1 dag Ibiza eind maart: groene binnenlandroute?

17-02-2019 08:06 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kent Ibiza heel goed en wil even met mee meedenken? Eind maart heb ik 1 dag ‘over’ op ibiza ter vrije besteding. Ik wil heel graag wat van het eiland zien (denk pijnbomen, bloeiende bloemen, wijngaarden). Ik begin die dag ergens in het midden van het eiland. (vanaf een agruturismo: Carretera Sant Joan KM15) en ik wil de dag eindigen in Ibiza stad. Ik zou op de route graag een mooiste standje zien (bijv. Es Caleta, Cala Xarraca, Cala Vadella, Cala d'Hort, Aigua Blanques, S’illot d’es Rencli, Ca'n San ??). En ik wel zeker ook wel het allerleukste dorpje zien (bijv. Santa Gertrudis, San Carlos, Es Cubells, San Josep, Balàfia, Rafael cruce Santa Inés ??)

Wie kan me een logische, mooie route aanbevelen? Max twee uur in de auto of zo? (eiland is niet zo groot toch?). veel dank vast!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en nog een tweede vraag: wie weet of ibiza een heel vlak eiland is? (kan ik ook niet vinden op internet)... ik twijfel nog of ik zelf in een huurauto ga rijden of dat ik wat langer een taxi boek. Ik ben namelijk snel gestrest als ik ergens moet rijden met hellingproeven. ( in Portugal kwam in de camping niet eens af, heel gênant grr)... maar als ibiza heel vlak is heb ik voorkeur voor een eigen auto voor 1 dag (voelt wat vrijer)..
Ik ben nog niet op Ibiza geweest, maar wel op het er naast gelegen Formentera. Formentera is kleiner en ben je in 'n paar uur inclusief fotostops en zwemstop wel rond. Op Ibiza zou ik een auto huren en 's ochtends lekker vroeg op pad dan kun je het hele eiland gezien hebben voor de avond. Als je 'n automaat huurt is rijden op bergachtige wegen een stuk relaxter.
Het is wel heuvelachtig maar prima te doen.
Alle stranden zijn mooi, ik zou van oost nr west gaan vanwege zonsopkomst/ondergang.
Cala dhort is prachtig en het restaurant is savonds magisch.
Benirras alleen op zondag, in maart is veel een dooie boel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een route gefietst over het hele eiland 25 jaar geleden dus het was vlak genoeg om te fietsen. Ik ben echt geen held op de fiets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
dank je wel redbulletje, Lisa en viva amber..
viva-amber schreef:
17-02-2019 09:34
Ik heb een route gefietst over het hele eiland 25 jaar geleden dus het was vlak genoeg om te fietsen. Ik ben echt geen held op de fiets.
Wow! Dan ben jij wel 'n heel getrainde fietser als je zulke afstanden kan afleggen en dan ook nog door heuvellandschap. Ik heb ze op Formentera (waar zo ongeveer 1 klein heuveltje/bergje is) zien ploeteren met de fiets. En dat eiland is veeeel kleiner.

TO: waarom pik je je huurauto niet gelijk op op de luchthaven als je aankomt? Een auto huren die bij een hotel geleverd wordt kost je in verhouding veel meer. En dan heb je er elke dag plezier van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben veel op ibiza geweest, maar stranden en dorpjes bekijken is vrij nutteloos mijns inziens. Het is over het algemeen niet heel pittoresk en na 1 dorp en strand heb je de rest eigenlijk ook wel gezien.
Alle reacties Link kopieren
Aguas blancas zou ik niet doen. Dan moet je echt een heeeeeel steil weggetje af.
En naar Cala Vadella toe is het ook best een beetje haarspeldbochtig, maar wel mooi en er is een heerlijk restaurant.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven