Multi entry visum voor Rusland

21-02-2019 22:59 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Enkele dagen geleden ben ik teruggekomen van Moskou.

Ik zou gedeeltelijk om privéredenen en als toerist meerdere keren per jaar naar Rusland willen.

Er zijn dan twee mogelijkheden:
- Voor elk bezoek vraag ik een single entry visum aan (Dat deed ik georganiseerd in 2012 en zojuist voor Moskou);
- Ik vraag een multi entry visum aan voor elk jaar.

Wat zijn de voor en tegens voor elk visumtype?
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Ik weet natuurlijk niet wat jouw privé redenen zijn. Maar toen ik een visum voor Rusland aanvroeg moest ik ongeveer per dag en nach mijn exacte plannen doorgeven. Lijkt me onmogelijk een multiple entry visum te krijgen als je geen ambassadeur of journalist of anderszins beroepshalve in Rusland moet zijn. Of zelf Russisch bent ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat multiple-entry visa niet bestaan voor nederlandse toeristen.

De ambassade schrijft:

Multiple-entry tourist visas may be issued only in accordance with bilateral agreements of the Russian Federation with Austria, Greece, India, Hungary, Spain, Japan and the USA.

https://netherlands.mid.ru/web/netherla ... urist-visa
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
marie123 schreef:
21-02-2019 23:32
Ik weet natuurlijk niet wat jouw privé redenen zijn. Maar toen ik een visum voor Rusland aanvroeg moest ik ongeveer per dag en nach mijn exacte plannen doorgeven. Lijkt me onmogelijk een multiple entry visum te krijgen als je geen ambassadeur of journalist of anderszins beroepshalve in Rusland moet zijn. Of zelf Russisch bent ofzo.
Ik was in 2017 in Rusland en ik hoefde dat niet vooraf door te geven.

Ik had zogenaamd een reservering voor een hotel, maar ik sliep in een goedkoper hotel.
Dat hotel moest wel doorgeven dat ik er verbleef.

(dergelijke reserveringen worden door visa-bureaus verkocht voor ongeveer 25 euro.
Blijkbaar wordt dit gedoogd.)
https://www.visatorussia.com/nl/russian ... New.html#5

Overigens was ik Sankt Peterburg, dus ze zijn daar wel toeristen gewend.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Mijn oom reist meerdere keren per jaar naar Rusland (Russische vrouw met schoonfamilie, congressen) en hij kan met zijn Nederlandse paspoort geen multi krijgen. Hij moet dus iedere keer een single aanvragen.
Alle reacties Link kopieren
Haarklover,

Bedankt voor de info. Ik denk dat het uiteindelijk handig is om voor elk bezoek aan Rusland gewoon steeds een single entry visum aan te vragen. Dan heeft men enige vrijheid in welke stad men wil verblijven.

Marie,

Ik hoefde niet per dag door te geven wat ik van plan was, wel:
- in welk hotel ik verbleef;
- welke steden ik wou bezoeken en in welke stad ik verbleef. Dat was in mijn geval resp. Sint Petersburg in 2012 en Moskou in 2019.
Het hotel in 2019 vroeg om mijn Выезд-formulier (formulier voor uitreis).

Volgens moeten Russen omgekeerd voor hun visumaanvraag in het Schengen-gebied wel per dag met bewijzen doorgeven wat hun reisplannen zijn.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
haarklover schreef:
21-02-2019 23:37
Ik was in 2017 in Rusland en ik hoefde dat niet vooraf door te geven.

Ik had zogenaamd een reservering voor een hotel, maar ik sliep in een goedkoper hotel.
Dat hotel moest wel doorgeven dat ik er verbleef.

(dergelijke reserveringen worden door visa-bureaus verkocht voor ongeveer 25 euro.
Blijkbaar wordt dit gedoogd.)
https://www.visatorussia.com/nl/russian ... New.html#5

Overigens was ik Sankt Peterburg, dus ze zijn daar wel toeristen gewend.
Oh ja. Ik ben wezen kamperen en klimmen, in een voor toeristen ook nog ongebruikelijk gebied. Daarom waarschijnlijk, ik had geen hotels om door te geven en er viel niets te controleren.

Maar dan nog. Als ik alle bovenstaande zo lees, is de multiple entry geen reële optie
Alle reacties Link kopieren
Heb je een leuke Russische vrouw daar ontmoet Hans? :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
22-02-2019 11:03
Heb je een leuke Russische vrouw daar ontmoet Hans? :)
In dat geval, pas je goed op jezelf?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven