Mount Aso en Joshinetsu Kogen National Park

11-02-2019 11:58 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een paar maanden ga ik naar Japan en op het programma staat een bezoek aan Mount Aso en Joshinetsu Kogen National Park. Ik vraag me af of iemand daar al eens geweest is en mij kan vertellen of de wandelroutes prima te doen zijn met zwakkere enkels of dat ik beter m’n wandelstokken mee kan nemen? Heb gelezen dat je bij Joshinetsu Kogen ook fietsroutes kunt doen maar over Mount Aso kan ik weinig vinden over de wandelroutes naast het feit dat je met de auto, bus en kabelbaan naar de krater kunt die nu gesloten is voor publiek omdat die onrustig is.

Andere tips voor Mount Aso of Joshinetsu Kogen National Park zijn ook welkom.
Ik ben er twaalf jaar geleden geweest. We hebben toen heel impulsief een helicoptervlucht boven de krater gemaakt, en dat was de beste impulsieve beslissing ooit. Het was ook niet duur, vijftig euro destijds. Naderhand zijn we naar beneden gewandeld. Ik ben geen getraind wandelaar, maar verbaasde me erover hoe gemakkelijk ik dat hele stuk liep. Je kon ook om de krater heen lopen, maar daar kwam wel wat geklauter aan te pas.

Wij hadden geluk, een halfuur later mocht je er niet meer bij vanwege giftige dampen.
Alle reacties Link kopieren
De krater is op het moment nog steeds dicht en verboden terrein dus ik denk dat ik pech heb want ik ben er volgende week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven