Vraag voor Parijs kenners

02-03-2019 21:32 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom er niet helemaal uit.
Binnenkort ga ik met de Thalys naar Parijs en wordt daar opgehaald door een kennis.
We kennen beiden Parijs niet erg goed, maar zoeken een beetje een rustige plek om te ontmoeten. Gare du nord is geen fijne plek om een poosje te moeten wachten met de auto.

Wie weet wel een fijne plek? Het maakt me niet uit om nog een metro te nemen. Uiteindelijk rijden we naar het zuiden.
alle stations in parijs zijn druk
Alle stations zijn idd druk en de kleinere stations hebben eigenlijk geen station, alleen maar een trap naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een metro station aan de zuidkant van Parijs kiezen, dan kunnen jullie daarna zo snel mogelijk richting zuid. Of je neemt een trein Parijs uit naar een rustiger station ten zuiden van Parijs.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Je zou op Gare du Nord een kaartje kunnen kopen naar een station buiten Parijs.
Een half uur buiten Parijs zijn stations met parkeergelegenheid.

Met name langs de lijnen die beginnen met "RER", want die zijn ooit bedacht i.v.m. stadsuitbreiding.

Ik zou op Google maps de luchtfoto's bekijken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
02-03-2019 22:00
Ik zou een metro station aan de zuidkant van Parijs kiezen, dan kunnen jullie daarna zo snel mogelijk richting zuid. Of je neemt een trein Parijs uit naar een rustiger station ten zuiden van Parijs.
Beter: RER station (=trein) dan metro.
Die hebben minder haltes en bochten in Parijs.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Gare du nord heeft een grote parkeergelegenheid. Je reserveert van te voren een plek. Kan prima
Alle reacties Link kopieren
Trein is een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.
Kom ik dan niet snel in zo'n banlieu terecht?
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn schreef:
02-03-2019 22:04
Trein is een goed idee, had ik nog niet aan gedacht.
Kom ik dan niet snel in zo'n banlieu terecht?
Ligt er aan welke je neemt he
Alle reacties Link kopieren
Vanaf Gare du Nord met Uber naar een wat rustigere locatie waar je opgepikt kan worden?
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Zoek een station op de RER B, D of E net buiten Parijs .
Bv op lijn B heb je station Stade de france. Lijn E , val de fontenay. Zit ook een winkelcentrum en is dicht bij de snelweg.
Alle reacties Link kopieren
Gare du Nord vind ik juist heerlijk om opgehaald te worden. Auto wacht in de parkeergarage en wij een fijne plek in café, op terras bijkletsen en huppa rijden.
Alternatief rollen met je koffer door ellenlange metrogangen of inderdaad 50 minuten met de trein,RER naar Sevres of Versailles, een fijne plek om te wachten :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen bij een hotel met parkeerplaats af spreken . Die zijn er genoeg .
Alle reacties Link kopieren
Op Gare du Nord neem je de RER B naar het zuiden. Bourg-la-Reine (op 21 minuten) of eentje verder Parc de Sceaux zijn ideaal, daar kun je met de auto rustig wachten.
Wees trouwens niet bang om in een “banlieu” te komen; dit zijn gewoon kleine voorstadjes/-dorpjes, waarbij je heel louche/enge en ontzettend mooie hebt! Sceaux is een van mijn lievelingsplaatsen...
Ik woon in Parijs dus als je nog meer tips nodig hebt dan roep maar. Fijne reis in elk geval!
RRR
Alle reacties Link kopieren
En parc de sceaux is super mooi!
Alle reacties Link kopieren
Hoelang moet er eigenlijk gewacht worden?
Alle reacties Link kopieren
Appeltaartmetrozijn is het inmiddels gelukt?
Ik had me na eeeeeeuwen weer aangemeld op het forum speciaal om op jouw vraag te reageren, dus nu ben ik uiteraard wel benieuwd.
RRR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven