Wereldreis met kleine kinderen

22-01-2019 18:03 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kogel is door de kerk. Over zo'n 2,5 jaar willen we een wereldreis gaan maken. We staan helemaal in het begin van dit avontuur. Waar is dat?

1. We willen een wereldreis maken.
2. We nemen 2,5 jaar de tijd om te sparen.
3. We willen tussen de 3 en 6 maanden onderweg zijn.

Plan: Over 2,5 jaar hopen wij een mooi bedrag voor de reis gespaard te hebben. We hopen dan een tweede kindje aan ons gezin toegevoegd te hebben (mocht zwanger worden langer duren zal de reis ook wat opschuiven). Het is de bedoeling om dan met onze kinderen van 3 en 1 gaan. We zitten nog met een paar keuzes die gemaakt moeten worden:

1. Camper of vliegtuig? (met camper zal de reis langer duren)
2. Waar gaan we heen? Ons wensenlijstje is zo lang dat we wel 3 jaar op reis zouden kunnen gaan. We zullen Europa zoveel mogelijk aan ons voorbij laten gaan. Als onze kinderen op school zitten kunnen we in de vakanties prima binnen Europa reizen!
3. Hoe en wat met internet? Om in ieder geval 1 inkomen te houden moeten we 3 dagen in de week internet hebben.

Wie heeft er een wereldreis met kleine kinderen gemaakt? Wie wil dit ook doen? Welke plekken raad je aan? Wie vindt het leuk om hierover mee te kletsen? Op dit moment kijk ik naar de filmpjes op het YouTube kanaal van The Bucketlist Family. Leuk voor wat inspiratie!
anoniem_366839 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 21:45
0.77% gewijzigd
Red je dat met 15.000 euro? Geen idee hoor maar lijkt mij krap.
Alle reacties Link kopieren
15000 euro voor 4 personen voor 6 maanden? Ik kan mij niet voorstellen dat dat mogelijk is. En in 3 maanden kun je niet echt een wereldreis maken. Heb je een koopwoning? En hou je die aan? Hypotheek en verzekering etc lopen dan gewoon door.
Een wereldreis of een lange reis in een bepaald werelddeel? Het budget lijkt me erg krap.
15k lijkt mij ook krap als je wilt reizen. Je kan ook 5 maanden in Thailand in een hutje zitten, dan moet het wel lukken
Alle reacties Link kopieren
Weet je klinkt hartstikke leuk zo op papier, maar in mijn optiek plan je teveel vooruit. Je bent nog niet eens zwanger, maar over 2,5 jaar heb je een kind van 1. Er kan zoveel tussenkomen, ik zou daar pas over 3 jaar naar kijken. Straks duurt zwanger worden veel langer, zit je met een huilbaby, ben je al gescheiden. Goed om doelen te houden, maar 2 kinderen kan best veel werk zijn en hoe jullie dat bevalt weet je pas nadat je ze hebt.

Wat heeft internet er mee te maken?
Een wereldreis in drie maanden met twee kleintjes en ondertussen doorwerken? Klinkt niet ontspannend.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoopte op iets meer hulp ipv afkraken, maar bedankt voor jullie input.

Voor 15.000 kan je echt wel naar bijv. 3 landen, in 2 continenten. Lijkt mij haalbaar voor 3 personen, aangezien de 1jarige gratis zou reizen. En vergeet niet, we houden sowieso 1 (goed) inkomen :)

Maar misschien heb ik dit helemaal verkeerd ingecalculeerd. In dat geval hoor ik graag hoe ik mijn berekeningen het beste zou kunnen maken.

Verder ben ik vooral erg nieuwsgierig naar anderen m.b.t. een lange reis maken met kleine kinderen.
met zulke kleintjes is het natuurlijk vooral belangrijk om te reizen in landen met goede medische en bereikbare zorg en denk ook aan ziekten zoals malaria
mamabird schreef:
22-01-2019 18:16
Ik hoopte op iets meer hulp ipv afkraken, maar bedankt voor jullie input.

Voor 15.000 kan je echt wel naar bijv. 3 landen, in 2 continenten. Lijkt mij haalbaar voor 3 personen, aangezien de 1jarige gratis zou reizen. En vergeet niet, we houden sowieso 1 (goed) inkomen :)

Maar misschien heb ik dit helemaal verkeerd ingecalculeerd. In dat geval hoor ik graag hoe ik mijn berekeningen het beste zou kunnen maken.

Verder ben ik vooral erg nieuwsgierig naar anderen m.b.t. een lange reis maken met kleine kinderen.
kom eens van die kast zeg
Alle reacties Link kopieren
Ik snap deze mensen niet; met jonge kinderen een wereldreis maken. Hoe debiel kun je zijn.
mamabird schreef:
22-01-2019 18:16
Ik hoopte op iets meer hulp ipv afkraken, maar bedankt voor jullie input.

Voor 15.000 kan je echt wel naar bijv. 3 landen, in 2 continenten. Lijkt mij haalbaar voor 3 personen, aangezien de 1jarige gratis zou reizen. En vergeet niet, we houden sowieso 1 (goed) inkomen :)

Maar misschien heb ik dit helemaal verkeerd ingecalculeerd. In dat geval hoor ik graag hoe ik mijn berekeningen het beste zou kunnen maken.

Verder ben ik vooral erg nieuwsgierig naar anderen m.b.t. een lange reis maken met kleine kinderen.
Amerika kan je vergeten in ieder geval, met dat budget kan je misschien 1,5 maand vooruit, vooropgesteld dat je ook wat wilt zien
Alle reacties Link kopieren
mamabird schreef:
22-01-2019 18:16
Ik hoopte op iets meer hulp ipv afkraken

Ja sorry, wij dachten dat je oprechte meningen wilde.

Ik zie niemand iets afkraken alleen twijfels over je plannen.
Alle reacties Link kopieren
mamabird schreef:
22-01-2019 18:16
Ik hoopte op iets meer hulp ipv afkraken

Ja sorry, wij dachten dat je oprechte meningen wilde.

Ik zie niemand iets afkraken alleen twijfels over je plannen.
Alle reacties Link kopieren
Zijn jullie met je kindje al een keer op (verre) reis geweest? Ik denk dat voor een langere tijd prima gaat hoor, het is wel anders. Daar moet je je op instellen. Verder wel een fantastisch plan! Je moet rekening houden met een lager tempo. Het ritme van je kinderen bepaalt. Ook zou ik bij je keus qua bestemmingen letten op malaria risico (die landen zou ik vermijden) en benodigde vaccinaties (en eventueel BMR/14 mnd prik vervroegen).

Wij zijn met zoon van toen 7 mnd drie weken in noord Amerika geweest. Budget; bijna de helft van jouw budget en we hebben niet heel gek gedaan :-? Het is geen goedkope bestemming. Wij hebben gekozen voor een auto en huisjes, dat gaf meer flexibiliteit (tentje mee als bed, dat geeft ook continuïteit). Camper hebben we naar gekeken, maar was toen heel erg duur. Dat liep echt op in de duizenden euro’s. Azië leent zich meer voor jullie budget denk ik.
Alle reacties Link kopieren
15000 EUR heeft onze 5 weekse reis door Australië gekost , ex tickets. En in 3 maanden kun je geen wereldreis maken. Hooguit Thailand , Laos en Cambodja “ doen”.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
22-01-2019 18:20
Amerika kan je vergeten in ieder geval, met dat budget kan je misschien 1,5 maand vooruit, vooropgesteld dat je ook wat wilt zien
En Canada en Australië zijn denk ik vergelijkbaar
Alle reacties Link kopieren
wollentrui schreef:
22-01-2019 18:20
Zijn jullie met je kindje al een keer op (verre) reis geweest? Ik denk dat voor een langere tijd prima gaat hoor, het is wel anders. Daar moet je je op instellen. Verder wel een fantastisch plan! Je moet rekening houden met een lager tempo. Het ritme van je kinderen bepaalt. Ook zou ik bij je keus qua bestemmingen letten op malaria risico (die landen zou ik vermijden) en benodigde vaccinaties (en eventueel BMR/14 mnd prik vervroegen).

Wij zijn met zoon van toen 7 mnd drie weken in noord Amerika geweest. Budget; bijna de helft van jouw budget en we hebben niet heel gek gedaan :-? Het is geen goedkope bestemming. Wij hebben gekozen voor een auto en huisjes, dat gaf meer flexibiliteit (tentje mee als bed, dat geeft ook continuïteit). Camper hebben we naar gekeken, maar was toen heel erg duur. Dat liep echt op in de duizenden euro’s. Azië leent zich meer voor jullie budget denk ik.
Ja wij hebben al een verre reis gemaakt met onze dochter. Dat was dus een goeie ervaring, vandaar dat wij gemotiveerd zijn om een wat langere reis te gaan maken. Het idee was inderdaad om voornamelijk in Azie op pad te zijn.
wollentrui schreef:
22-01-2019 18:23
En Canada en Australië zijn denk ik vergelijkbaar
duurder zelfs

TO zal met haar budget dus aangewezen zijn op Azie, wellicht Z-amerika misschien afrika, maar daar is veiligheid en gezondheid weer een issue met zulke kleintjes.
Als drie landen op 2 continenten telt (das dan wel weer heel langzaam?) dan heb ik ook wel eens een wereldreis gemaakt. Zonder kinderen overigens dus aan mij heb je niks.
Alle reacties Link kopieren
Goed goed, misschien is de term "wereldreis" wat enthousiast. Laten we het een "lange reis" noemen
Deze zin snap ik niet: Camper of vliegtuig? (met camper zal de reis langer duren)

Je huurt toch pas een camper op bestemming? Je wilt Europa uit, dus vanaf hier al een camper ga je niet doen, lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Zuid Amerika is ook behoorlijk duur. Zoon is er net geweest.

Je hoort best vaak mensen die met kleine kinderen op wereldreis gaan. Wel lastig met bagage. Jongste gaat vaak op de rug omdat een buggy lastig kan zijn onderweg.

Ik vind je budget ook erg laag. Mijn nicht heeft 8 maanden rondgereist in haar eentje voor dat bedrag. Wel ook duikcursus gedaan en andere leuke dingen maar altijd erg goedkoop gegeten en geslapen. Ook veel met de bus gereist.
Met een goed inkomen vind ik 15.000 euro in 2,5 jaar sparen niet erg ambitieus eigenlijk.
Maar kun je niet meer sparen, vanwege hoge vaste lasten, dan heb je die toch ook als je die maanden weg bent.
Alle reacties Link kopieren
15000 is te weinig.
6 maanden is te kort. Noem het dan een lange reis. Wereldreis zou ik minimaal een jaar voor uittrekken.

Ik zou mijn licht eens opsteken op www.verrereizenmetkinderen.nl of Google eens op budget wereldreis etc.

Ik denk dat je even opnieuw moet gaan rekenen qua tijd en geld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven