Vliegen met tinnitus

27-02-2019 17:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds vorig jaar tinnitus. Een suis en een brom en soms een lichte piep. Kan er redelijk mee om gaan, af en toe een dip.

Nu ga ik over twee weken vliegen. Vliegduur 1 uur 40 min.

Zijn er mensen met ervaring met tinnitus en vliegen?

Ik zie er een beetje tegenop omdat ik bang ben voor verergering (zoals een ieder die tinnitus heeft denk ik..)

Ik ga sowieso earplanes gebruiken.

Bedankt alvast.
eidde wijzigde dit bericht op 27-02-2019 18:10
0.24% gewijzigd
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Was ik eerst ook bang voor, maar nu al meerdere keren gevlogen en nooit erger geworden. Ik weet natuurlijk niet waarom jij tinnitus hebt, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het niet zo bij jou is.

Die oordopjes zorgen iedergeval al voor regulatie van de druk op je oren.
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Was er niet een nieuwe behandeling voor? Dacht dat ergens gelezen te hebben. Dan moet je voortaan echt naar het gesuis gaan luisteren, zoveel totdat je eraan gewend raakt en het niet meer hoort.

Hier staat het: https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... -tinnitus/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
27-02-2019 17:24
Was er niet een nieuwe behandeling voor? Dacht dat ergens gelezen te hebben. Dan moet je voortaan echt naar het gesuis gaan luisteren, zoveel totdat je eraan gewend raakt en het niet meer hoort.

Hier staat het: https://zorgnu.avrotros.nl/nieuws/detai ... -tinnitus/
De behandeling is niet nieuw. Er aan wennen is ook wat ik probeer.

Het gaat me nu om ervaringen met vliegen.

Toch bedankt ;)
I wanna live my life with the volume full!
Ik heb geen tinnitus maar met vliegen wel altijd last van krakende oren enzo totdat ik dus met vliegdopjes ging vliegen. Wat een uitkomt, was nog niet helemaal weg maar wel grotendeels. (vloog toen 14 uur)
Ik heb er zelf geen last van met vliegen.
De piep blijft hetzelfde of ik nu vlieg of niet.
Ik heb nu twee jaar tinnitus.

Er is een besloten facebook groep, leven met tinnitus en/of hyperacusis.
Misschien kun je je daar aanmelden?
Het geeft mij wel steun en kun je veel info opzoeken of een vraag stellen.
Alle reacties Link kopieren
dropfruitje schreef:
27-02-2019 17:17
Was ik eerst ook bang voor, maar nu al meerdere keren gevlogen en nooit erger geworden. Ik weet natuurlijk niet waarom jij tinnitus hebt, dus kan niet met zekerheid zeggen dat het niet zo bij jou is.

Die oordopjes zorgen iedergeval al voor regulatie van de druk op je oren.
Waarschijnlijk is het bij mij door stress/overspannen/ptss. Geen gehoorverlies, kno arts heeft ook niets gevonden.

Het is ook met name als ik moe ben of teveel heb gedaan dat het erger wordt.

Dankjewel. Fijn om te lezen dat het bij jou niet verergerd.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
damesbril schreef:
27-02-2019 17:51
Ik heb er zelf geen last van met vliegen.
De piep blijft hetzelfde of ik nu vlieg of niet.
Ik heb nu twee jaar tinnitus.

Er is een besloten facebook groep, leven met tinnitus en/of hyperacusis.
Misschien kun je je daar aanmelden?
Het geeft mij wel steun en kun je veel info opzoeken of een vraag stellen.
Bedankt, ik zal er eens kijken..
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
ik heb ook tinnitus en vlieg regelmatig. Doe wel altijd oordopjes in. Ik heb niet 't idee dat het door vliegen beter wordt, ook niet erger.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Lopervanhiernaardaar schreef:
27-02-2019 18:11
ik heb ook tinnitus en vlieg regelmatig. Doe wel altijd oordopjes in. Ik heb niet 't idee dat het door vliegen beter wordt, ook niet erger.

Beter zou wel fijn zijn :)

Dankje.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar nog nooit over nagedacht. Inmiddels bijna 2 jaar tinnitus na een oorontsteking, maar hoezo zou gebrom van een vliegtuig het erger maken? Ik snap geloof ik de overeenkomsten niet.

Bij mij is het in ieder geval ook na het vliegen hetzelfde gebleven. Niet druk over maken ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn tinnitus wordt niet erger van vliegen, maar ik ben er eerlijk gezegd ooj niet zo mee bezig of het erger wordt of minder.

Net griep gehad. Toen was het wel duidelijk erger. Het gaat op en af.

Het geluid in het vliegtuig overstemt het gepiep ook, dus dan hoor ik het helemaal niet. Moet je natuurlijk niet gaan stressen of de herrie en het geduid vliegtuiggeluid is of dat het in je oor zit.
Alle reacties Link kopieren
Al 6 jaar tinnitus en veel gevlogen, ook bij mij werd het niet erger.

Hoe ‘relaxter’ je er mee omgaat hoe minder het wordt.
Succes!
Alle reacties Link kopieren
mijn man heeft ook tinnitus (door te hard geluid) Harde geluiden doen ook pijn bij hem (naast de piep, brom, suis enz. die hij hoort) Maar hij heeft de afgelopen jaren al heel vaak gevlogen. Hij draagt wel altijd oordopjes (op maat gemaakte, die geluid dempen) Het is nooit erger geworden door het vliegen
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen dat er veel gevlogen wordt met tinnitus. Ik weet ook dat stress de grootste trigger is. En het meer afhangt van je mentale gesteldheid dan van omstandigheden.

Maar het is voor mij allemaal nog redelijk 'nieuw' en dan lees je hier en daar wel verhalen dat vliegen het erger kan maken.

Daarom fijn om deze ervaringen te horen :)

Ik ga wel een heel leuk tripje maken dus dat is sowieso positief.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds m’n twaalfde tinnitus en ben inmiddels 27 jaar verder. Ik heb een fluit, een piep en inmiddels ook een ruis en soms “bonken” (ik heb al aan de buren gevraagd of zij ‘s nachts de wasmachine aan hebben, maar dat hebben ze dus niet). Complete stilte ken ik niet meer. Ik slaap altijd met dopjes in m’n oren met een luisterboek of white noise. Maar ik vlieg zeker eens per jaar, meestal vaker, en nog nooit gemerk dat het daar erger van werd!
Ik heb al tinnitus zolang ik me kan herinneren. Ik heb nooit het idee gehad dat ik er meer last van had tijdens het vliegen. Wel als ik gestrest of vermoeid ben. Ik zou dit soort topics eigenlijk niet moeten lezen, want ik ben me meteen weer bewust van die piep :facepalm: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerder bang zijn voor een air crash dan van oorsuizen.

Gisteren zag ik iemand op tv die twee keer in een neergestort vliegtuig zat. Vond ik best bijzonder. Je zou hem best kunnen gaan wantrouwen maar hij scheen echt een onschuldige passagier te zijn geweest.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
27-02-2019 19:30
Ik heb al tinnitus zolang ik me kan herinneren. Ik heb nooit het idee gehad dat ik er meer last van had tijdens het vliegen. Wel als ik gestrest of vermoeid ben. Ik zou dit soort topics eigenlijk niet moeten lezen, want ik ben me meteen weer bewust van die piep :facepalm: :proud:
Nu je het zegt; ik hoor ook een sis! :)

Alleen links. Dat moet iets betekenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ceridwen91 schreef:
27-02-2019 19:30
Ik heb al tinnitus zolang ik me kan herinneren. Ik heb nooit het idee gehad dat ik er meer last van had tijdens het vliegen. Wel als ik gestrest of vermoeid ben. Ik zou dit soort topics eigenlijk niet moeten lezen, want ik ben me meteen weer bewust van die piep :facepalm: :proud:

Zo werkt dat hè. Sorry :redrose:
Wel bedankt voor je reactie!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
27-02-2019 20:18
Ik zou eerder bang zijn voor een air crash dan van oorsuizen.

Gisteren zag ik iemand op tv die twee keer in een neergestort vliegtuig zat. Vond ik best bijzonder. Je zou hem best kunnen gaan wantrouwen maar hij scheen echt een onschuldige passagier te zijn geweest.

Daar ben ik dan weer niet bang voor ;)
Wel heel bijzonder, twee keer een crash overleven. Die man heeft vast nog iets af te maken.
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties! Ben al een stuk gerustgesteld :)
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook tinnitus. Het vliegen heeft daar geen invloed op. De mate van tinnitus varieert bij mij en soms is het weg. Daarna komt ie weer terug. Waarom het varieert weet ik niet, maar het lijkt niet af te hangen of ik wel of niet vlieg.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben terug en het ging goed, geen verergering. Sterker nog, het leek daar zelfs minder :)

Had een plek voor in het vliegtuig en earplanes in.

Ben blij dat ik gegaan ben.
I wanna live my life with the volume full!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven