Wereldroute tips???

21-01-2019 19:27 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!!

Ik ben samen met mijn vriend van plan om vanaf september 2019 een jaar te gaan reizen. Wij hebben al een route in gedachten, maar ik ben heel erg benieuw of we geen hele gave landen mislopen! Wij vinden natuur heel erg belangrijk wanneer we landen bezoeken. De volgende route hadden wij in gedachten:

Amsterdam —> Bangkok
Vanuit Bangkok gaan we rondreizen in Thailand, Laos en Cambodia (2 maanden). De laatste maand willen we een EBS cursus gaan volgen in Phuket. Vanuit Phuket reizen we dan terug naar Bangkok.

Bangkok —> Manila (2 maanden)
Manila —> Jakarta (2 maanden)
Bali —> Sydney (1 week)
Sydney —> Cairns (7 weken)
Cairns —> San Francisco (2 maanden)
Vanuit San Francisco willen wij met een camper richting Miami reizen.

Miami —> Amsterdam

Ik hoor graag alternatieve routes/extra tussenstops!

Groetjes,

Aniek 😊
Alle reacties Link kopieren
Iedereen die ik ken en naar Australië en Nieuw-Zeeland is geweest, vindt Nieuw-Zeeland heel veel gaver. Dus daar zou ik eerder voor gaan.

Verder niet echt tips. Behalve dat ik het wel best weinig landen vind voor een jaar. Aan de andere kant houd ik ook niet van gehaast reizen.
Je reisplanning snap ik ook niet helemaal.
Bangkok > manilla 2 maanden
Manilla > jakarta 2 maanden
Daar bedoel je mee 2 maanden Filippijnen en 2 maanden Indonesië?
2 maanden Filippijnen lijkt me rijkelijk lang.
Alle reacties Link kopieren
Mooi vooruitzicht!

Sydney naar Cairns in 7 weken is goed te doen. Vond zelf het gedeelte in Noord Queensland erg mooi, iets ten noorden van Cairns. Regio Daintree en Cape Tribulation. En zeilen in de Whitsundays en Whitehaven Beach.

Tasmanië moet ook mooi zijn.

Zelf vond ik Nieuw Zeeland ook een prachtig land, maar ik snap dat je keuzes moet maken :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
21-01-2019 20:54
Iedereen die ik ken en naar Australië en Nieuw-Zeeland is geweest, vindt Nieuw-Zeeland heel veel gaver. Dus daar zou ik eerder voor gaan.
Ik ben ook in beide landen geweest en ik vind ze beide erg leuk. NZ is heel makkelijk te bereizen omdat het relatief klein is. Ook veel mooie natuur, maar onderschat Australië niet met
- Tropical North Queensland
- de outback
- het mooiste strand wat ik ooit heb gezien
- snorkelen in het Great Barrier Reef of het kleinere Ningaloo Reef aan de westkust
- de uitgestrektheid, meer dan in NZ
- The Great Ocean Road
- de wilde kamelen, kangoeroes, krokodillen en koalas
- Sydney, Perth en Melbourne (vond ik leuker dan Auckland en Wellington)

Nieuw Zeeland is absoluut hartstikke mooi en ik zou er zo weer naar terug willen, maar ik vond Australië op een andere manier ook heel mooi.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik zou ook Nieuw Zeeland meepakken. Al is het alleen maar, omdat het later handiger is om 3 weken naar Azië of de USA te gaan, dan naar Nieuw-Zeeland.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vietnam en nieuw zeeland meepakken mocht het in je schema passen.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
21-01-2019 21:15
Ik ben ook in beide landen geweest en ik vind ze beide erg leuk. NZ is heel makkelijk te bereizen omdat het relatief klein is. Ook veel mooie natuur, maar onderschat Australië niet met
- Tropical North Queensland
- de outback
- het mooiste strand wat ik ooit heb gezien
- snorkelen in het Great Barrier Reef of het kleinere Ningaloo Reef aan de westkust
- de uitgestrektheid, meer dan in NZ
- The Great Ocean Road
- de wilde kamelen, kangoeroes, krokodillen en koalas
- Sydney, Perth en Melbourne (vond ik leuker dan Auckland en Wellington)

Nieuw Zeeland is absoluut hartstikke mooi en ik zou er zo weer naar terug willen, maar ik vond Australië op een andere manier ook heel mooi.
De reden dat wij voor Australië zijn gegaan i.p.v. Nieuw-Zeeland heeft mede met het klimaat te maken. Tegen de tijd dat wij naar Nieuw-Zeeland zouden (kunnen) gaan zitten wij al rond maart/april. Dit is net de periode dat het wat kouder wordt in Nieuw-Zeeland geloof ik?? De route loopt nu vooral door de wat warmere landen, zodat we licht kunnen inpakken. In Australië willen we waarschijnlijk ook een maandje ergens gaan werken, dit moeten we nog heel wat verder uitwerken, maar ik weet niet wat de mogelijkheden daarvoor zijn binnen Nieuw-Zeeland?? Zal hier nog wel eens meer research naar gaan doen, aangezien ik zoveel positiefs over Nieuw-Zeeland lees!
Alle reacties Link kopieren
Nieuw Zeeland is inderdaad super gaaf, maar ik weet niet hoe groot jullie budget is? Want is ook een vrij prijzig land, zeker als jullie ook naar Australie en VS gaan wat niet al te goedkoop is :)
Overigens, Hawaii is ook erg gaaf om nog als tussenstop te doen..
Alle reacties Link kopieren
Robinson schreef:
21-01-2019 21:54
Nieuw Zeeland is inderdaad super gaaf, maar ik weet niet hoe groot jullie budget is? Want is ook een vrij prijzig land, zeker als jullie ook naar Australie en VS gaan wat niet al te goedkoop is :)
Overigens, Hawaii is ook erg gaaf om nog als tussenstop te doen..
Heel erg grappig, want in eerste instantie wilden wij ook graag naar Hawaii als tussenstop! Jammer genoeg denk ik inderdaad dat ons budget voor óók nog Hawaii redelijk krap is... Voor 11 maanden hebben wij €15.000 p.p. tot beschikking. Dit wel exclusief de EBS cursus in Phuket, hier zit ook al onderdak bij en een aantal activiteiten voor één maand. Ook kosten die wij thuis maken tel ik hier niet bij. Het idee is wel om redelijk low-budget te gaan reizen.

Ik weet dat €15.000 misschien wel erg krap is, maar we zijn allerlei opties aan het bekijken. De EBS cursus scheelt al wel een hele maand onderdak. In Australië willen wij één maand gaan werken, om de kosten zo beperkt mogelijk te houden. Ook hopen wij door met z'n tweeën te reizen vaker wat goedkoper uit te zijn.
Wat in godesnaam is een EBS cursus en waarom worden we allemaal geacht te weten waar die afkorting voor staat?

Ik zou via Tahiti en Paaseiland naar Chili vliegen en dan omhoog reizen naar San Francisco en niet alleen maar van die saaie Westerse landen (Australië, Nieuw-Zeeland, USA) aandoen. Vanuit San Francisco kan je dan in een keer naar huis. Doe je die oversteek naar Miami (gaaaaaap) een andere keer. Ga uit je comfort zone en beleef echte avonturen!

Kom je met je budget ook gelijk een end verder.
Wat is EBS?

Ik zou ook zeker Nieuw Zeeland in je route opnemen. Zoveel mooier dan Australië. En je bent er toch "in de buurt". Tijd besparen kan je op Azië of USA, dat is makkelijker nog een keer los te bezoeken dan Nieuw Zeeland.


Ik vind je route redelijk standaard. Niet dat "standaard" verkeerd is hoor, en wat is er tegenwoordig nou nog echt "off the beaten track"? Maar ik zou wat meer avontuurlijke stops inlassen denk ik. Via Fiji of een Frans Polynesische eiland, en/of Hawaii, naar de States.

Of ipv de States, naar Lima, of Santiago de Chili, want Zuid-Amerika heeft ook heel veel moois te bieden. Daar kun je meer op een budgetmanier reizen dan in de USA. Zo houdt je meer over voor NZ of wat pacific islands in die hoek.
Of wat dacht je van met de trein beginnen? Trans Mongolië van Moskou naar Peking. Plak je er een mooie route in China aan vast en laat je je vanaf daar zakken naar ZO Azië. Of je gaat via Tibet richting Nepal en India, Sri Lanka.
Alle reacties Link kopieren
EBS European Bartender School?

Het wordt in maart / april inderdaad al weer kouder in NZ.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
21-01-2019 22:21
Wat is EBS?

Ik zou ook zeker Nieuw Zeeland in je route opnemen. Zoveel mooier dan Australië. En je bent er toch "in de buurt". Tijd besparen kan je op Azië of USA, dat is makkelijker nog een keer los te bezoeken dan Nieuw Zeeland.


Ik vind je route redelijk standaard. Niet dat "standaard" verkeerd is hoor, en wat is er tegenwoordig nou nog echt "off the beaten track"? Maar ik zou wat meer avontuurlijke stops inlassen denk ik. Via Fiji of een Frans Polynesische eiland, en/of Hawaii, naar de States.

Of ipv de States, naar Lima, of Santiago de Chili, want Zuid-Amerika heeft ook heel veel moois te bieden. Daar kun je meer op een budgetmanier reizen dan in de USA. Zo houdt je meer over voor NZ of wat pacific islands in die hoek.
Staat voor European Bartender School. Mijn vriend wil hier later graag wat mee doen. Kort gezegd is het gewoon een cursus waarmee je uitgebreid cocktails leert maken.

Ik ga nu zeker wel wat beter naar Nieuw-Zeeland kijken. Misschien i.p.v. twee maanden Filippijnen, 1 maand Filippijnen en 1 maand Nieuw-Zeeland? Als dat lang genoeg is?

Ik vond het zelf ook een redelijk standaard route, maar ik vind het moeilijk wat ik van Zuid-Amerika moet verwachten en wil toch zeker wel een keer in Amerika geweest zijn. Is dit vergelijkbaar met een bepaald gebied/land? Eilanden lopen al snel op in kosten, dus daarom probeer ik deze een beetje te vermijden, alhoewel Hawaii niet heel veel uit zal maken qua vliegkosten. Ik geloof dat daar toch al vaak een tussenstop wordt gemaakt. Brazillië leek me ook heel gaaf, maar dat ligt totaal niet op de route...
Ik gokte dat ebs iets van duiken zou zijn.

Voor natuur zou ik of de westkust van Australië kiezen of Nieuw-Zeeland.

Ken je HelpX al? Dit is paar uur werk per dag voor kost en inwoning.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
21-01-2019 22:38
Ik gokte dat ebs iets van duiken zou zijn.

Voor natuur zou ik of de westkust van Australië kiezen of Nieuw-Zeeland.

Ken je HelpX al? Dit is paar uur werk per dag voor kost en inwoning.
Zoiets zoek ik inderdaad! Ga meteen even kijken, bedankt 😊
Brazilië is fantastisch. Daar heb ik maanden doorgebracht. Als je via Zuid-Amerika zou vliegen kun je een leuk rondje maken via (bijvoorbeeld) Ecuador of Peru, door Bolivia, via Chili naar Argentinië en dan omhoog naar Brazilië. Maar dat zou al snel 4/5 maanden kunnen kosten. Je kunt ook "dwars over" vanaf Peru dwars door Bolivia naar Brazilië. Dat scheelt tijd.


Of je gaat direct naar boven en gaat via Colombia en Midden Amerika naar de USA.

Tja... Zuid-Amerika of USA. Ik zou persoonlijk voor Zuid Amerika gaan. Om de eenvoudige reden dat veel van USA ook in leuke routes van 3/4 weken op te delen is en later nog gedaan kan worden. Als je dan toch ergens keuzes moet maken.

Maar goed, als je de USA gewoon hoog op je lijstje hebt staan moet je daar gewoon voor gaan natuurlijk. Ook dat is een heel leuk land, heerlijk roadtrippen. Duurder dan Zuid- en Midden Amerika. (Al is Brazilië ook niet spotgoedkoop, maar Peru en Bolivia bijvoorbeeld wel. En Midden Amerika is om te backpacken ook betaalbaarder dan de USA).
Kijk ook even naar workaway.info
Oh ik dacht dat jullie een duikcursus gingen doen ;-D

Nieuw-Zeeland is gaaf maar ik snap het probleem met het weer. Ik ben in zowel Australië en Nieuw-Zeeland geweest en alhoewel ik Nieuw-Zeeland absoluut heel mooi vond weet ik niet of ik het nou zoveel gaver vond dat Australië. Wel zou ik Tasmanië willen tippen. Klein en zo divers!

Ik zou vooral iets in Zuid-Amerika erbij willen hebben. Brazilië noem je zelf al, en is prachtig! Argentinië, Chili.
De US zou ik zelf helemaal schrappen. Daar kun je zo makkelijk nog eens voor een paar weken heen.
Dan zou ik eerder een tussenstop in Hawaii maken of bv naar Canada gaan.

Overigens vind ik 15.000 euro wel weinig.
En een maand in Australië werken klinkt leuk maar is niet altijd even makkelijk te realiseren.
Als je bijvoorbeeld 6 weken naar de Filipijnen gaat en 5 weken naar Australie, kun je al een maand eerder in NZ aankomen. En als je dan vliegt op Christchurch begin je op het "koudste" eiland dan is het daar nog best aangenaam hoor. Van daaruit trek je naar het Noordereiland (warmer), en vervolgens vlieg je van Auckland richting Amerika.

Vanaf Filipijnen zit je trouwens voor een habbekrats in Kuala Lumpur met Airasia. Vanaf KL kun je je laten zakken naar Singapore. En van Singapore kun je door naar Australië. Bali zou ik persoonlijk overslaan. Daar mis je nou echt niets aan (vind ik)….
Een maand Filipijnen is niet veel hoor. Zou ik minimaal zes weken voor uittrekken.
Alle reacties Link kopieren
€ 15.000 pp voor een jaar reizen vind ik ook krap. Wat denk je dat het reizen per camper van SF naar Florida gaat kosten? Inclusief one-way penalty?

Voor dat geld kun je ook flinke tijd in midden- of Zuid-Amerika reizen.

In o.a. Australië en Nieuw-Zeeland kun je ook gaan WWOOF-en: willing workers on organic farms. Een paar uur werken voor kost en inwoning.
Maar het is ook wel een beetje zonde van je tijd om weken op één (soms mooie maar afgelegen) plek te zitten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hawaii is echt fantastisch en zou ik zeker als tussenstop doen.
Oahu met Pearl Harbour, Maui met supermooie natuur en the big Island met de active vulkanen zijn prachtig.
De verbindingen tussen de eilanden zijn prima te doen.
Aansluitend kun je door naar San Francisco
Zelf vind ik de reis San Francisco naar Miami echt het minst interessant.
San Francisco rondreis lijkt me mooier (misschien ook wel voorspelbaar)
Wij zijn van Hawaii naar Vancouver gegaan en daar rondreis gemaakt.
Veel succes met plannen
Alle reacties Link kopieren
Heb je nou 1 maand voor Thailand, Laos en Cambodja en dan een maand Phuket,, of 2 maanden en dan nog een maand Phuket? 2 maanden voor die 3 landen is rijkelijk weinig hoor. Ik zou heel de Filipijnen eruit gooien (mis je niet veel aan) en van Phuket met het OV (kost geen bal) via Maleisie naar Indonesie gaan. Bijv naar Sumatra (nog geen uur vliegen vanaf Maleisië) en dan door richting Bali oid. Of van KL naar Borneo en dan via Kalimantan Indonesië in.

Ik zou iig nog niets vastleggen qua tickets. Plannen veranderen, zeker tijdens het reizen en Air Asia (voor vluchten binnen Azië en naar Australie) is spotgoedkoop. Scoot ook trouwens (Singapore-Australië)
Alle reacties Link kopieren
Oei, 15.000 is dan eigenlijk niet zoveel voor deze landen. Ik zou eerder denken aan een budget van 25.000-30.000 pp
Ik heb ook een jaar gereisd waarbij ik echt op budget heb gelet, veel goedkope hostels etc, goedkope landen en dat heeft mij 15.000 gekost.
Om eerlijk te zijn denk ik dat je de termijn moet bijstellen, dus een halfjaar ipv een jaar of de landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven