakantie Denemarken, echt zo saai?

21-01-2019 09:18 88 berichten
Hoi!
Man heeft net eindelijk akkoord gekregen voor zijn zomervakantie, dus we kunnen gaan boeken.

Kinderen willen heel graag een keer naar Legoland en dus dachten we, dan gaan we naar Denemarken.
Maar na wat rondlezen zie ik vooral berichten dat het daar zo saai is, 'net Nederland maar dan groter' enz.
Is het echt zo 'vreselijk' om daar 2 weken zomervakantie te vieren? Kinderen zijn in de leeftijd van 6 tot 9 en snel tevreden moet ik zeggen, maar wij als volwassenen willen ons ook wel kunnen vermaken uiteraard ;-)
Als kind veel geweest vond het altijd heel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er geregeld voor mijn werk, en tja... ik vind het weinig spectaculair. Maar overal zijn mooie plekken hoor.

Aan Legoland Windsor gedacht? Kun je lekker naar Engeland :)
Alle reacties Link kopieren
Het is inderdaad net Nederland. Denemarken is niet heel spannend. De mensen zijn wel ontzettend vriendelijk. Maar dat was het dan ook. Kun je geen doortocht maken? Paar dagen Denemarken en daarna naar Noorwegen of Zweden?
lilalinda schreef:
21-01-2019 09:21
Ik ben er geregeld voor mijn werk, en tja... ik vind het weinig spectaculair. Maar overal zijn mooie plekken hoor.

Aan Legoland Windsor gedacht? Kun je lekker naar Engeland :)
Ook een goede! Ga ik naar kijken.

Doorreis is ook zeker een optie!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Denemarken een mooi en vriendelijk land. Ja, het lijkt een beetje op Nederland, maar dan met veeel minder mensen. En het landschap is glooiender.
Ik vond Legoland erg leuk. Wij hebben het gecombineerd met het Noorden van Jutland en stiefkind heeft het er nog over hoe leuk dat was. Park met huisjes in de duinen, heel leuk zwempak met fantastische sauna.
Ik wil er graag weer eens heen.
Alle reacties Link kopieren
In Zuid Duitsland zit ook een Legoland. Omgeving is daar veel mooier. Wij zijn ook in Denemarken geweest en vond het inderdaad echt heel saai daar.
Alle reacties Link kopieren
Als je er met die instelling heen gaat, zal het nooit wat worden ;-)

Misschien heb je wat aan dit topic van begin december:
reizen/wel-of-niet-naar-denemarken-met- ... #p29318508
Alle reacties Link kopieren
Je kunt in Nederland ook prima 2 weken op vakantie dus ik denk dat als je je er op instelt dat de vakantie helemaal niet saai hoeft te zijn.
Er was vorig jaar ook een topic van iemand die bijna depressief werd van de vakantie in Denemarken. Slecht weer, vies eten en peperduur. Uiteindelijk heeft ze de vakantie nog een beetje gered in Legoland.
Nala2013 schreef:
21-01-2019 09:27
Het is inderdaad net Nederland. Denemarken is niet heel spannend. De mensen zijn wel ontzettend vriendelijk. Maar dat was het dan ook. Kun je geen doortocht maken? Paar dagen Denemarken en daarna naar Noorwegen of Zweden?
Dit inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
21-01-2019 09:42
Er was vorig jaar ook een topic van iemand die bijna depressief werd van de vakantie in Denemarken. Slecht weer, vies eten en peperduur. Uiteindelijk heeft ze de vakantie nog een beetje gered in Legoland.
Die kwam dat vakantiepark niet af geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
21-01-2019 09:50
Die kwam dat vakantiepark niet af geloof ik.
Nee, inderdaad. En die zat ook in de enige week dat het non-stop regende. Aan het eind van de vakantie hadden ze wel wat dingen buiten het park ondernomen en klonk ze al een stuk positiever.
Ik vond het rond Kopenhagen echt heel leuk en mooier dan ik had verwacht, maar dat gebied bij Legoland; verschrikkelijk saai en naargeestig.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt wel dat Jutland, het gebied rond Legoland, het minst spannend is en ook echt dun bevolkt. Het is daar echt rust en ruimte. Je kunt uiteraard steden opzoeken maar dan wordt het een langere rit.
Alle reacties Link kopieren
In 2017 in de meivakantie geweest. We zaten in Blavand en hadden heel mooi weer en een vrijstaand huis in de duinen vlak bij zee. Er is genoeg te doen maar het is rustiger dan waar ook in Europa. Heerlijk vonden wij het.....Legoland is erg leuk wel een eindje rijden vanaf Blavand. Wellicht een idee een week aan de kust te boeken en een week in een andere regio.
ooitverlegen schreef:
21-01-2019 09:59
Het klopt wel dat Jutland, het gebied rond Legoland, het minst spannend is en ook echt dun bevolkt. Het is daar echt rust en ruimte. Je kunt uiteraard steden opzoeken maar dan wordt het een langere rit.
Heb inderdaad een leuk huisje in Jutland gezien.

Voor mij maakt rust en ruimte niet uit en lees dat er veel strand is, dat vinden de kinderen leuk. Voor de steden een wat langere rit is opzich ook niet erg. Als we het een beetje afwisselen (paar dagen lekker rustig, paar dagen wat actiever) zijn we allemaal blij ;-)

Eventueel een week jutland, een week ergens anders is ook een optie die we gaan bekijken!
Alle reacties Link kopieren
Wat ook erg leuk is voor kinderen van die leeftijd: Givskud Zoo en het Ribe Viking Centre. Verder zijn er mooie stranden in Denemarken (maar niet altijd strandweer helaas), zoals op Romo, en op vakantieparken is er altijd wel leuk te spelen.

Je zou het ook kunnen combineren met Kopenhagen (het Experimentarium! en het vikingschepen museum in Roskilde). In Kopenhagen hangt echt een relaxte vibe vind ik. De bezienswaardigheden heb je wel snel gezien en dat is voor kinderen ook wel vol te houden. Mijn kinderen vonden de Rundetarn ook heel leuk. En ook bij Kopenhagen weer strand en watersport.
Vanaf Kopenhagen kun je ook nog met de auto naar Zweden als je wilt.
MinkeDeWit schreef:
21-01-2019 09:42
Er was vorig jaar ook een topic van iemand die bijna depressief werd van de vakantie in Denemarken. Slecht weer, vies eten en peperduur. Uiteindelijk heeft ze de vakantie nog een beetje gered in Legoland.

Volgens mij was ik dat.

Ja, onze vakantie in Denemarken was niet echt een succes. Het weer was niet echt goed de eerste dagen, bijvoorbeeld. Daarnaast vonden we het eten inderdaad bizar duur, dus als je gaat: neem zoveel mogelijk mee van huis, want je betaalt daar al 7 euro voor een klein potje Nutella. :roll:

Wat onze vakantie uiteindelijk nog een beetje goed heeft gemaakt is een dagje naar Tivoli, dat vond ik wel echt heel erg leuk. Maar de rest van het land: nee, ik zou er niet weer heen hoeven.
Alle reacties Link kopieren
coravanmora schreef:
21-01-2019 10:11
Wat ook erg leuk is voor kinderen van die leeftijd: Givskud Zoo en het Ribe Viking Centre.
Ja! Ribe is sowieso een leuk stadje. En ik vond Denemarken (ook rond Legoland) dus wel heel leuk en absoluut niet saai. Rustig en uitgestrekt, dat wel, maar dat vonden wij juist wel lekker. Ik vond het ook niet net Nederland, juist vanwege de uitgestrektheid en rust (en de mensen zijn ook veel te vriendelijk 😉). Ik zou denk ik rondreizen en zo verschillende plekken aan doen als je langer hebt. Wij waren er een week en hadden daar geen tijd voor, maar ik zou zeker teruggaan. Wees van te voren voorbereid op evt slecht weer (geschikte jassen en laarzen) en gaan.
.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben onze vakantie in Oostenrijk afgesloten met een tussenstop in Günzburg voor 2 dagen Legoland. Dit is dus ook een optie.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
snorriemorrie schreef:
21-01-2019 11:03
Volgens mij was ik dat.

Ja, onze vakantie in Denemarken was niet echt een succes. Het weer was niet echt goed de eerste dagen, bijvoorbeeld. Daarnaast vonden we het eten inderdaad bizar duur, dus als je gaat: neem zoveel mogelijk mee van huis, want je betaalt daar al 7 euro voor een klein potje Nutella. :roll:

Wat onze vakantie uiteindelijk nog een beetje goed heeft gemaakt is een dagje naar Tivoli, dat vond ik wel echt heel erg leuk. Maar de rest van het land: nee, ik zou er niet weer heen hoeven.
Ik moest ook gelijk aan jouw topic denken snorrie :-[
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een paar jaar geleden ook in Denemarken geweest. Eigenlijk vooral om Legoland (2x) te bezoeken en om er even uit te zijn (het was herfstvakantie). Onze uitvalsbasis was Ribe en die omgeving is inderdaad best saai. Ribe zelf vond ik trouwens ook niet heel speciaal. Legoland was erg de moeite waard. Met de auto over het brede strand van Rømø rijden was ook een leuke ervaring, ondanks het slechte weer. Verder nog een tripje naar Esbjerg gemaakt om er te zwemmen in het subtropisch zwembad.
Voor een keertje vond ik het leuk om er een weekje te zijn, maar voor het saaie landschap hoef je inderdaad niet te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er geweest toen ik twaalf was, en het Legoland was leuk maar twee weken waren voor mij en zusje een hel. Alles ligt minimaal dertig kilometer verder (althans zo leek het voor ons) en na een paar stadjes bezoeken hadden wij het eerlijk gezegd wel gezien. Dat was de eerste en laatste keer dat we op vakantie zijn geweest.

Maar wellicht is het leuk als meerdere dingen bezoekt. Wij zijn naar een strandje geweest en hebben zeehonden gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven