Stief/honden/tieners

24-02-2019 13:17 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een nogal uitgebreide vraag.
Onze laatste 2 vakanties waren niet zo'n succes waardoor ik eigenlijk nog weinig zin heb om te gaan maar ik hoop hier toch nog iets te vinden.

Wij zijn een samengesteld gezin.
Ik heb een meisje van net 13 en een jongen van bijna 10.
Mijn vriend heeft een jongen van 9.
De jongens houden van zand,zwemmen,ravotten,maar ook een (niet te kinderachtig) animatie team. (Een beer in een pak en een uurtje knutselen doet ze niet zo heel veel)
Mijn dochter begint een beetje te puberen dus heeft iets meer vrijheid nodig en houdt heel veel van paarden.
Dan hebben we nog 2 honden en 1 vriend die niet van heel primitief houdt.
Ook het liefst niet de hoofdprijs.

We zijn op een camping met paarden geweest. Voor mijn dochter super maar de jongens hadden daar niet zo veel (animatie team was vrij kinderlijk voor ze)
Ook zijn we afgelopen jaar naar Opstappen geweest.
Dat is niet helemaal ons type camping kwamen we al snel achter maar gelukkig was het mooi weer en hebben we veel gezwommen.
Mijn dochter zou graag eens met het vliegtuig willen maar in Nederland is ook prima.
Ik weet niet meer waar ik t zoeken moet.
(Camping met paarden een dan misschien bij het strand met uitgebreid animatie?)

We hebben wel een beetje ruimte nodig omdat alle kids niet altijd even goed samen gaan.
Dit jaar proberen we ook meer apart te doen.

We hebben ook maar een kleine auto waar we niet allemaal in kunnen dus openbaar vervoer moet ook in de buurt zijn.

Als na al deze eisen iemand een plek weet.... graag...
Ik ben je eeuwig dankbaar.
Begin met het boeken van een pension voor de honden.
Waarom niet gewoon ergens all-inclusive, kamers een beetje op leeftijd/interesses en verder vermaakt iedereen zich wel?
Alle reacties Link kopieren
Je dochter is de enige die iets met paarden heeft dus dan zou ik je eis dat er iets met paarden moet zijn laten vallen. Dat is namelijk wel een heel erg beperkende eis en er zullen ook vast andere dingen zijn die je dochter leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
De honden zou ik naar een pension doen hoef je daar ook geen rekening meer mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Ben je van de hele dag bij huisje/camping blijven of ook van op pad gaan? Ik zou gaan kamperen in Oostenrijk als ik jullie was. Lekker in de natuur, veel te doen in de bergen en paarden zijn er ook. De omgeving rond Sankt Johann in Tirol is superleuk maar rondom Sankt Johann im Pongau is ook super. Met de zoutmijn van Salzburg, een ijsgrot en veel speelgelegenheden op de berg.

Ik weet niet wat je vriend onder primitief verstaat? Is een tent al primitief?
Alle reacties Link kopieren
In de Ardennen heb ik als kind heel veel gedaan. Paardrijden, kayakken, zwemmen, boogschieten, bivak/survival, dagje strand aan een riviertje, stadjes bezichtigen, een grottentocht. Misschien daar een leuke camping uitzoeken?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
En inderdaad, stuur je dochter gewoon apart nog een week op ponykamp.
Ten eerste: gaan de honden mee of niet? Zo ja, dan valt vliegen hoogstwaarschijnlijk af.
Waarom moeten er animatie of paarden zijn? Waarom niet gewoon naar een plek (huuraccomodatie op een grote camping bv) waar meer tieners zijn? Of juist met z´n vijven in een huisje/appartement, bv ergens aan de kust, en dan jezelf vermaken op het strand, stadjes bekijken etc?
AeonOfWinter schreef:
24-02-2019 13:24
In de Ardennen heb ik als kind heel veel gedaan. Paardrijden, kayakken, zwemmen, boogschieten, bivak/survival, dagje strand aan een riviertje, stadjes bezichtigen, een grottentocht. Misschien daar een leuke camping uitzoeken?
Ook een erg leuk idee met kinderen van die leeftijd!
Is 't Kuierpad 10 in Drenthe niet iets? Luxe tent of huisje huren. Wij zijn daar als tieners ook geweest en er was echt super veel te beleven.

En ongetwijfeld is er wel ergens een manege in de buurt.
jij met jou kinderen en dan vliegen?
anoniem_129702 wijzigde dit bericht op 24-02-2019 13:32
6.67% gewijzigd
Vriendinnetje meenemen voor je dochter? En idd een camping zoeken met leeftijdgenoten. Wij zijn nooit op campings met animatie geweest, maar we zagen ze de hele dag niet.
Alle reacties Link kopieren
Kuierpad is inderdaad ook heel leuk. Kunnen ze zelfs skiën op zo’n kunstbaan, een klimparcours doen, schuimparty met de brandweer, een colorrun is er, lasergamen, kanoën, etc.etc.

Afgelopen jaar zijn wij op Domaine des Ormes geweest. Mooie afstand, ca. 800 km. Grote camping met meerdere zwembaden, golfslagbad, en glijbanen. Zelfs overdekt zwembad met glijbanen. Er er komt een wildwaterbaan bij, want de boel wordt nu verbouwd.
Daarnaast is er zóveel te doen, ook paardrijden! Want er zit een paardrijschool bij. Ook zijn er twee grote voetbalvelden (kunstgras), waar de jeugd de hele dag zit (naast de speeltuin). Ook is er een gameshal, ook populair onder de jeugd.
Verder kunnen ze:
Boogschieten, Basketbal, Klimmuur, ,Fitness, Golfterrein, Klimmuur, Tokkelbaan, Boomklimparcours, Waterskibaan, Footgolf, Midgetgolfbaan, Waterfietsen.

Wij vonden het een leuke camping:
https://www.lesormes.com/nl/vakanties-e ... aardrijden
Alle reacties Link kopieren
Deze camping Sequoia Parc staat nog op mijn lijstje, schijnt ook erg mooi te zijn. Volgens mij vlakbij het strand, mooi zwemparadijs met glijbanen én ze hebben er paarden:
https://nl.sequoiaparc.com/66-kinder-en ... anege.html
Alle reacties Link kopieren
In ieder gezin moeten er compromissen gesloten worden, ook in een samengesteld gezin. Je kunt simpelweg niet aan alle eisen voldoen.

Als er al eens een vakantie met paarden is geweest zou ik dat skippen.
Alle reacties Link kopieren
En bij Eurocamp kun je filteren op paardrijden.
Voilà, hier 135 campings:
https://www.eurocamp.nl/reserveren/camping-zoeken

Je kunt ook nog filteren dat een treinstation in de buurt moet zitten, of een vliegveld.
En hond kun je ook nog aangeven.
Moet wel iets tussen zitten toch ?
mamaonbekend wijzigde dit bericht op 24-02-2019 14:02
14.75% gewijzigd
Twee stacaravans naast elkaar, ieder met eigen gezin, op een camping waar ook een manege in de buurt is.
Alle reacties Link kopieren
Jongens van tien kunnen toch zonder animatie? Als er maar een bos en een zwembad is
sugarmiss schreef:
24-02-2019 13:22
Je dochter is de enige die iets met paarden heeft dus dan zou ik je eis dat er iets met paarden moet zijn laten vallen. Dat is namelijk wel een heel erg beperkende eis en er zullen ook vast andere dingen zijn die je dochter leuk vindt.
Dit.

Als ze wil paardrijden tijdens jullie vakantie dan kan ze ook buiten de accomedatie naar een manege o.i.d.

Als straks een van de jongens bv van zeilen houdt, betekend toch niet dat t hele gezin hier rekening mee moet houden.
sugarmiss schreef:
24-02-2019 13:22
Je dochter is de enige die iets met paarden heeft dus dan zou ik je eis dat er iets met paarden moet zijn laten vallen. Dat is namelijk wel een heel erg beperkende eis en er zullen ook vast andere dingen zijn die je dochter leuk vindt.
Dit.

Als ze wil paardrijden tijdens jullie vakantie dan kan ze ook buiten de accomedatie naar een manege o.i.d.

Als straks een van de jongens bv van zeilen houdt, betekend toch niet dat t hele gezin hier rekening mee moet houden.
Alle reacties Link kopieren
Camping de Paal Bergeijk ! Diverse prijzen gewonnen.
Mijn zoon, net 10 vindt deze camping het einde !
Er zijn ook huisjes te huur, maar die zijn duur.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar een van de eilanden en laat je dochter een vriendin meenemen. Je kunt er alles met de fiets/bus, er zijn dieren, natuur, zee, friet en ijs.
Boek een (of twee) stacaravan of kant en klaar tent in de buurt van een honden losloop plek.

En, mijn ervaring, niet te lang gaan. Na een week is het mooi geweest.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
dannas schreef:
24-02-2019 13:24
Ben je van de hele dag bij huisje/camping blijven of ook van op pad gaan? Ik zou gaan kamperen in Oostenrijk als ik jullie was. Lekker in de natuur, veel te doen in de bergen en paarden zijn er ook. De omgeving rond Sankt Johann in Tirol is superleuk maar rondom Sankt Johann im Pongau is ook super. Met de zoutmijn van Salzburg, een ijsgrot en veel speelgelegenheden op de berg.

Ik weet niet wat je vriend onder primitief verstaat? Is een tent al primitief?
Dat klinkt heel goed.
We moeten er wel met de trein kunnen komen ook.
En helaas een tent is geen optie
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
24-02-2019 13:25
Ten eerste: gaan de honden mee of niet? Zo ja, dan valt vliegen hoogstwaarschijnlijk af.
Waarom moeten er animatie of paarden zijn? Waarom niet gewoon naar een plek (huuraccomodatie op een grote camping bv) waar meer tieners zijn? Of juist met z´n vijven in een huisje/appartement, bv ergens aan de kust, en dan jezelf vermaken op het strand, stadjes bekijken etc?
Ja de honden gaan mee...
Idd dan valt vliegen af..
We hebben de laatste keer een soort huisje gehad.
Dat ging wel iets beter.
Het strand is wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven