Ervaringen Erasmus beurs stage

21-02-2019 17:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik ga binnenkort een stage doen in Spanje en vroeg mij af of iemand enig idee heeft hoe hoog het maandelijkse bedrag is van Erasmus bij een stage binnen Europa.

Op het internet kan ik geen concreet bedrag vinden en ik wil graag uitrekenen van hoeveel geld ik ongeveer zal moeten rondkomen. Klopt het ook dat het bedrag hoger is als de stage onbetaald is?

Advies wordt gewaardeerd!

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Vraag het na bij bureau internationalisering van je opleiding. Er zijn richtlijnen voor maar de hoogte mag de onderwijsinstelling zelf bepalen. Dit is o.a. afhankelijk van het aantal studenten dat weggaat en het subsidiebedrag dat de onderwijsinstelling toegekend heeft gekregen. Je ontvangt vergoeding voor reis-en verblijfkosten op basis van het aantal weken dat je weggaat.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dus dan doe je een universitaire studie en dan ga je dit op het Viva forum vragen.. echt waar zit de logica? :whut:
.
Alle reacties Link kopieren
En dat kun je niet zelf even googlen of navragen?

http://www.erasmusbeurs.nl/hoogte-erasmusbeurs/
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg trouwens 100 jaar geleden ongeveer 1100 euro voor een studie van 10 maanden. Dat dekt de kosten bij lange na niet, dus reken je vooral niet rijk.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-02-2019 17:38
En dat kun je niet zelf even googlen of navragen?

http://www.erasmusbeurs.nl/hoogte-erasmusbeurs/
Dat is oude informatie uit het vorige programma.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-02-2019 17:39
Ik kreeg trouwens 100 jaar geleden ongeveer 1100 euro voor een studie van 10 maanden. Dat dekt de kosten bij lange na niet, dus reken je vooral niet rijk.
Dat kan ook anders. Ik kon van het geld dat ik overhield de kosten koper van mijn eerste koopwoning betalen.
Alle reacties Link kopieren
Dat verschilt per school/onderwijsinstelling. Die vragen een totaal bedrag aan en dat moet verdeeld worden over alle leerlingen die er gebruik van willen maken. Vraag dus na bij de dienst internationalisering.
Alle reacties Link kopieren
thistle schreef:
21-02-2019 17:48
Dat kan ook anders. Ik kon van het geld dat ik overhield de kosten koper van mijn eerste koopwoning betalen.

Haha wow, dan had jij een stuk meer.
Ik kon er net 2 maanden huur van betalen en dan kreeg ik in het buitenland nog huursubsidie ook :D
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
21-02-2019 17:25
Dus dan doe je een universitaire studie en dan ga je dit op het Viva forum vragen.. echt waar zit de logica? :whut:

Het geheel heet Erasmus+ sinds 2014 en hier vallen o.a. ook mbo-instellingen onder. Daar zijn nog regelmatig misverstanden over.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
21-02-2019 17:47
Dat is oude informatie uit het vorige programma.
OK, dit vond ik gewoon op de site van Erasmus. Er staat volgens mij precies wat jij in je eerste post schreef?

Hoe dan ook lijkt me de nieuwe info ook wel op te zoeken of na te vragen.
Ik vind het een gekke vraag, als je zelfstandig genoeg bent om naar het buitenland te gaan, dan zou je ook zelfstandig aan dit soort info moeten komen.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter kreeg het pas achteraf (was afgelopen studiejaar) dus niet tijdens haar stage
Alle reacties Link kopieren
S0LEIL schreef:
21-02-2019 17:52
OK, dit vond ik gewoon op de site van Erasmus. Er staat volgens mij precies wat jij in je eerste post schreef?

Hoe dan ook lijkt me de nieuwe info ook wel op te zoeken of na te vragen.
Ik vind het een gekke vraag, als je zelfstandig genoeg bent om naar het buitenland te gaan, dan zou je ook zelfstandig aan dit soort info moeten komen.

Dat valt soms niet mee, in die zin, dat onderwijsinstellingen soms meerdere locaties hebben en men van elkaar niet weet dat er subsidiemogelijkheden zijn. Daar valt intern ook nog wel wat voorlichting te geven bij de start van een nieuw schooljaar. Vaak gaan de studenten naar hun decaan/stagebegeleider en die zijn soms niet op de hoogte hiervan waardoor de student de indruk wordt gegeven dat het niet kan/mogelijk is.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
21-02-2019 17:50
Het geheel heet Erasmus+ sinds 2014 en hier vallen o.a. ook mbo-instellingen onder. Daar zijn nog regelmatig misverstanden over.

Oh weer wat geleerd. :flag:
.
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
21-02-2019 18:06
mijn dochter kreeg het pas achteraf (was afgelopen studiejaar) dus niet tijdens haar stage

Ik neem het gelijk van je aan. Normaliter wordt er een voorschot uitbetaald. Als de leerling terug is en aan het laatste stukje voorwaarden heeft voldaan, vindt er een nabetaling plaats. Ik ben wel benieuwd naar de reden van achteraf betalen, als je wil aangeven.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
22-02-2019 18:04
Oh weer wat geleerd. :flag:

Heel begrijpelijk en verwarrend ook, nog steeds want Erasmus stond eerst voor hbo- en universiteitsbeurzen als het om Europese stages ging.

Met de start van het nieuwe subsidieprogramma in 2014 zijn o.a. de onderwijsvelden mbo, hbo, po en vo onder de naam Erasmus+ verder gegaan.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
mariposa2 schreef:
21-02-2019 17:49
Dat verschilt per school/onderwijsinstelling. Die vragen een totaal bedrag aan en dat moet verdeeld worden over alle leerlingen die er gebruik van willen maken. Vraag dus na bij de dienst internationalisering.

Deels correct. Het aangevraagde bedrag door de onderwijsinstelling betekent niet automatisch dat dat ook volledig wordt toegekend. Wat uiteindelijk wordt toegekend, kan lager uitvallen. Van dat uiteindelijk toegekende bedrag wordt de hoogte bepaald aan de hand van het aantal studenten waardoor het lager kan uitvallen, rekening houdend met het EU- danwel Programmaland waar de student naartoe gaat. Het betekent dus zeker niet dat je altijd het maximale bedrag toegewezen krijgt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
iceteapeach schreef:
22-02-2019 18:06
Normaliter wordt er een voorschot uitbetaald. Als de leerling terug is en aan het laatste stukje voorwaarden heeft voldaan, vindt er een nabetaling plaats.
Dat mag de onderwijsinstelling zelf bepalen. Je kunt ook alles in 1 keer betalen, per maand uitkeren, wel/geen nabetaling. Is allemaal afhankelijk van hoe de instelling dat proces heeft ingericht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven