Hoe zoeken jullie de beste deal? Welke sites? Vliegvakantie

14-02-2019 18:34 48 berichten
Ik kan echt uren, dagen, weken aan het zoeken zijn naar de beste deal en ben telkens bang dat ik net die ene site mis met die beste aanbieding. Al die aanbieders hebben ongeveer en soms zelfs precies dezelfde hotels in hun pocket maar de een net ff goedkoper of wel met ontbijt erbij in dan de ander.
Of een beter uitzicht, of wel of geen transfer erbij. Het kost zoveel tijd.
En dan alles weer invullen: met hoeveel, welke data, wel of geen zwembad, hoeveel sterren, welk cijfer, welke prijs. En niet vliegen ergens midden in de nacht.
Echt ik vind het drama. Het begint leuk en op den duur word ik er crazy van.
Hoe doen jullie dat nou? De beste deal vinden? Hebben jullie nog tips en tricks?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meestal een bedrag en bestemming in mijn hoofd en als ik dat gevonden heb boek ik. Ik blijf niet weken zoeken en prijzen vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op prijsvrij.nl daar heb je verschillende aanbieders op één site. Heel gemakkelijk met vergelijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees graag mee :-P
Tickets boek ik via cheapticktes.nl en een hotel via booking.com.

Voorheen waren de KLM voordeelweken interessant, dit jaar helaas niet althans niet in het hoogseizoen. Wij vliegen dit jaar dus o.a. met Finnair.
Ik boek alleen nog maar losse tickets en zoek via Booking.com een accommodatie erbij.
Klm vind ik momenteel een aanfluiting dat zij net als de lowbudgetmaatschappijen de prijs zonder bagage laten zien.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik die sites wel, maar dan vooral om te zoeken naar een accommodatie op een bepaalde plek.
Boeken doe ik bij het hotel zelf. Liever dat zij het geld verdienen dan zo’n platform.
Het is vast wel ergens goedkoper, maar ik begin een steeds grotere hekel aan die vlucht naar beneden te krijgen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-02-2019 18:37
Ik heb meestal een bedrag en bestemming in mijn hoofd en als ik dat gevonden heb boek ik. Ik blijf niet weken zoeken en prijzen vergelijken.
Zo doe ik het ook.

Heb ooit eens een artikel gelezen over het verschil tussen satisfiers en maximizers; TO is het typische voorbeeld van de laatste categorie.
Maar blijven zoeken en wikken en wegen vanwege de ‘angst’ om de beste optie te missen.
Wat ik handig vind aan een site zoals cheaptickets is dat je aan kunt geven wanneer je wil vertrekken bv in de ochtend, een directe vlucht wenst etc..
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
14-02-2019 18:46
ik gebruik die sites wel, maar dan vooral om te zoeken naar een accommodatie op een bepaalde plek.
Boeken doe ik bij het hotel zelf. Liever dat zij het geld verdienen dan zo’n platform.
Het is vast wel ergens goedkoper, maar ik begin een steeds grotere hekel aan die vlucht naar beneden te krijgen.
Zelfde hier. En daarbij heb ik nu al meerdere keren gehad dat boeken bij het hotel zelf goedkoper was dan bij booking.com. Één keer scheelde het zelfs 140 euro voor 3 nachten bij hotel in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee: misschien doe ik nog een goed idee op.
Mijn probleem ook op prijsvrij is dat ik totaal niet kan kiezen
Moet je perse de beste deal hebben? Dat is de tijd en het gestress niet waard. Gewoon even goed kijken, doorpakken en niet meer terugkijken. De rest is over het algemeen tientjeswerk ‘at best’.
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
14-02-2019 18:42
Kijk eens op prijsvrij.nl daar heb je verschillende aanbieders op één site. Heel gemakkelijk met vergelijken.
Ik kende die site niet totdat ik een maand geleden een reis ging boeken. Op het laatste moment nog eens gegoogled en toen kwam ik exact dezelfde reis tegen voor 2000 euro minder. Ik dacht dat er wel een addertje onder het gras zou zitten, maar nee. Gemaild naar luchtvaartmaatschappij, hotel, prijsvrij en alles klopte. Zelfs gezegd dat ik dacht dat het een fout was op de site. Bevestiging van allen dat het in orde was. Dat was echt toeval, denk ik hoor, zoiets vind je niet zo vaak.

Mijn ervaring is dat de prijzen bij touroperators ongeveer hetzelfde blijven. Dus als je googled en vergelijkt, vind je de laagste prijzen. Vroegboekkorting maakt vaak wel veel uit.

Als ik apart boek, gebruik ik meestal booking.com of boek ik rechtstreeks bij het hotel. En zoek ik de vlucht die de beste vluchturen heeft.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Weliswaar niet zó’n groot verschil, maar ik had het ook bij Prijsvrij. Die was al het goedkoopst voor wat we wilden boeken. Maar toen we de knoop doorhakten en definitief gingen boeken bleek de reis ineens ruim € 200,= totaal goedkoper te zijn geworden. Heel vlug alles ingevuld natuurlijk. Daarna niet meer voor die prijs gezien.

Mijn indruk is dat Prijsvrij best gunstig is qua prijs.
Maar het blijft gewoon zoeken en vergelijken. En ik kan dat ook goed weken doen. Vind ik ook leuk, lekker alles uitpluizen, lijstjes maken van de verschillende hotels met plussen/minnen, prijzen, aanbieders. Maar dan in een keer ben ik het ook zat en dan moet het afgerond worden. Mijn man snapt daar niks van dat ik daar zo druk mee kan zien. Kies gewoon iets uit of bel het reisbureau met wat je wil, zegt hij dan. Echt niet dus. Veel te leuk om zelf te zoeken en te vergelijken en oh, die lol als ik het dan ergens voor een goede prijs vind. Daar kan ik echt wel even schik van hebben. Maar hij vindt dat allemaal maar gedoe, weet ook niet waar hij moet beginnen in de zoektocht. Dat doe ik dus.

Ook een redelijke prijs heeft volgens mij Traveltroef.
En soms kan kijken via Duitse aanbieders ook flink schelen. Zelfde als voor Centerparcs, daar kun je ook kijken bij .de of .fr of .be Etcetera
En Neckermann.de
Maar er gaat wel een hoop tijd in zitten, dat ben ik met je eens.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-02-2019 18:45
Klm vind ik momenteel een aanfluiting dat zij net als de lowbudgetmaatschappijen de prijs zonder bagage laten zien.
Alle maatschappijen doen dat nu voor lokale vluchten.
Stampertje12 schreef:
14-02-2019 23:03
Alle maatschappijen doen dat nu voor lokale vluchten.
KLM doet dat nu ook op intercontinentale vluchten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek altijd op https://matrix.itasoftware.com/.

Niet meest gebruiksvriendelijke site, maar wel erg krachtig en goede manier om te zoeken met echt oneindig veel mogelijke variabelen. Vlieg zelf bijv. altijd bij skyteam en wil soms juist geen (of wel) overstappen hebben (al dan niet in bepaalde plaatsen) met bepaalde overstaptijden etc. Dat kan je allemaal opgeven.

De vlucht die eruit komt is uiteindelijk gewoon een reeks boekingscodes die een reisbureau of een luchtvaartmaatschappij goed kan interpreteren en dan precies jouw ticket boeken voor die prijs, ook al staat er op de site van de maatschappij een hogere prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het probleem dat ik vaak niet weet waar ik naar toe wil... en dan wordt zoeken en vergelijken sowieso een hele opgave. Wat ik nu wel eens doe is bij skyscanner een beetje spelen met de data van onze vakantie, dan op 'wereldwijd' selecteren en vervolgens kijken wat er betaalbaar en praktisch is. Zo zijn we vorig jaar voor een heel leuk prijsje op Kreta terecht gekomen. Mooie aanbieding voor een villa via belvilla en nog een paar dagen een last minuten appartement en we waren voor een hele schappelijke prijs twee weken op vakantie.

Ook voor de volgende vakantie weet ik al wel de data maar nog geen bestemming dus misschien gaan we het wel weer zo doen. Al zag ik via vakantiepiraten ook wel een mooie aanbieding...
Ik check meestal welke dag het voordeligst is (met het boeken van een vlucht). Ik woon ook nog redelijk gunstig voor 2 grote vliegvelden, dat kan onderling ook nog weleens schelen.

Hotels boek ik meestal bij de hotels zelf. Dat is bijna altijd goedkoper dan via Booking.
Alle reacties Link kopieren
gsleutel schreef:
14-02-2019 23:55
Ik heb het probleem dat ik vaak niet weet waar ik naar toe wil... en dan wordt zoeken en vergelijken sowieso een hele opgave. Wat ik nu wel eens doe is bij skyscanner een beetje spelen met de data van onze vakantie, dan op 'wereldwijd' selecteren en vervolgens kijken wat er betaalbaar en praktisch is. Zo zijn we vorig jaar voor een heel leuk prijsje op Kreta terecht gekomen. Mooie aanbieding voor een villa via belvilla en nog een paar dagen een last minuten appartement en we waren voor een hele schappelijke prijs twee weken op vakantie.

Ook voor de volgende vakantie weet ik al wel de data maar nog geen bestemming dus misschien gaan we het wel weer zo doen. Al zag ik via vakantiepiraten ook wel een mooie aanbieding...
Daarvoor is ITA ideaal. Dan kun je bijv. alle luchthavens in Europa selecteren, maximaal aantal uren vliegen, aantal keren overstap etc, aantal overnachtingen, mogelijkheid om dag langer of korter te blijven etc. Dan zoeken en dan krijg je op prijs en datum de opties gepresenteerd.
Alle reacties Link kopieren
booking.com vanwege prijs maar vooral omdat je vaak tot kort voor vertrek kostenloos kan annuleren. In de tussentijd zoek ik dan nog eens om te kijken of er iets beters voorbij komt.

Vluchten via skyscanner of momondo

Autohuur via verschillende websites, welke dan het goedkoopste is.

Mijn ervaring is wel dat als je er vroeg bij bent, je het goedkoopste uit bent en daarnaast ook de meeste keuze hebt.

Op deze manier mooie reizen gemaakt voor relatief weinig geld. Telkens als ik een reisbureau een offerte laat maken springen de tranen mij in de ogen...

huwelijksreis naar Zuid-Afrika bijvoorbeeld. Luxe overnachtingen, 22 nachten met binnenlandse vlucht en alles met gehuurde auto. Via het goedkoopste reisbureau: bijna 4500 euro. En dan had ik niet eens zicht op waar ik dan allemaal sliep en wat de reviews daar waren. DIt was zonder eten, niet overall ontbijt en zonder de dagelijkse uitgaven etc.

Alles zelf geboekt (erg vroeg, zodat ik overall 'eerste keuze' had). we waren toen voor de hele reis nog geen 5000 euro kwijt, inclusief uitgaven ter plaatse, eten, drinken, excursies, souveniers, etc.

Ben nu bezig met een reis naar japan in 2020 (maart/april). Nu al wat hotels geboekt (kostenloos te annuleren tot een week voor vertrek) en wacht nu tot ik vliegtickets kan boeken (begin mei pas waarschijnlijk) om de rest van de overnachtingen ook te kunnen boeken. Als ik er voor de 'Sakura' periode in Japan niet op tijd bij ben, dan betaal ik sowieso de hoofdprijs.
Bij booking.com zit ik goedkoper dan bij de hotels zelf door de geniuskorting en het gratis kunnen annuleren. Ook vind ik het makkelijk dat ik al mijn boekingen vanuit slechts één app kan beheren als het om 'n roadtrip/rondreis gaat.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-02-2019 19:21
En soms kan kijken via Duitse aanbieders ook flink schelen. Zelfde als voor Centerparcs, daar kun je ook kijken bij .de of .fr of .be Etcetera
En Neckermann.de
Maar er gaat wel een hoop tijd in zitten, dat ben ik met je eens.
Wij hebben voor de meivakantie via een Duitse touroperator geboekt.
Eerst gezocht op prijsvrij, maar de goedkoopste aanbieder was daar nog steeds €500,- duurder dan wat we nu via Duitsland geboekt hebben, voor precies dezelfde reis. Dezelfde vluchten, hetzelfde hotel, dezelfde periode.
Ik weet niet of dit altijd het geval is, dit was voor ons de eerste keer.
Die Duitse site heet ‘ab in den urlaub’ en is net zoiets als prijsvrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven