Ervaringen Turkije half augustus

21-01-2019 11:32 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedendag,

Wij willen van de zomer graag gaan vliegen met de kinderen.
Ik ben in de eerste instantie aan het kijken geweest naar Spanje / Griekenland en Portugal.
Maar jeetje wat ben ik geschrokken van die prijzen.
Inmiddels ben ik aan het kijken naar Turkije. Dit omdat het qua prijs net wat interessanter is.
Maar ik merk dat ik een "negatief" beeld heb over Turkije. Ik kan niet zo goed uitleggen wat maar het is een bepaald gevoel.
Eigenwijs ben ik vooral benieuwd wat ik van het land mag verwachten en ben erg benieuwd naar jullie Turkije ervaringen.
Ik ben al zeker meer dan 20 keer in Turkije geweest en heb er altijd geweldige vakanties gehad. Vriendelijke mensen, lekker eten en mooi weer.
Het is heel duur want hoogseizoen. En ook heel heet.
Alle reacties Link kopieren
Nou alle hotels vorig jaar zaten volgeboekt dus. Ik had echt met moeite nog plek gevonden. Dat zegt wel genoeg.
Vorig jaar Kudasi 5* hotel All Inclusive. Heel de dag door animatie voor de kinderen. Eten was heerlijk.Heel veel variatie. Kamers schoon en hygiënisch. Als je richting Alanya/Alanya/Side gaat zijn de prijzen iets goedkoper omdat er meer aanbod is. Maar kwaliteit is nog steeds super.
Ik had geboekt via Prettigreizen.nl omdat zij ook kinderkortingen hebben. Aanrader.
Alle reacties Link kopieren
3x geweest, maar hebben t nu wel gezien. 1x in augustus geweest en toen was het 40 graden. Dus dat was vooral pappen en nathouden, en s avonds was het 30 graden en kon je wat doen.
Wil je echt dingen doen en bekijken, dan niet naar Turkije.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Dat 'negatieve gevoel' hoor je heel erg vaak.
Ik ben denk ik een stuk of 6 keer op vakantie geweest naar Turkije (Side, Belek, altijd all-inclusive resorts) en heb er zelfs een half jaar gewerkt op een resort.

Ik zal de belangrijkste plus- en minpunten noemen:

Pluspunten:
- De all-inclusive resorts (lees wel: 5 sterren!) zijn geweldig! Prijs/kwaliteit is fantastisch. Service is goed en het eten is lekker. Je komt niks te kort in die resorts.
- Het is er vrijwel altijd warm & tropisch.

Minpunten:
- In augustus is het er ècht warm! Overdag doe je dus echt niks anders dan relaxen, zwemmen en eten/drinken in badkleding.
- Buiten de resorts om is het niet GEWELDIG zeg maar. Kijk als je naar Istanbul gaat praat je over wat anders & kun je rond. Maar in toeristische gebieden als Side is het niet wauw buiten het resort om. Maar goed, je hebt wel alles in het resort dus is ook maar net wat voor een vakantie je wil.

Ik weet niet hoe oud je kids zijn? Maar als kind vond ik die resorts in Turkije geweldig. Er is vaak genoeg animatie en als kind kun je drinken en ijsjes pakken wanneer je wil (is natuurlijk geweldig). 's Avonds minidisco's en mooie shows, dus geen verveling. Zorg er in Turkije wel altijd voor dat je een 5-sterren hotel boekt.

Als je kids hebt in de leeftijdscategorie 5 t/m 15 kan ik je het volgende resort ècht aanbevelen: Paloma Grida in Belek.
Wel een duurder resort, maar he-le-maal fantastisch met ontZETTEND veel te doen voor kids, geweldig eten en een gezellige barstraat met LIVEmuziek en beachdisco met DJ 's avonds. Beste hotel ooit.

Ik hoop dat je er wat aan hebt :-) Wij gaan dit jaar zelf ook weer naar Turkije in augustus. :mrgreen:
vietjeh wijzigde dit bericht op 21-01-2019 12:00
2.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde beeld als jij. Het interesseert me weinig dat het goedkoop is. Ik ga er gewoon niet heen.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
ik ben een paar keer in Turkije geweest.
Prima vakanties gehad, maar wat is het dan heet.
Half augustus heb je kans op rond de 40 graden.
Alle reacties Link kopieren
VietjeH schreef:
21-01-2019 11:55
Hoi!

Dat 'negatieve gevoel' hoor je heel erg vaak.
Ik ben denk ik een stuk of 6 keer op vakantie geweest naar Turkije (Side, Belek, altijd all-inclusive resorts) en heb er zelfs een half jaar gewerkt op een resort.
Minpunten:
- In augustus is het er ècht warm! Overdag doe je dus echt niks anders dan relaxen, zwemmen en eten/drinken in badkleding.
- Buiten de resorts om is het niet GEWELDIG zeg maar. Kijk als je naar Istanbul gaat praat je over wat anders & kun je rond. Maar in toeristische gebieden als Side is het niet wauw buiten het resort om. Maar goed, je hebt wel alles in het resort dus is ook maar net wat voor een vakantie je wil.
Ik vond Side toch echt een hele mooie plaats. Dus dat buiten het resort niks te doen te hebben vond ik wel meevallen.
Het probleem dat het te warm is om overdag iets te doen herken ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Is Albanië of Macedonië niets voor jullie?
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er een beetje aan wat je van je vakantie verwacht.
Wij gaan een keer in de 2 a 3 jaar een keer een weekje naar Turkije om dan ook echt helemaal niks te doen. Meestal gaan we dan 1 of 2 keer een dagdeel naar een stadje of een wandeling maken maar verder gewoon met een boek aan het zwembad.
Daarvoor is het heerlijk, maar wil je echt wat doen dan is de kust in ieder geval niet toereikend.

Augustus lijkt me trouwens heel warm daar, wij gaan altijd in Mei of Oktober.
Alle reacties Link kopieren
koko67 schreef:
21-01-2019 11:59
Ik vond Side toch echt een hele mooie plaats. Dus dat buiten het resort niks te doen te hebben vond ik wel meevallen.
Het probleem dat het te warm is om overdag iets te doen herken ik wel.
Klopt! Side is wel leuk om een keer doorheen te lopen, maar niet iets waar je in Turkije nou dagelijks naartoe zou gaan als je op zo'n resort zit. Overdag veel te heet om naartoe te gaan inderdaad. Wij gingen vaak of 's ochtends héél vroeg (rond 7:00u) of 's avonds ja.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2019 12:57
Reden: Off topic/provoceren
98.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
21-01-2019 12:10
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2019 12:58
Reden: Off topic/provoceren
71.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
VietjeH schreef:
21-01-2019 12:18
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2019 12:58
Reden: Off topic/provoceren
52.62% gewijzigd
Ik heb precies hetzelfde als jij TO. Kan er ook de vinger niet op leggen.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn zoveel andere landen waar je naar toe kunt.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
21-01-2019 12:26
Er zijn zoveel andere landen waar je naar toe kunt.
[...]
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen goedkope vlucht naar spanje of griekenland of italie vinden en apart een hotel boeken? Vlieg bv naar Bari of Brindisi, in Puglia kun je prima betaalbaar vakantie vieren aan de Ionische Zee
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
21-01-2019 12:29
[...]
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-01-2019 13:00
Reden: Provoceren
42.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
21-01-2019 12:29
Kun je geen goedkope vlucht naar spanje of griekenland of italie vinden en apart een hotel boeken? Vlieg bv naar Bari of Brindisi, in Puglia kun je prima betaalbaar vakantie vieren aan de Ionische Zee
Of Bulgarije en Cyprus
Alle reacties Link kopieren
@Sito1970, ga jij nou maar lekker met je kratje bier naar de camping. Kun je daar lekker ouwehoeren met gelijkgestemden. Turkije zit ook niet te wachten op jou hoor.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen vakanties naar de zon vaak in de meivakantie omdat het dan minder heet is, en dan zomers een minder dure vakantie in eigen land ofzo. Ik ben een paar keer in Turkije geweest, ik vind het een prachtig land met hele vriendelijke mensen, maar ik wil wel altijd wat doen dus we zijn een keer op fietsvakantie geweest. Er zijn ook altijd wel leuke excursies te boeken. Veel oude geschiedenis!
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
21-01-2019 12:38
Of Bulgarije en Cyprus
Bulgarije ja. Ben er eens in Varna geweest lang geleden. Of de Peleponnesos ook leuk en je vliegt zo naar Kalamata.
Alle reacties Link kopieren
suicideblond schreef:
21-01-2019 12:40
@Sito1970, ga jij nou maar lekker met je kratje bier naar de camping. Kun je daar lekker ouwehoeren met gelijkgestemden. Turkije zit ook niet te wachten op jou hoor.
Mooi zo, dan is de 'liefde' wederzijds :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven