Mexico

02-03-2019 18:35 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er toevallig mensen hier die naar Mexico gaan dit jaar. Playa Del Carmen. Wij gaan in april en we keken echt uit naar de mooie zee en strand, maar nu wordt de sargassum/ zeewier probleem alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
Tja, daar kan niemand natuurlijk iets aan doen. Balen, maar het is niet anders. Verder is Playa del Carmen natuurlijk gewoon een toeristenplaats à la Costa del Sol, dus met veel toeristenwinkeltjes en barretjes en terrasjes en restaurantjes, en nauwelijks authentiek Mexico. Het is gewoon een toeristenoord. Ze geven er heus wel wat couleur locale aan met Mexicaanse bandjes enzo, maar meer verschil is er eigenlijk niet met de populaire badplaatsen in Spanje of Griekenland, dezelfde entourage, dezelfde grote hotels, en dezelfde boulevards. Voor het baden zou ik dan mijn toevlucht nemen tot het zwembad van het hotel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Zwembad idd en ga overdag op excursie, iets van de cultuur van Mexico bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Door zeewier kun je ook zwemmen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
02-03-2019 19:11
Door zeewier kun je ook zwemmen.
Nou sommige dagen dus echt niet heb ik begrepen, en het stinkt ook.
pejeka schreef:
02-03-2019 18:56
Tja, daar kan niemand natuurlijk iets aan doen. Balen, maar het is niet anders. Verder is Playa del Carmen natuurlijk gewoon een toeristenplaats à la Costa del Sol, dus met veel toeristenwinkeltjes en barretjes en terrasjes en restaurantjes, en nauwelijks authentiek Mexico. Het is gewoon een toeristenoord. Ze geven er heus wel wat couleur locale aan met Mexicaanse bandjes enzo, maar meer verschil is er eigenlijk niet met de populaire badplaatsen in Spanje of Griekenland, dezelfde entourage, dezelfde grote hotels, en dezelfde boulevards. Voor het baden zou ik dan mijn toevlucht nemen tot het zwembad van het hotel.
Zo, iemand zijn vakantiepret ff de kop in drukken?


TO; misschien valt het mee als je er bent. Gewoon afwachten en anders in het zwembad. Ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
02-03-2019 19:25
Zo, iemand zijn vakantiepret ff de kop in drukken?


TO; misschien valt het mee als je er bent. Gewoon afwachten en anders in het zwembad. Ook lekker.
Ik druk niemands vakantiepret de kop in. Maar in Playa del Carmen kan je gewoon verwachten wat ik schetste, niet meer, maar ook niet minder. Het is een toeristenoord, net zo goed als dat veel kustplaatsen in Spanje of Griekenland of Turkije dat zijn en ze zien er allemaal hetzelfde uit, met dezelfde soort terrasjes en restaurantjes, dezelfde soort "authentieke" straatjes, en dezelfde soort boulevard. Het enige verschil is dat in Playa del Carmen Mexicaanse muziek wordt gedraaid en in Spanje flamengomuziek om het nog een beetje lokale kleur te geven. Maar als je een foto maakt van het terrasje op zich, kan het net zo goed in Spanje, of in Griekenland, of in Playa del Carmen zijn.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik wat verder keek dan mijn neus lang is PJK. Playa del Carmen is een toeristenoord met een heleboel leuks te doen en te zien op relatief korte afstand en heerlijk lokaal eten.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
02-03-2019 20:42
Ik ben blij dat ik wat verder keek dan mijn neus lang is PJK. Playa del Carmen is een toeristenoord met een heleboel leuks te doen en te zien op relatief korte afstand en heerlijk lokaal eten.
Dat geloof ik ook wel, maar ik ben echt een strand persoon en we zijn ook nog met kinderen. We gaan wel uitstapjes maken, onder andere naar Cocumel.
Ik weet niet hoe het in Playa del Carmen is, maar ik ben zuidelijker langs de kust in Mexico geweest een paar keer en ik ervaar geen 'zeewierprobleem'. Ja, er is zeewier, maar wat is het probleem precies? Ik heb er in ieder geval nooit last van, het stinkt niet en spoelt vooral aan, de zee is vrij van zeewier. Wellicht is dat bij Playa del Carmen anders, maar ze doen in Mexico er heel veel aan om het zeewier op te ruimen voor de toeristen, want Playa del Carmen is echt een toeristenoord, dus ze willen wel dat mensen blij en tevreden zijn.
Alle reacties Link kopieren
tu1nhek schreef:
03-03-2019 00:08
Ik weet niet hoe het in Playa del Carmen is, maar ik ben zuidelijker langs de kust in Mexico geweest een paar keer en ik ervaar geen 'zeewierprobleem'. Ja, er is zeewier, maar wat is het probleem precies? Ik heb er in ieder geval nooit last van, het stinkt niet en spoelt vooral aan, de zee is vrij van zeewier. Wellicht is dat bij Playa del Carmen anders, maar ze doen in Mexico er heel veel aan om het zeewier op te ruimen voor de toeristen, want Playa del Carmen is echt een toeristenoord, dus ze willen wel dat mensen blij en tevreden zijn.
Het zeewier opruimen lijkt me dan weer geen goeie, dat zeewier is heel belangrijk voor de ecologie en het natuurlijke evenwicht in het zeegebied, en is belangrijk voor talloze levensvormen in die zee. Het lijkt mij dat je als hedendaagse mens dat ook belangrijk vindt, nu steeds meer natuur kapot wordt gemaakt, en dat je daar dus niet over zeurt en je tevreden stelt met een duik in het zwembad van het hotel.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
@pjk
Het aangespoelde zeewier dat op het strand blijft liggen ruimen ze voor een deel op.
En ja, ik vind dat je niet moet zeuren over zeewier.
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 17:31
25.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hallo Misvrolijk,

Mijn vriend en ik zijn dit weekend teruggekomen uit Playa del Carmen en het was erg mooi! Er was inderdaad wel wat zeewier in de zee en er spoelde ook wel wat aan, maar dit was de ene dag wat meer dan de andere dag. Zoals hierboven genoemd wordt de zee/het strand zo goed mogelijk schoon gehouden.
Het zeewier is voor ons in ieder geval geen belemmering geweest om in de zee te zwemmen.

Je zou ook een dagje naar Sian Ka'an kunnen gaan, een heel groot natuurresevaat (echt prachtig!). Daar heb je ook hele mooie stranden (Punta Allen) en een helder blauwe zee en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zeewier gezien.

https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5364903461
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu in pdc toevallig. Het zeewier probleem is hier echt huge. Wij hebben een airbnb in een lokaal gedeelte van playa. Hier wordt dus ook het zeewier niet opgeruimd en het ligt dus heerlijk te rotten in de hete zon. De zee wordt er bruin van en is absoluut niet aantrekkelijk om te zwemmen. In het toeristische gedeelte voor de hotels wordt het zeewier elke dag elke dag opgeruimd en stinkt het dus niet. Hier kan je dus nog wel zwemmen. Zit je in een hotel en zo ja welke? Ga vooral naar cozumel, de stranden daar moeten minder vervuild zijn omdat ze westelijk gericht liggen. Ben 2 x naar akumal geweest (half uur met een busje van playa) daar was het ook prima te doen qua zwemmen, veel minder zeewier. Overigens is dit niet een normaal verschijnsel maar heeft het te maken met klimaatveranderingen en deels ook met de olieramp van bp een paar jaar geleden. Als je meer wil weten hoor ik t wel.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou, wat een probleem. Terwijl de halve wereldbevolking sterft van de honger maak jij je druk dat je niet kunt zwemmen in Mexico.
Alle reacties Link kopieren
Ava_Lynn schreef:
03-03-2019 17:15
Hallo Misvrolijk,

Mijn vriend en ik zijn dit weekend teruggekomen uit Playa del Carmen en het was erg mooi! Er was inderdaad wel wat zeewier in de zee en er spoelde ook wel wat aan, maar dit was de ene dag wat meer dan de andere dag. Zoals hierboven genoemd wordt de zee/het strand zo goed mogelijk schoon gehouden.
Het zeewier is voor ons in ieder geval geen belemmering geweest om in de zee te zwemmen.

Je zou ook een dagje naar Sian Ka'an kunnen gaan, een heel groot natuurresevaat (echt prachtig!). Daar heb je ook hele mooie stranden (Punta Allen) en een helder blauwe zee en daar heb ik eigenlijk helemaal geen zeewier gezien.

https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 5364903461
Ow wat leuk zeg. Fijn dat je het leuk hebt gehad. Bij mij gaat het meer om de Sargasso/ of sargassum. Dat het wat bruin wordt en gaat stinken. Normaal zeewier heb ik geen probleem mee, maar goed om te horen dat het mee valt. Op Facebook maken ze het wel allemaal erger

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven