Tips gezocht vakantie (2 volwassenen, 1 tiener)

22-02-2019 09:16 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Komende zomer zouden we graag op vakantie gaan. Wij zijn mijn vriend, ik en zijn dochter. Zijn dochter is 12, begint al echte een dame te worden. Het is onze eerste vakantie met zijn 3en, we kunnen 7 - 10 dagen gaan.

Eigenlijk zoek ik naar tips voor een zonvakantie welke leuk is voor de leeftijd van dochter vriend. Ze zegt zelf dat ze het niet erg vind als ze alleen ons heeft deze vakantie, maar het lijkt mij voor haar zo fijn als er leeftijdsgenootjes zijn en het een leuk hotel/resort of wat dan ook is voor die leeftijd. Zodat er eventueel wel andere opties zijn (dan wij). Het zou leuk zijn als er ook e.e.a. te doen is, eventueel een leuke boulevard/stadjes o.i.d. in de omgeving.

Qua land niet echt een voorkeur. Ik dacht aan Spanje, Griekenland of Portugal ivm niet te veel tijd kwijt zijn aan reizen. Maar als iemand een ervaring met een ander land heeft wat top is hoor ik het ook graag!

Tevens is dochter van vriend een erg lastige eter, dus ik denk dat all inclusive wellicht een veilige optie is om aan te houden. Niet mijn ding, maar wel makkelijk. En dan kunnen we altijd nog elders eten.

Budget het liefst rond de € 2.500,- maar ik ben bang dat gezien we nu pas op zoek gaan dat aan de lage kant is. Anders tot € 3.000,-. Ik zie wel veel moois in Turkije voor aanzienlijk minder dan andere landen, maar denk dat dat niet handig is gezien het reisadvies. Of boeken jullie je vakanties wel gewoon naar Turkije?

Door omstandigheden wisten we niet eerder of we ook echt op vakantie zouden kunnen. Uiteraard ben ik zelf ook al druk aan het zoeken, maar ik zoek vooral naar tips van ouders die met kind(eren) rond deze leeftijd zijn gegaan waarvan de kids een top vakantie hebben gehad.

Hopelijk heeft iemand tips! :D
Wij gaan graag met onze tiener naar Mallorca. Niet ver vliegen. Mooi weer. Mooie strandjes. Lekker winkelen. Genoeg andere tieners. En redelijk goede en betaalbare hotels.
Turkije is overigens heel goed als je luxe all inclusive zoekt. Daar ook goede herinneringen aan.

Verder de canarische eilanden. Ik heb ze volgens mij allemaal gezien nu en elke keer weer een feestje. En zo te horen ook precies wat jij zoekt.
Alles kan trouwens in jouw prijs range hoor. Lukt mij ook altijd.
Als ze zegt het niet erg te vinden dat ze alleen jullie heeft, zit ze wellicht helemaal niet te wachten op 'n megavol resort met pubers. Of hoop je op die manier vaak alleen met je vriend te kunnen zijn?

Ik zou een wat rustig gelegen hotel kiezen (uiteraard eigen kamer voor de puber) en 'n huurauto nemen zodat je veel van het (ei)land kunt zien. En boek een snorkeltrip ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
22-02-2019 09:20
Wij gaan graag met onze tiener naar Mallorca. Niet ver vliegen. Mooi weer. Mooie strandjes. Lekker winkelen. Genoeg andere tieners. En redelijk goede en betaalbare hotels.
Isabellarose- schreef:
22-02-2019 09:22
Turkije is overigens heel goed als je luxe all inclusive zoekt. Daar ook goede herinneringen aan.

Verder de canarische eilanden. Ik heb ze volgens mij allemaal gezien nu en elke keer weer een feestje. En zo te horen ook precies wat jij zoekt.
Alles kan trouwens in jouw prijs range hoor. Lukt mij ook altijd.
Thanks voor de tips! Ja voorheen gingen hun ook vaak naar Luxe all inclusive, vandaar dat ik aan Turkije dacht. Twijfel door het reisadvies. Geen idee of andere mensen wel gewoon boeken. Het is allemaal wat nieuw voor mij haha.

Canarische eilanden zal ik ook eens naar kijken!

Mocht iemand echt een specifiek hotel/plaats hebben hoor ik het ook graag! :D
Wij gaan dit jaar ook weer naar Turkije.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben met schoonouders en zwager en zijn gezin op Mallorca all inclusive gezeten in Viva Cala Mesquida. Mooi fijn strand. Eten in buffet restaurant was ok , keus genoeg in elk geval, maar in het a la carte restaurant ( lunch mocht je er altijd diner 1x per week) was echt goed. Drankjes waren ook goed. Nadelig was dat het niet in een dorpje lag maar met een auto ben je er zo en er was elke dag animatie. Ik vond het verschrikkelijk maar goed ik heb een hekel aan dat gedoe.
Buiten de resorts was daar niet veel. Wel mooie routes om te wandelen.
Zwager zat met gezin in een familiekamer. Je hebt er ook kamers aan een zwembad en kamers met een zwembad op dak en een binnenzwembad.
Voor een weekje was het prima.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-02-2019 09:25
Als ze zegt het niet erg te vinden dat ze alleen jullie heeft, zit ze wellicht helemaal niet te wachten op 'n megavol resort met pubers. Of hoop je op die manier vaak alleen met je vriend te kunnen zijn?

Ik zou een wat rustig gelegen hotel kiezen (uiteraard eigen kamer voor de puber) en 'n huurauto nemen zodat je veel van het (ei)land kunt zien. En boek een snorkeltrip ofzo.
Bedankt voor de tip.

Nee ik hoop niet vaker met vriend alleen te zijn. Maar ik merk de laatste tijd dat ze van heel kinds en veel met ons doen meer naar op haar kamer eindeloos kletsen met r vriendinnen. Niet dat ze ons niet leuk vind, maar meer behoefte aan contact met 'r leeftijdsgenootjes (en terecht). Vandaar dat het me fijn lijkt dat deze optie er is.

Ze is er dit weekend weer, ik zal het dan ook met haar zelf nog even bespreken. Al is ze niet heel sterk in aangeven wat haar leuk lijkt, is ze denk niet zo gewend. Deze vakantie staat voor mij ook in teken van haar. Ik wil graag dat zij het leuk heeft. Ik en vriend redden ons wel.
Ik ga volgende maand naar Mallorca met m'n moeder. Ik heb kamers geboekt in een adult only. En we hebben 'n huurauto dus we zijn na het ontbijt gelijk weg om lekker het eiland rond te touren.
Alle reacties Link kopieren
Pas op, je creëert een valkuil. De tiener zegt: ik wil alleen met jullie zijn. Mara jij vindt, dat ze anderen moet hebben.
Dat wordt een frustratie op vakantie straks.
Als jij ene leuke vakantie wil, luister dan naar deze tiener. Of, ga niet samen weg
Mag ze geen vriendin mee? Zorg in elk geval dat je een hotel boekt met goeie wifi!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
22-02-2019 09:40
Pas op, je creëert een valkuil. De tiener zegt: ik wil alleen met jullie zijn. Mara jij vindt, dat ze anderen moet hebben.
Dat wordt een frustratie op vakantie straks.
Als jij ene leuke vakantie wil, luister dan naar deze tiener. Of, ga niet samen weg
Nee ik vind niet dat ze anderen moet hebben. Ik vind dat er wel een optie moet zijn om met andere om te gaan. Wat mij betreft is ze de hele dag met ons, gezellig juist! Ze zegt ook niet dat ze het niet erg vind. Ze heeft alleen gezegd dat het haar niet veel uit maakt.

Ze is niet gewend om met leeftijdsgenootjes om te gaan buiten schooltijd om. Haar moeder vind/vond dit niet nodig. Wij proberen dit als ze dit zelf leuk vind te motiveren. En we merken dat ze dit steeds leuker vind, vandaar. Ze hecht bv wel veel waarde aan het contact wat ze overhoud nav een vakantie kamp is geweest.

Eigenlijk geeft ze met alles aan dat het haar niet echt uit maakt, vandaar dat ik dacht aan 'alle opties open'.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-02-2019 09:44
Mag ze geen vriendin mee? Zorg in elk geval dat je een hotel boekt met goeie wifi!
Heb ik aan gedacht, maar ze is dus niet gewend om lang met dezelfde persoon om te gaan. Ze begint nu pas meer te genieten van sociaal contact met leeftijdsgenootjes. Maar ze is vanuit bij haar moeder niet gewend om te spelen/logeren met vriendinnen. Hooguit met familie. Dus ze heeft niet eens echte vriendinnen die we zouden kunnen vragen..
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-02-2019 09:44
Mag ze geen vriendin mee? Zorg in elk geval dat je een hotel boekt met goeie wifi!
12 is nog wat jong, helemaal voor het andere meisje: dat moet dan langere tijd met een ander gezin mee
Pastelblauw schreef:
22-02-2019 09:52
Heb ik aan gedacht, maar ze is dus niet gewend om lang met dezelfde persoon om te gaan. Ze begint nu pas meer te genieten van sociaal contact met leeftijdsgenootjes. Maar ze is vanuit bij haar moeder niet gewend om te spelen/logeren met vriendinnen. Hooguit met familie. Dus ze heeft niet eens echte vriendinnen die we zouden kunnen vragen..
Dan zou ik 't idd maar niet doen, zeker niet als de consequentie is dat ze dan haar kamer zou moeten delen.
Toch weer die moeder he :-(
Alle reacties Link kopieren
Turkije is prima hoor, daar kan je gewoon heen. Daar zitten diverse mooi AI resorts
Ik zou zeker niet voor Turkije kiezen. De kans dat er 'n local achter d'r kont aanhangt is dan groot.
Alle reacties Link kopieren
Voor luxe all in moet je in Turkije zijn. Eten is daar echt top! Maar ik weet niet zo goed wat er verder in de stadjes daar te doen is. Als wij er zijn komen we niet van het resort af.
Vaak zijn er op die resorts ook genoeg dingen te doen. Ben zelf erg fan van de resorts in Lara. Is ook lekker dicht bij het vliegveld. Wij zijn bij Fame Residence en bij Barut Lara geweest maar ook de andere resorts zagen er erg mooi uit.

Verder zou Tenerife misschien ook een optie kunnen zijn, en zorgen dat je dan een beetje dicht bij dat grote waterpark (Siam?) zit.

Persoonlijk vind ik wel, dat als je in Turkije bent geweest en daar all in hebt gehad, dat de all in in Spanje dan wat tegenvalt.

Zelf vind ik Parque Cristobal (op Gran Canaria zijn wij geweest maar op Tenerife zit er ook eentje) ook leuk, maar onze kids zijn jonger dus misschien is het voor jou 12-jarige wat minder. Voordeel van die parken is dat het geen hoogbouw is, maar huisjes met
eigen zitje voor de deur, en daardoor dus makkelijker contact maken met andere kids.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
22-02-2019 10:30
Toch weer die moeder he :-(
het kind is nu gered, alles komt nu goed!
lilalinda schreef:
22-02-2019 10:57
het kind is nu gered, alles komt nu goed!
Ja, soms heb je gewoon een stiefmoeder nodig die er met een frisse blik naar kijkt en precies ziet waar moeder steken laat vallen.
Alle reacties Link kopieren
Turkije kan prima hoor. Mooi land, veel te zien en te doen, lekker eten.... Ik zou er gewoon heen gaan, ook met kinderen. Ik ben er vorig jaar voor werk een paar dagen geweest en me geen moment onveilig gevoeld. Kennissen van ons gaan elk jaar 2x met de kinderen en komen altijd met leuke verhalen terug.
Alle reacties Link kopieren
TO, misschien een tip: vraag het meisje eens wat ze absoluut niet wil. Soms vinden pubers dat makkelijker om te zeggen dan wat ze wel willen.
Valia_1 schreef:
22-02-2019 11:08
Turkije kan prima hoor. Mooi land, veel te zien en te doen, lekker eten.... Ik zou er gewoon heen gaan, ook met kinderen. Ik ben er vorig jaar voor werk een paar dagen geweest en me geen moment onveilig gevoeld. Kennissen van ons gaan elk jaar 2x met de kinderen en komen altijd met leuke verhalen terug.
Verliefde pubermeisjes die nog maandenlang appen met hun turkse aanbidder. Zou een wat westerse bestemming kiezen. Je kunt ook Orlando overwegen en pretparken combineren met paar dagen strand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven