Zomervakantie naar Slovenië

27-02-2019 21:03 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allen,

Wij denken er over om misschien komende zomer naar Slovenië op vakantie te gaan. Waarschijnlijk kamperen. Zijn jullie wel eens in Slovenië geweest? Wat zijn aanraders qua mooie gebieden en/of campings?

Thanks!
Ik lees mee! Paar weken geleden de tickets geboekt.
Fantastich land! Vorig jaar zomer geweest en ik zou zo terug gaan.
Tips wat mij betreft:
Vlakbij meer van Bled zit een ander meer, stuk minder toeristisch. Fietsen huren daar en lekker rondtoeren. Leuk strandje voor tussendoor.
- Op vrijdagen in de zomer is er in Ljubljana een soort food market, buiten. Erg lekkere hapjes en sowieso erg leuke stad. Als je er toch bent, ijsje eten bij Cacao, beste ijs ooit
- Het oosten van Slovenië heeft een mooie wijnstreek. Leuk om ook te fietsen, wel pittig heuvel op, heuvel af, maar wel de moeite waard.
- Het land is super klein en alle snelwegen leiden langs Ljubljana. Makkelijk dus. Goede wegen trouwens.
- vriendelijke mensen overal, mensen spreken goed Engels
- visje eten in Piran bij Fritolin Pri Cantini. Je bestelt je eten bij een loketje, als het klaar is haal je het op. Drinken wordt rondgebracht.
Alle reacties Link kopieren
Slovenie is een fantastisch land. Ik woon er deels :).
Waar ben je naar op zoek? Wat voor soort camping en omgeving zoek je?
Bij Bled zijn een aantal grote campings. Bled is prachtig, maar heel erg druk. Ik ga er zelf in de zomer nooit naar toe, want ik hou er niet van als het zo druk is. Het meer dat poging3 bedoelt is denk ik Bohinj, dat is een heel mooi meer en heerlijk ook m I n te zwemmen in de zomer. Maar ook daar is het inmiddels best druk. Wel minder druk dan bij Bled.
Je kunt hier ook kajakken oid.
Bij Kranska Gora is het mooi. In Jasna Jezero kun je ook zwemmen, maar dat is wel kouddddd.

Het Oosten van Slovenië is ook mooi, daar zijn veel wijngaarden. Leuk om daar een wijnproeverij te doen.

Slovenie heeft een klein stukje kust. Ik vind Piran daar het leukste dorpje, maar heel erg druk in de zomer.

Wij gaan iedere zomer naar Slovenië, dan zwemmen we in riviertjes en maken we bergwandelingen. Ook bekijken we af en toe een stadje. We bbquen veel en gaan lekker uit eten. Wij heben 2 kinderen (inmiddels tieners), zij gaan al hun hele leven me ons mee nar Slovenië en vermaken zich daar nog steeds uitstekend.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Alle reacties Link kopieren
weet iemand hoe het openbaar vervoer is in slovenie en dan bedoel ik bijv van piran naar ljublana?????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven