Costa Rica & Panama

21-01-2019 21:19 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vertrek over drie weken naar Costa Rica en Panama om daar 3.5 week rond te trekken. Heen- en terug tickets zijn geboekt, verder staat er nog niets vast. Ik doe heel veel research op internet en neem sowieso mijn lonely planet mee, maar persoonlijke tips vind ik nog leuker.

Wie is hier naartoe geweest en wat zou je wel of niet aanraden? :)
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Heb een paar maanden terug ook tips voor met name costa rica gegeven in een andere topic, stonden meer leuke tips in, misschien kan je die nog terug vinden?
Alle reacties Link kopieren
Corcovado is leuk. Er is ook zo'n reggaestadje (even naam kwijt).
Panama vond ik Panama city heel leuk, ben benieuwd of dat die bussen daar nog rijden.
Koffieplantage bezoeken vond ik aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Heel wat jaar terug een rondreis door costa rica gemaakt. Wij zijn een maand gebleven en hebben alleen CR gedaan. Geweldig land!

Corcovado is idd prachtig. Wij hebben ook nog 2 nachten bij een NL stel geslapen die daar blokhutten verhuren en daar vlakbij geweldig gegeten!

El mono Feliz in ojochal (echt een aanrader)

Een andere toffe plek waar we geslapen hebben was bij de poas vulkaan. (Poas vulcano lodge) en ook de Trapp family lodge bij Monte Verde was heel tof.

Het mooie van die 3 bestemmingen is dat de omgeving op alle drie de plekken enorm verschillend is!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je duikt of snorkelt maar dan zou ik zeker naar coiba island aan de westkust van panama gaan.
3 dagen op een catamaran bij de san blas eilanden was ook heel gaaf.
In costa rica vond ik monte verde en torteguero erg gaaf.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Ik was er meer dan 10 jaar geleden. Ik vond Bocas del Toro heeeel erg mooi. Vooral om te snorkelen.

Panama City vond ik erg relaxed. Het oude gedeelte is erg mooi. Ik ben met de trein langs het kanaal gegaan. Ook leuk.

Ik vond CR en Panama wel echt een stuk minder avontuurlijk dan de rest van Midden-Amerika. Maar kan ook zijn omdat ik dat gedeelte op de luxe wijze gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
De San Blas eilanden! Echt prachtig.
Panama City vond ik zelf leuker dan verwacht, leuk om in het Metropolitan Park te wandelen (jungle, luiaards spotten) en dan het uitzicht over de skyline zien.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb er zó veel zin in :D
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor het milieu ook !
Alle reacties Link kopieren
merelindesloot schreef:
24-01-2019 22:01
Fijn voor het milieu ook !
Ach joh, ga ergens anders zeuren :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven