Belgische ardennen met vriend

21-01-2019 22:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben het idee om in de zomer vakantie een week naar de belgische ardennen te gaan. Nu is het zo dat we echt geen idee hebben wat een leuk dorpje is om te verblijven.

We willen graag een vakantie huisje gaan huren. Maar wat is een leuk dorpje op te verblijven in de belgische ardennen en waar rond om veel te doen is. We zijn een jong stel en vinden het leuk om active activiteiten te gaan ondernemen. We hebben een eigen auto dus een stukje rijden naar iets is helemaal geen probleem.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ervaringen kunnen vertelen😀
Alle reacties Link kopieren
La Roche en Ardenne is leuk, wel erg toeristisch dus bij voorkeur buiten het hoogseizoen doen. Kanotochtjes doen op de rivier vond ik het leukste. Verder gewandeld en paard gereden, ook fijn :lol:
For whom the bell tolls
Houffalize? Mooie omgeving, leuk dorpje, kabouterbier wordt er gebrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Iets in de buurt van Spa?
Alle reacties Link kopieren
Durbuy, ook leuk!
Durbuy is een leuk stadje, met veel gezellige barretjes en eetgelegenheden. In de omgeving van Durbuy is genoeg te beleven. Het kajakken en wandelen is ons voornamelijk goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal leuke dorpjes idd, grote vraag is meer waar je een leuk huisje gaat vinden dat niet voor het laatst 30+ jaar geleden opgeknapt is.... daar kan ik je niet mee helpen helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ben niet van reclame maken, maar wij hebben al meerdere keren geboekt op Ardennen Etapes en daar staan zo'n leuke huizen op voor leuke prijzen(wij gingen wel altijd buiten het seizoen, weet de prijzen niet in het hoogseizoen) . Toevallig laatst gekeken en het viel me op hoe modern de huizen zijn en niet meer dat donkere ouderwetse van vroeger.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-01-2019 06:21
Allemaal leuke dorpjes idd, grote vraag is meer waar je een leuk huisje gaat vinden dat niet voor het laatst 30+ jaar geleden opgeknapt is.... daar kan ik je niet mee helpen helaas.
Wat maakt dat uit als het huisje alles heeft wat je nodig hebt en schoon en netjes is?
Alle reacties Link kopieren
Ben je vaker in de Ardennen geweest TO?
Er zijn mensen die het prachtig vinden, maar voor een groot deel staat de Ardennen gelijk aan suïcidale gedachten opwekkende natte naaldbossen
lilalinda schreef:
22-01-2019 07:55
Ben je vaker in de Ardennen geweest TO?
Er zijn mensen die het prachtig vinden, maar voor een groot deel staat de Ardennen gelijk aan suïcidale gedachten opwekkende natte naaldbossen
Echt? Ik vind de Ardennen heel leuk, gemoedelijke stadjes, lekker eten.
Spa en Durbuy zijn wel leuk. Maar verwacht niet teveel actie daar ;)
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
22-01-2019 06:21
Allemaal leuke dorpjes idd, grote vraag is meer waar je een leuk huisje gaat vinden dat niet voor het laatst 30+ jaar geleden opgeknapt is.... daar kan ik je niet mee helpen helaas.
Op Airbnb heb ik vorig jaar anders heel veel leuke huisjes gezien, varierend van ouderwets tot heel modern.
Durbuy vind ik juist niks aan. Wat een toeristische boel. Winkelen gaat haast niet omdat het bijna allemaal eet- en drinktentjes zijn.
Maargoed, we zijn er een paar keer geweest in de winter met regen, dat helpt ook vast niet.
Wel leuk: Malmedy, Spa en inderdaad La Roche.
Je hebt een paar Landal parken in de Ardennen en verder veel losse huizen die verhuurd worden.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nog niet vaker in de ardennen geweest. We gaan namelijk eerst 2 weken camperen in frankrijk en de belgische ardennen licht mooi op de route op de terug weg.

Ik heb even gekeken bij het plaatsje spa en dat ziet er wel heel erg leuk uit. Wij zijn zelf een beetje van het wandelen en kanoen en lekker uit eten gaan. En we hadden wel leuke huisjes gezien op belvilla.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven