Eilat, leuke dingen doen

23-01-2019 12:02 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ga ik vier dagen naar Eilat. Het zal rond de 22c zijn, dus hopelijk warm genoeg om te snorkelen. Maar wat zijn nog meer leuke dingen om te doen? Google is my friend natuurlijk, maar ervaringen horen is veel leuker.

Iemand in Eilat geweest? Wat was het leukste dat je hebt gedaan? Je lekkerste restaurantjes? Andere goede tips?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Mariejan
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee, wil namelijk ook een keer daarheen. Ik hou van Israël, ik hou van joden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geweest en zal voor Sito en eventuele mensen na mij mijn tips geven.

Om te beginnen rijdt er vanaf het centum een bus langs de kust. Heen heet hij bus 15 en terug 16. Je betaalt per rit omgerekend ongeveer een euro. Met deze bus kun je naar:

- Dolfins Reef. Voor 17 euro kan je hier naar binnen en genieten van de mooie omgeving, het strandje met een stuk zee waar een gigantisch koraal in ligt, maar natuurlijk vooral de vier dolfijnen die daar wonen. Je kan op een vlonder gaan zitten en ze zien.
Voor 50 euro extra mag je bij ze zwemmen. Bij, niet met. Deze dolfijnen zijn niet getraind. Ze bepalen zelf waar ze zwemmen. Ze kunnen naar de open zee als ze willen.

- Eilat Coral Bech nature reserve. Entree is ongeveer 8 euro. Er is wel een winkeltje maar geen restaurant. Neem je eigen spullen mee. Hier kan je heel mooi snorkelen langs het koraalrif.

- Camel ranch. Stap uit bij halte camel ranch. Maar dan is het nog wel een half uurtje lopen. Op de ranch mag je gewoon kijken als je wilt, je kan er een kort ritje boeken ala minuut of vooraf geplande lange tours met lunch of diner. Er zijn ook ezels die voor een karretje kunnen lopen.

- Hike. Vanaf de camel ranche kan je verder een hike lopen. Er zijn routes uitgezet. Naar mount Tzfachot bijvoorbeeld voor een spectaculair uitzicht over de regio. Deze hike duurt 3 uur.
Je kunt ook vanaf de bushalte bij Eilat Coral Bech nature reserve naar mount Tzfachot. De route is dan een half uur op en een half uur naar beneden. De route start achter de Field School en de caravan parkeerplaats. Trek goede schoenen aan, er zitten behoorlijke klimstukjes tussen.

- Bar Beach, een strandtent waar je kan snorkelen en lekker kan eten, werd ons erg aangeraden maar daar hebben wij geen tijd voor gehad. Bushalte Coral Reef.

Lekker eten doe je bij Halev Harachav Steakhouse. Kijk even van te voren op tripadvisor hoe het er uit ziet want het staat op het restaurant in het Hebreeuws. Neem “salade”. Je krijgt dan verschillende bakjes met lekkere dingen. Ben je vegetarisch dan laat je het daarbij. Eet je vlees dan bestel je nog een of twee vleesgerechten er bij

Land je op Ovda? Neem dan de openbare bus 282. Die rijdt naar het centrale busstation waar je kan overstappen of een taxi kan nemen voor het laatste stukje, maar hij rijdt ook langs veel hotels. De bus vertrekt een uur na landingstijd. In de aankomsthal kan je kaartjes kopen. Ongeveer 7 euro.
Terug werkt het zo dat de bus 3 uur en een kwartier voor elke vlucht vertrekt.

Vermijdt ten alle tijde Funtime, Flo Schuttle en Israëltourist. Deze drie zijn alle drie dezelfde maatschappij. Ze laten mensen staan, de schutlle komt niet of te laat waardoor mensen hun vlucht missen of een dure taxi moeten nemen, excursies gaan zonder melding niet door. Dat soort dingen.

Als je een goede slaper bent, want de disco in hetzelfde gebouw is altijd tot 5 uur s nachts open, en niet op heel veel luxe gesteld bent, raad ik ook Litlle Prince Hostel aan. Ideale ligging, goede bedden super mensen bij de receptie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven