Lang weekend in eigen land

21-01-2019 21:51 14 berichten
In maart heb ik een paar dagen vrij en het plan is om dan een lang weekend in mijn eentje weg te gaan (donderdag-zondag). Welke stad zouden jullie aanraden? Twee vereisten: bereikbaar met het openbaar vervoer en interessant voor meerdere dagen. Vorig jaar Den Haag/Scheveningen bezocht en het jaar daarvoor Utrecht en Maastricht. Het strand vond ik heerlijk, maar ik zou graag een andere stad bezoeken.
Tips en aanraders, do's en dont's hoor ik graag.
Alle reacties Link kopieren
Groningen... cultuur... shoppen... natuur... gezellige kroegjes.
Den Bosch?
Middelburg en Vlissingen?

Arnhem en Nijmegen?

Deventer en Zwolle?

Haarlem?

Makkum / Harlingen / Leeuwarden?
Tja, met die twee vereisten voldoen natuurlijk nog steeds best veel steden!

Ik vind zelf Arnhem en Rotterdam erg leuk qua sfeer. En ik ben een kunst/cultuurliefhebber en op dat vlak is er genoeg te beleven in beide steden.

Als je echt zin hebt in strand kan je ook nog een weekend waddeneiland overwegen, even geen stad maar wel eindeloos veel strand. Weekendje wandelen/fietsen, boeken lezen, films kijken, naar de sauna, lekker uit eten etc. Ik zou daarmee ook wel een weekend vol krijgen, haha.
Alle reacties Link kopieren
Arnhem
Alle reacties Link kopieren
Texel. Openbaar vervoer kan lastig zijn. Maar als je de boot afkomt kan je meteen een fiets huren. Fietsen wandelen winkelen eten en drinken zijn de fijnste dingen om daar te doen.
Amsterdam?
Alle reacties Link kopieren
Middelburg/Vlissingen inderdaad! Goed te combineren met strand en andere kleine stadjes/dorpen in de buurt.
Al mijn opties staan al in het topic. Haarlem is misschien ook nog leuk. Maar ik zou Rotterdam doen.
Alle reacties Link kopieren
Groningen! Eventueel gecombineerd met dagje Schiermonnikoog.
Hmmmm, Den Bosch en Rotterdam zijn kanshebbers! Voor diegenen die deze opties gaven: heb je ook tips, dingen die ik echt zou moeten zien?
Alle reacties Link kopieren
Den bosch: sint jan, bossche bol bij jan de Groot (kom je vanuit trein meteen langs), rondvaart binnendieze, shoppen in de kleinere straatjes, wandeling bossche broek (natuurgebied vlakbij centrum), theatervoorstelling meepikken, verkadefabriek.

Rotterdam: lunch hotel new york, watertaxi, theater, shoppen, markthallen, die oude boten, allerlei cultuur en historie (kunsthallen bijv).
De binnenstad van Den Bosch, je kunt er goed winkelen en er zijn heel veel plekken waar je een terrasje kan pakken.
De Sint Jan kerk is ook een aanrader.
Er zijn ook 2 museums in Den Bosch.

En oh ja, dé bossche bol uiteraard :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven