Peru - Machu Picchu en Vinicunca

22-01-2019 11:16 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er in Peru geweest en heeft Machu Picchu en de regenboogberg bezocht? Hoeveel dagen is ideaal en raden jullie aan de meerdaagse Inca trail wandelroute te doen of gebruik te maken van de trein/bus?

Ik ben benieuwd naar ervaringen en tips.
Alle reacties Link kopieren
Beiden zijn heel goed te ondernemen vanuit Cusco, wat op zich al een bezoek waard is. Ik zou Cusco niet overslaan iig! Ben er niet zelf geweest maar volg mijn dochter op de voet die al een aantal maanden in Peru is.
Stel, je zit een week in Cusco, kan je de stad leren kennen, aan de hoogte wennen en na een aantal dagen de hike maken naar de Rainbow Mountain, tot nu toe het hoogtepunt van haar reis.
Die hoogte is enorm hard werken en aanpassen voor je lichaam als je vliegt op Cusco, onderschat dat niet. Reis je per bus, wen je geleidelijker aan de hoogte en kun je de hike eerder maken.

Wb MP, daar kan ik je niks zinnig s over zeggen. Zelf zou ik de trail willen lopen. Een bijzondere inspanning naar een "magische plek"
Zit je wat krap in de tijd, dan kan je ook vanuit het nabijgelegen Ollantaytambo de trein naar Aguas Calientes nemen, het dorpje dat aan de voet van MP ligt, om dan de andere ochtend de zonsopkomst te aanschouwen bij MP.

Ook de moeite vanuit Cusco: Salineras de Maras

Succes met voorbereiden en een fijne reis!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de trail (verzorgd) gelopen. Ik moet erbij zeggen dat ik zo iets nog nooit eerder had gedaan maar wat een ervaring! Het is zwaar, zeker de eerste twee dagen. Heel veel stijgen en je hebt echt last van de hoogte. De laatste twee dagen daal je en dag 4 is qua wandelen heel erg kort. Onderweg was alles tip top verzorgd. Je tent staat klaar, er wordt 3 keer per dag een maaltijd voor je gemaakt, echt wonderbaarlijk goed, en voor de maaltijden staan er bakjes met water en zeep voor je klaar om je op te frissen en je handen te wassen. Zo veel respect voor de dragers die dit allemaal verzorgen. De aankomst op dag 4 bij MP is magisch. Als je vanaf de andere zijde de andere bezoekers aan ziet komen, die met bussen omhoog zijn gekomen, dan voel je je heel stoer én bevoorrecht. Let er op dat je tijdig boekt, er zijn maar een beperkt aantal plaatsen per dag beschikbaar. Ik kijk er na al die jaren nog steeds met een trots gevoel op terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven