Ochtend/nachtvlucht, slapen in/om schiphol, hoewatwaar?

15-02-2019 14:35 48 berichten
Ik heb een aantal toffe vluchten gevonden. Maar allemaal op onmogelijke tijden. Nu wil ik zonder auto en met de trein gaan dus ben beperkt qua tijden. Ik overweeg een goedkoop en kort nachtje te boeken op schiphol of heel vlakbij. Maar realiseer me dat ook daar de bussen niet rijden om 4 uur 's nachts naar de luchthaven. Hoe doen anderen dit als ze met het openbaarvervoer komen en een nacht/vroege ochtend vlucht moeten halen? Ik reis met kinderen.
Ik zie wel wat opties maar sommigen zijn nog steeds vrij ver van schiphol af. Ik wil geen gestress om 4 uur 's nachts en gewoon relax in kunnen checken.
Alle reacties Link kopieren
Toch met de auto gaan (vaak goedkoper als je het doorrekent) en anders taxi(vanuit huis)
Ibis.
Die heeft 'n eigen hotelshuttle.
Alle reacties Link kopieren
Hotel is wel voordelig maar vaak als je vroeg boekt. De meeste hebben wel een shuttle service maar die rijdt vaak niet 24/7. Op welke termijn zoek je iets?
Schipholtaxi?
Maar je auto parkeren zal goedkoper zijn dan 2 kamers voor een nachtje.
Zijn vluchten vanaf andere luchthavens niet goedkoper? Schiphol komt best vaak duurder uit als je binnen Europa vliegt en heeft ongunstigere vertrektijden.
Alle reacties Link kopieren
als je hotel wil:
https://www.nh-hotels.nl/hotel/nh-amste ... t/services
Alle reacties Link kopieren
Bij de Ibis hotels is een busstation waar gewone OV bussen de hele nacht door rijden. Ben je met een paar minuten lopen en de bus duurt ook minder dan 10 minuten nog om bij de vertrekhal te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind logeren altijd leuker en relaxter dan parkeergeld betalen. En je vakantie begint eerder.....je kunt breed. Leken hè ook leiden bv kun je met nachtnet trein of omgeving Amsterdam Sloterdijk
Hotel met shuttlebus naar Schiphol.
Citizen M op Schiphol, is ons toen erg goed bevallen.
dolfje schreef:
15-02-2019 14:47
Bij de Ibis hotels is een busstation waar gewone OV bussen de hele nacht door rijden. Ben je met een paar minuten lopen en de bus duurt ook minder dan 10 minuten nog om bij de vertrekhal te komen.
Je hoeft toch geen OV bus te nemen, de hotelshuttle brengt je gratis! Alleen midden in de nacht moet je wel ff afspreken, vanaf 'n uur of 5 rijdt ie 2 a 3 keer per uur.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2019 15:03
Je hoeft toch geen OV bus te nemen, de hotelshuttle brengt je gratis! Alleen midden in de nacht moet je wel ff afspreken, vanaf 'n uur of 5 rijdt ie 2 a 3 keer per uur.
Niet elk hotel laat de shuttle gratis rijden buiten hun tijden om. Bij vd Valk moesten we er 20/25€ voor betalen en bij Ibis ging het niet. En OV kost je 1,30€ ofzo.
Thuis-in-eigen-huis schreef:
15-02-2019 15:01
Citizen M op Schiphol, is ons toen erg goed bevallen.
Dit is een goede tip, zeker als je met de trein naar Schiphol komt. En dus ook geen shuttle in de nacht nodig.
Je kan toch met de auto gaan en parkeren op schiphol parking.
Kijk eens op parkos.com of parkos.nl (geen idee welke van de 2 meer).
Voor ons was dat goedkoper om de auto daar 2 weken neer te zetten. Daar rijdt wel 24/7 een bus.
Parkeren is vaak bij Aalsmeer in de buurt of bij Roelofarendsveen in de buurt.
Alle reacties Link kopieren
Thuis-in-eigen-huis schreef:
15-02-2019 15:01
Citizen M op Schiphol, is ons toen erg goed bevallen.
Zalig hotel, maar ze vraagt om goedkoop, dat vond ik toch echt niet :-$
Fiorah schreef:
15-02-2019 15:23
Zalig hotel, maar ze vraagt om goedkoop, dat vond ik toch echt niet :-$
Haha, ik heb eigenlijk niet echt idee hoeveel dat kost, die overnachting hadden we gehad voor onze trouwdag. ;-D
Vlaginvaas schreef:
15-02-2019 14:38
Hotel is wel voordelig maar vaak als je vroeg boekt. De meeste hebben wel een shuttle service maar die rijdt vaak niet 24/7. Op welke termijn zoek je iets?
Voor eind april.
Maar ik wil er geen gedoe van. Dus: inchecken, wekker zetten, slapen, en een shuttle ofzo die me naar de gate brengt. Zoiets. Ik wil geen risico lopen dat ik met mijn kids de vlucht mis.

Ik ga niet met de auto. Heb ik echt 100% besloten.
Schipholtaxi. Iemand je laten brengen.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
15-02-2019 15:29
Voor eind april.
Maar ik wil er geen gedoe van. Dus: inchecken, wekker zetten, slapen, en een shuttle ofzo die me naar de gate brengt. Zoiets. Ik wil geen risico lopen dat ik met mijn kids de vlucht mis.

Ik ga niet met de auto. Heb ik echt 100% besloten.
Ik zou echt Ibis budget bekijken. Kijk op Google maps waar de bushalte is. Wij hebben dat al een paar keer gedaan.
Isabellarose- schreef:
15-02-2019 15:29
Voor eind april.
Maar ik wil er geen gedoe van. Dus: inchecken, wekker zetten, slapen, en een shuttle ofzo die me naar de gate brengt. Zoiets. Ik wil geen risico lopen dat ik met mijn kids de vlucht mis.

Ik ga niet met de auto. Heb ik echt 100% besloten.

Dat kan je op je buik schrijven. Vertrekhal, dat kan dan weer wel.
dolfje schreef:
15-02-2019 14:47
Bij de Ibis hotels is een busstation waar gewone OV bussen de hele nacht door rijden. Ben je met een paar minuten lopen en de bus duurt ook minder dan 10 minuten nog om bij de vertrekhal te komen.
Oh die gaan de hele nacht? Dat is chill. Dus als ik boek en om 5 uur de bus moet hebben dan kan dat gewoon?
Prima om te weten. Nu nog een familie kamer.
Thnx
Star² schreef:
15-02-2019 15:37
Dat kan je op je buik schrijven. Vertrekhal, dat kan dan weer wel.
Hahahaha dat bedoel ik :-)
De gratis shuttle van Ibis rijdt vanaf 4.30am
Waar gaat de reis naartoe?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven