Berlijn

19-02-2019 15:59 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juli wil ik graag 2 nachten weg met mijn vriend. We denken aan Berlijn, maar zijn er nog niet helemaal overuit.

Wat zijn aanraders qua hotels?

En wat zijn de bezienswaardigheden die we gezien moeten hebben?

Is het een leuke stad voor met zijn tweeën?

Of raden jullie een andere stad aan?
We zijn beide niet van het shoppen

Alvast bedankt

Het budget is tot ongeveer €500
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is erg leuk! Vliegveld Tempelhof, het Museuminsel, de Reichstag, de Karl Marx-allee, zoveel leuks! Er is een mooie tentoonstelling bij checkpoint Charlie, ik vond het Joods monument indrukwekkend, een wandeling over het tracé van de oude muur, jee, teveel om op te noemen. Ik zou er zo weer heen gaan.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
http://berlijn-blog.nl hier vind je alle antwoorden.
Ik vind het een leuke stad ja. Een fietstocht met gids is een aanrader. Hebben wij geboekt bij Baja-bikes.
Een hotel in het voormalig oosten vind ik qua ligging het leukst.
Alle reacties Link kopieren
Wat Berlijn echt anders maakt dan andere Europese steden, is dat de geschiedenis nog zo dichtbij is. Ik kan me de val van de muur nog levendig herinneren. Dat maakt het wel extra interessant, vind ik. Wanneer je een beetje geïnteresseerd bent in Europese geschiedenis is het een superstad.
De tip van Dolfje, van die fietstocht, kan ik zeker beamen. Heb ik ook gedaan, was echt leuk.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is een geweldige stad. Ontzettend veel leuke dingen te doen, je kunt overal betaalbaar eten en drinken en de mensen zijn er heel vriendelijk.
Hallo?!
Berlijn is heel leuk en er is veel te doen/zien, maar de vraag is heb je aan 3 dagen/twee nachten genoeg? Je hebt een aanreisdag, een dag daar en dan een dag om naar huis te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb trouwens hier echt een topavond gehad: https://www.ballhaus.de/de/
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Is het 500PP of met z'n 2? Toen ik daar alleen naartoe ging was ik ongeveer 400-500 euro kwijt voor 4 dagen een paar jaar geleden.

De trein was toen het duurste (130 euro retour ongeveer) maar ik had een privekamer in een hostel hartje centrum incl. ontbijt voor zo'n 35 euro per nacht. Daarnaast was het toeristen kaartje voor meerdere dagen OV het duurst maar dat gaf weer korting op bepaalde dingen. Lunch kan makkelijk voor 5 euro en diner voor max 15 euro.

Ja vliegen is goedkoper en misschien sneller maar ik raad aan om toch ook even naar de trein te kijken want dan kom je hartje Berlijn aan en dat scheelt dan weer in kosten (en tijd) voor de transfer naar het centrum vanaf het vliegveld.

Oja en Berlijn is een leuke stad waar veel te zien is. Heb daar vooral veel gewandeld en dingen bekeken. Voor leuke hotels/hostels zou je op booking.com kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Berlijn is geweldig. Ben er al heel erg vaak geweest en blijf nieuwe dingen ontdekken.

Je hebt ook de Berlin welcome card, vrij goedkoop en vol met leuke ideeën.

Als je nog een dagje buiten Berlijn wilt kijken zou je naar Potsdam kunnen gaan. Mooie omgeving, vooral de rondvaart is aan te raden en het parkgebied met veel historie (Bridge of Spies, verdeling DLD, een mooi slot etc..)

Ben je in voor iets serieuzer zou je Sachsenhausen kunnen bezoeken, het concentratiekamp. Erg indrukwekkend wat bijna alles staat er nog.
Alle reacties Link kopieren
Leuke stad!

Net als Dolfje zou ik ook een hotel in het voormalige oost Berlijn boeken.

Aanraders: Fietstocht, boottocht op de Spree, Tempelhof, Tiergarten met de Siegesaule, Reichstag, Brandenburger Tor, holocaust monument, Fernsehturm voor een mooi uitzicht, Museuminsel, de resten van de Muur, de wijken Prenzlauerberg en Friedrichshain en dan vergeet ik vast nog wel een paar :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Zeilboot76 schreef:
19-02-2019 16:47
Berlijn is heel leuk en er is veel te doen/zien, maar de vraag is heb je aan 3 dagen/twee nachten genoeg? Je hebt een aanreisdag, een dag daar en dan een dag om naar huis te gaan.
Dat wilde ik ook zeggen. Ook al zou je vliegen dan ben je toch wel minstens 4,5 uur bezig van deur tot deur. Als je verder dan een half uur van een vliegveld woont, ben je nog wel langer bezig. Dus met twee nachten heb je dan eigenlijk maar 1 dag in de stad.

Dan zou ik lekker een weekend Gent doen, of Parijs met de trein, of Monschau (als je een auto hebt), of zo iets.

Voor Berlijn zou ik minstens 4 nachten uittrekken en dan nog is er veel te veel om te zien en zal je moeten kiezen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Oja en mocht je gaan, in dit topic heb ik zelf veel leuke tips gekregen en op het eind ook gereageerd met hoe dat beviel: reizen/berlijn-voor-7e-keer/list_messages/341653
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-02-2019 16:03
http://berlijn-blog.nl hier vind je alle antwoorden.
Ik vind het een leuke stad ja. Een fietstocht met gids is een aanrader. Hebben wij geboekt bij Baja-bikes.
Een hotel in het voormalig oosten vind ik qua ligging het leukst.
Ik ga in april met een vriendin en we willen ook een fietstocht maken, welke raad je aan?
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-02-2019 16:54
Is het 500PP of met z'n 2? Toen ik daar alleen naartoe ging was ik ongeveer 400-500 euro kwijt voor 4 dagen een paar jaar geleden.

De trein was toen het duurste (130 euro retour ongeveer) maar ik had een privekamer in een hostel hartje centrum incl. ontbijt voor zo'n 35 euro per nacht. Daarnaast was het toeristen kaartje voor meerdere dagen OV het duurst maar dat gaf weer korting op bepaalde dingen. Lunch kan makkelijk voor 5 euro en diner voor max 15 euro.

Ja vliegen is goedkoper en misschien sneller maar ik raad aan om toch ook even naar de trein te kijken want dan kom je hartje Berlijn aan en dat scheelt dan weer in kosten (en tijd) voor de transfer naar het centrum vanaf het vliegveld.

Oja en Berlijn is een leuke stad waar veel te zien is. Heb daar vooral veel gewandeld en dingen bekeken. Voor leuke hotels/hostels zou je op booking.com kunnen kijken.
Ik heb begin januari voor april geboekt en was 80,= kwijt voor een retour.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in december 5 dagen geweest met een groep, heb een goede indruk gekregen en in vlug tempo de hotspots.
Heb die reis gebruikt voor een globale indruk en toen geboekt ook te gaan doen wat ik wilde 3 nachten ga ik. En dan kan ik nog niet alles zien wat ik wil maar heb wel een plan wat ik echt wil gaan doen.

Ik heb een appartement via Airbnb geboekt in het centrum 15 min van het centraal station.

In jouw geval zou ik of langer gaan of een andere stad kiezen Berlijn is zo groot en er is zoveel te zien dat je echt niet genoeg tijd hebt.

Maak sowieso een plan, zo zonde om je tijd daar te verdoen met uitzoeken wat je wil zien.

Er zijn goede tips gegeven voor blogs zelf vind ik Berlijn blog een fijne om te lezen, heb daar al heel wat info van opgeslagen.
LadyLola schreef:
19-02-2019 18:32
Ik heb begin januari voor april geboekt en was 80,= kwijt voor een retour.
Dat kan, dat verschild per dag en hoe ver van te voren je boekt etc,
Alle reacties Link kopieren
LadyLola schreef:
19-02-2019 18:30
Ik ga in april met een vriendin en we willen ook een fietstocht maken, welke raad je aan?
Het was toen onze eerste keer in Berlijn dus hebben we de highlights fietstour gedaan. Ik heb geboekt bij Baja bikes maar het wordt uitgevoerd door Berlin on bike. Je kan ook bij hun direct boeken.
Alle reacties Link kopieren
Vlgs mij hadden wij ook bij Baja geboekt. Was een Nederlandse gids die superleuk kon vertellen. Groepsrondleiding gehad en de fietsen een dagje extra gehuurd. Zo konden we de volgende dag met flink wat tips op zak zelf door Berlijn gaan.
Echt aan te raden, maar ja, we hadden ook echt het weer mee.
Wij zaten vlakbij Tempelhof, en daar is ook een heel groot park waar we midden tussen de locals zaten.
Wij zijn destijds met de auto erheen gereden, prima te doen en er zat een grote ondergrondse parkeergarage met apart gedeelte van t hotel.
Eten en drinken was toen tov Nederland echt best goedkoop (nu 3 jaar geleden). Berlijn is zo’n leuke, relaxte stad!
Alle reacties Link kopieren
Een heel leuke stad, vond heel veel ineressant maar het stasi gevangenis een van de indrukwekkenste.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
19-02-2019 18:57
Het was toen onze eerste keer in Berlijn dus hebben we de highlights fietstour gedaan. Ik heb geboekt bij Baja bikes maar het wordt uitgevoerd door Berlin on bike. Je kan ook bij hun direct boeken.
Baja bikes ken ik inderdaad, vriendin gaat voor het eerst ik denk dat we voor de highlights tour gaan, vind ook prima hoor in december het meeste in vogelvlucht gezien en alles was meer grauw dan in april.

Verder wil ik een aantal musea gaan bezoeken in het museum insel.

Ook een leuke tip zelf nog een fiets huren voor een dag.

Heb je wat aan de tips TO?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips. Ik zal zeker de blog gaan lezen.

Ik zelf ben erg van het plannen en wil graag vast hebben wat we allemaal gaan doen.
Mijn man is meer van we zien wel, maar na het lezen van deze berichten gaan we er zeker even een avond voor zitten.

We gaan ook maar even kijken of we niet 3 nachten kunnen boeken.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! en echt hoor je komt hoe dan ook dagen te kort Berlijn is zo veelzijdig!
Berlijn is leuk! Maar ik zou langer gaan. Ik was er een week deze winter. We gingen met de trein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven