Logeren bij familie van partner in het buitenland

20-02-2019 17:04 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of iemand tips heeft over logeren bij familie (zus) van je buitenlandse partner in het buitenland..

Ik heb nu drie vakanties bij zijn zus (incl. Man en kind) gelogeerd, en ze zijn echt wel aardig, maar ik weet me gewoon geen houding te geven. Daarnaast spreek ik de taal niet écht, slecht korte zinnen en wat door de, dus gesprekken kan ik ook niet voeren. Het voelt voor mij niet als vakantie, zo in hun huis op visite. En ik kom zo vermoeid terug. Dit zou ik graag anders zien ;).

Mijn vriend wil graag bij zijn zus logeren en we hebben ook een kleine, waardoor we dus elke dag in de vakantie op bezoek gaan bij opa en oma en andere familie. Ergens anders naartoe op vakantie gaan is dus geen optie.

Aangezien we meerdere keren per jaar willen gaan (partner en kind 4x, ik 2x) is het ook wel voordeliger. Een hotel/airbnb wil hij liever niet.

Heeft iemand hier ervaring mee en tips voor mij?

Alvast bedankt!
Ik zou gewoon niet elke keer daar bij zus gaan zitten elke vakantie de hele vakantie.

Maar een of 2 dagen, iedereen zien en door.

Of man 1x per jaar alleen laten gaan. Of alleen met de kinderen.
Maar goed ik ben geen vakantie fan en geen' mensenmens'. Dubbele horror lijkt me het.
Minder vaak gaan. Zodat jullie bv ook vrije dagen en geld overhouden voor een vakantie elders voor jullie als gezin.
Of toch een deel van de vakantie in een huuraccomodatie gaan zitten zodat het voor jezelf ook nog een beetje als vakantie voelt.
Alle reacties Link kopieren
Zou voor mij ook niets zijn, zelfs al was het mijn eigen familie en sprak ik wel de taal.
Kan je met man hierover praten bijvoorbeeld 1 keer per jaar naar zus en 1 keer wel lekker op vakantie, liefst naar een ander land.
Waarom is ergens anders heen geen optie? Je hoeft toch niet je hele vakantie bij die mensen op hun lip te zitten? Je kan ook een huisje huren dat ze naar jullie komen.
De twee keer dat jij meegaat een ander onderkomen vinden. De taal beter leren spreken. En anders niet meer meegaan of maar 1 keer per jaar en minder lang.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
20-02-2019 17:12
Zou voor mij ook niets zijn, zelfs al was het mijn eigen familie en sprak ik wel de taal.
Kan je met man hierover praten bijvoorbeeld 1 keer per jaar naar zus en 1 keer wel lekker op vakantie, liefst naar een ander land.
+1. Ik moet er niet aan denken om elke vakantie op dezelfde manier te moeten vieren.
Ga niet meer mee!
Boek jij lekker een vakantie alleen of met een vriendin.
En had je dit niet beter van te voren kunnen bedenken dat je vriend al zn vakantiedagen aan familiebezoek besteedt?
Ik zou 1 keer mee gegaan zijn om kennis te maken en het daarbij gehouden hebben. Als ze in een leuk land wonen (Canada of USA) zou ik overigens best een paar dagen per jaar op bezoek willen aansluitend aan de roadtrip die de rest van de vakantie gemaakt zou worden.
Zou het gemakkelijker zijn als je man en zijn zus met elkaar praten in een taal die jij ook verstaat? Wel zo beleefd en gastvrij.
Jullie gaan dus 4x per jaar op familiebezoek en niet op vakantie. Omdat ze toevallig in het buitenland wonen, wordt het vakantie genoemd, maar ik vind dit geen vakantie. Ik zou minstens 1x keer skippen en écht op vakantie gaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man wilde ook graag bij z´n moeder logeren 3 weken, daar had ik echt geen zin in. Hij vond een airbnb zonde van het geld. Maar ondertussen had ik een airbnb gezocht, dicht bij de moeder, goeie prijs en verteld hoe handig het wel niet is dat we dan ook vrienden kunnen ontvangen, feestjes geven etc. En dat vond hij toch ook wel handig inderdaad. Uiteindelijk airbnb geboekt en nooit meer bij familie gaan slapen. Succes ermee, 3 weken logeren bij iemand is niks. Niet voor jou en ook niet voor de zus waar je slaapt.
nerdopviva schreef:
20-02-2019 17:27
Jullie gaan dus 4x per jaar op familiebezoek en niet op vakantie. Omdat ze toevallig in het buitenland wonen, wordt het vakantie genoemd, maar ik vind dit geen vakantie. Ik zou minstens 1x keer skippen en écht op vakantie gaan.
Zou het ook gewoon zonde van mijn geld en vakantiedagen vinden. Dit is zijn sociale verplichting, niet de jouwe.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-02-2019 17:38
Zou het ook gewoon zonde van mijn geld en vakantiedagen vinden. Dit is zijn sociale verplichting, niet de jouwe.
+1.
Kom voor jezelf op. Je hóeft niet altijd zijn zin te doen, hè?
Maak een compromis. Ik zou hier een flinke ruzie voor over hebben. Jullie zijn samen, het is niet dat hij de baas is, al klinkt het wel zo.
Alle reacties Link kopieren
Waarom meerdere keren per jaar? Ouders en of zus kunnen ook wel eens naar Nederland komen toch? Verder vind ik het best raar dat je de taal van je man en kind niet spreekt. Leer die gewoon, maakt het veel makkelijker.
Ik zou zeggen één keer daar naartoe en dan 2 weken waarvan 1 week in een eigen accommodatie en 1 week bij familie.
En troost je. Met 4/5 mag het kind toch niet meer zo vaak weg.
Wat ook nog een optie is is dat jullie én zijn familie naar eenzelfde hotel/land gaan. Dus allemaal op echte vakantie. Kan oma of zus ook mooi eens oppassen als jullie even met z'n 2 willen gaan stappen.
nina1966 schreef:
20-02-2019 17:54
Waarom meerdere keren per jaar? Ouders en of zus kunnen ook wel eens naar Nederland komen toch? Verder vind ik het best raar dat je de taal van je man en kind niet spreekt. Leer die gewoon, maakt het veel makkelijker.
Ik zou zeggen één keer daar naartoe en dan 2 weken waarvan 1 week in een eigen accommodatie en 1 week bij familie.
En troost je. Met 4/5 mag het kind toch niet meer zo vaak weg.
Ze zullen wel in 'n land wonen waar ze niet zo makkelijk zijn met visums voor een westers land.
Het is gewoon niet slim om een kind te maken met iemand die elke vrije dag naar zijn thuisland wil.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan 1x per jaar naar familie van mijn partner en 1x per jaar komt (gedeelte van) over naar ons. Zomervakantie is voor onszelf en gaan we naar andere bestemmingen.

Wij logeren tijdens ons familiebezoek daar dan wel in huis. Ik vind dat zelf wat minder, maar het gaat om 1 week van 52 weken en mijn partner vindt het fijn. Ik zet me er dus overheen. Scheelt wel dat ik taal van partner zelf als tweede taal heb (tweetalige opvoeding) en dus qua taal nergens buiten sta.
Met schoonfamilie in het buitenland ben je vaak toch min of meer moreel verplicht daar in je vakantie naartoe te gaan. Wij gaan één keer per jaar op vakantie en dat is altijd naar het vaderland van mijn man. Ja dat is soms saai. Maar als ik daar had gewoond, had ik absoluut ook alleen maar naar Nederland op vakantie gewild om mijn familie te zien. Dus ja, het is niet anders.

Met kleine kinderen vond ik het juist wel prima om bij familie te logeren. Wasmachine en fatsoenlijke badkamer bij de hand en oppas onder handbereik. Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder en we verdelen de vakantie meestal : deel bij schoonmoeder of schoonzus, deel in een hotel. En we gaan ook veel op stap, hebben onze eigen auto mee of huren een auto. Maar ja, een paar dagen op de bank bij schoonmoeder daar ontkom je niet aan.

Het enige advies wat ik je kan geven: leer de taal!! Steek daar tijd en moeite in en het betaalt zich echt terug. Ik ben direct toen ik mijn man destijds leerde kennen de taal gaan leren en ik kan vrijwel alle gesprekken volgen en meepraten. Zonder de taal te spreken blijf je toch een buitenstaander voelen, hoe aardig ze verder ook zijn.
ztrdg schreef:
20-02-2019 18:13
Met schoonfamilie in het buitenland ben je vaak toch min of meer moreel verplicht daar in je vakantie naartoe te gaan. Wij gaan één keer per jaar op vakantie en dat is altijd naar het vaderland van mijn man. Ja dat is soms saai. Maar als ik daar had gewoond, had ik absoluut ook alleen maar naar Nederland op vakantie gewild om mijn familie te zien. Dus ja, het is niet anders.

Het zou voor mij een dealbreaker geweest zijn. Dan maar geen relatie. Het leven bestaat al uit veel te veel verplichtingen. Als je dan je kostbare vakantie ook nog bij schoonfamilie moet gaan zitten dan zou de verliefdheid bij mij snel bekoelen. Bovendien zijn er nog meer redenen om geen relatie (laat staan gezin!) aan te gaan met iemand uit het buitenland.
ztrdg schreef:
20-02-2019 18:13
Met schoonfamilie in het buitenland ben je vaak toch min of meer moreel verplicht daar in je vakantie naartoe te gaan. Wij gaan één keer per jaar op vakantie en dat is altijd naar het vaderland van mijn man. Ja dat is soms saai. Maar als ik daar had gewoond, had ik absoluut ook alleen maar naar Nederland op vakantie gewild om mijn familie te zien. Dus ja, het is niet anders.

Met kleine kinderen vond ik het juist wel prima om bij familie te logeren. Wasmachine en fatsoenlijke badkamer bij de hand en oppas onder handbereik. Mijn kinderen zijn inmiddels wat ouder en we verdelen de vakantie meestal : deel bij schoonmoeder of schoonzus, deel in een hotel. En we gaan ook veel op stap, hebben onze eigen auto mee of huren een auto. Maar ja, een paar dagen op de bank bij schoonmoeder daar ontkom je niet aan.

Het enige advies wat ik je kan geven: leer de taal!! Steek daar tijd en moeite in en het betaalt zich echt terug. Ik ben direct toen ik mijn man destijds leerde kennen de taal gaan leren en ik kan vrijwel alle gesprekken volgen en meepraten. Zonder de taal te spreken blijf je toch een buitenstaander voelen, hoe aardig ze verder ook zijn.

Nou dat voel ik nou totaal niet gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
20-02-2019 18:13
Met schoonfamilie in het buitenland ben je vaak toch min of meer moreel verplicht daar in je vakantie naartoe te gaan.
Nee hoor dat heet gewoon een ruggegraat kweken mocht je daar niet op zitten te wachten. Desnoods ga je om het jaar en komen ze het jaar daarop naar jou of ga je gezellig met z'n allen elders op vakantie.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zelf in het buitenland, en ik voel toch echt geen morele verplichting om mijn vakantiedagen aan mijn schoon- en eigen familie te laten omgaan. Want op bezoek zijn is geen vakantie!
JobEva schreef:
20-02-2019 18:46
Ik woon zelf in het buitenland, en ik voel toch echt geen morele verplichting om mijn vakantiedagen aan mijn schoon- en eigen familie te laten omgaan. Want op bezoek zijn is geen vakantie!
Pffff eensch. Ik ben een jaar in het buitenland, één keer terug geweest, en heb al een ticket om in de zomer als mijn werk hier afloopt minstens een maand te gaan reizen. Familie komt mij maar opzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
20-02-2019 18:26
Nou dat voel ik nou totaal niet gelukkig.
Ik ook niet. Om het jaar met Kerst. Andere jaar vier ik mijn verjaardag dan op de dag zelf (24 december).

Vorig jaar zijn we 2 keer geweest, kwam zo uit. Maar goed, we gaan ook echt geen week, paar dagen en ik spreek de taal prima. Dat scheelt.
ztrdg schreef:
20-02-2019 18:13
Met schoonfamilie in het buitenland ben je vaak toch min of meer moreel verplicht daar in je vakantie naartoe te gaan. Wij gaan één keer per jaar op vakantie en dat is altijd naar het vaderland van mijn man. Ja dat is soms saai. Maar als ik daar had gewoond, had ik absoluut ook alleen maar naar Nederland op vakantie gewild om mijn familie te zien. Dus ja, het is niet anders.
Nee hoor. Ik woon in het buitenland en ga gemiddeld eens per jaar een week naar Nederland.
Maar onze gezinsvakantie in de zomer gaat nooit naar Nederland. Echt vakantie en tijd voor ons gezin is belangrijk voor ons. Familiebezoeken kunnen leuk zijn maar is zeker niet altijd vakantie.
anoniem_382756 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 22:11
0.34% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven