5 dagen Seoul

03-03-2019 12:06 9 berichten
Ik ga volgende maand 5 dagen naar Seoul. Vanwege de beperkte tijd kan ik helaas niet alles zien. Op mijn lijstje staan nu het Gyeonbokgung paleis (hopelijk juiste spelling, dat valt niet mee) en een markt. Heeft iemand hier ervaring en persoonlijke highlights?
Ik heb al gekeken naar het vervoer vanaf de luchthaven en er gaat een rechtstreekse bus naar een station vlakbij het hotel. Moet je daar contant betalen of kun je pinnen op de luchthaven. Tickets uit een automaat?
Nog een vraag die in me opkwam. Een buitenlandbundel data 100MB kost 30 euro bij mijn provider. Heb je daar genoeg aan voor af en toe navigatie of een Whatsappje? Ik begreep dat WiFi overal wel goed geregeld is daar, dus het is echt voor noodgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Oh je gaat, leuk!

Ik ken Seoul niet, maar zou gewoon afwachten. Je kunt altijd wel pinnen op het vliegveld en in andere Aziatische landen is het praktischer en goedkoper om een lokale Sim te kopen, dus zou geen dure buitenlandbundel aanschaffen die je misschien helemaal niet gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een wandeling gemaakt over de stadsmuren, dat was heel mooi. Volgens mij hebben wij gepind op de luchthaven.
Wij zijn ook gaan fietsen langs de rivier en zijn ‘s avonds naar een uitzichspunt gegaan. Ik ben de naam even kwijt, was een romantisch uitje voor de Koreanen. En in het centrum was ook een gekanaliseerde rivier waar heel veel mensen met een koffie to go gingen zitten en ook pootje gingen baden. Dat was ook heel leuk. En volgens mij zijn we naar Bukchon Hanok Village geweest.
Bukchon Hanok Village is dat toeristische ‘authentieke’ dorpje? Dat leek me inderdaad leuk, ik houd wel van dat soort semi openluchtmuseums. Ik weet nog niet hoeveel van de vijf dagen ik gezelschap heb, maar zal zeker ook wel wat dingen in mijn eentje gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 2017 naar Zuid Korea gegaan waarvan 3 dagen Seoul, veel te kort helaas.
Je hebt in Seoul bijna overal gratis wifi dus daarvoor zou ik niet een buitenland bundel nemen. Voor navigatie zou je eventueel ook nog maps.me kunnen gebruiken. Die kan offline gebruikt worden.

Qua openbaar vervoer had ik een Visit Korea Year pass, dat is een OV kaart voor toeristen. Daarbij reis je met korting en betaal je een maximaal bedrag per dag. Geeft ook korting op bepaalde bezienswaardigheden. Losse kaartjes kan ook maar dan moet je aan het einde van de rit weer naar een speciale kaart automaat om je wisselgeld terug te claimen. Zo'n kaart kun je gewoon uit een t money automaat halen, staat opzich wel duidelijk aangegeven anders moet je het even vragen. Met zo'n OV kaart kun je ook betalen in bijvoorbeeld 7 eleven en volgens mij ook taxi's. Daar zou je hem ook weer op kunnen laden als je geen automaat van T money in de buurt hebt.

Qua pinnen moet je in Korea opletten dat je ook echt bij een global ATM pint (staat speciaal aangegeven welke automaat dat is) anders werkt het niet. Meestal zijn die van Woori, Keb, Hana Bank etc. Mocht je je kaart zomaar in een willekeurige auomaat stoppen dan kan het zijn dat je de bank moet bellen om je kaart uit de automaat te halen. (Er hangt zo'n speciale telefoon bij de pin automaat). Had wel een keer dat ook een global ATM het niet deed maar dat was niet in Seoul. Wij waren met de Arex trein naar ons hotel gegaan (en weer terug naar het vliegveld), was sneller dan de bus en je kunt gewoon bij de kaart automaat een kaartje kopen.

Qua verdere aanraders:
Insadong: Daar zijn veel souvenir shops en traditionele voorstellingen op straat. Je komt daar ook veel kinderen tegen die een Engelse huiswerk opdracht moeten doen. En je had daar ook een heel leuk winkeltje van een kunstenares die poppen maakte in traditionele klederdracht. Had in haar gallery dus ook allemaal opstellingen staan van scenes enzo. Erg mooi om te zien. Het zat een beetje verstopt en volgens mij ook niet zo bekend wat er was verder niemand.
Hongdae: Daar heb je een paar straten waar savonds optredens gegeven worden door muzikanten, bandjes, dans groepen etc.
Bukchon Village: Een wijk met nog traditionele huisjes. In sommigen mag je ook naar binnen.
Dongdaemun market: Was helaas dicht toen ik er kwam savonds maar wel lekker gegeten bij een paar eetkraampjes die er nog wel waren.
N Seoul Tower (Namsan Tower): Mooi uitzicht en erg leuk om te zien.

Nog een andere tip: De Koreaanse subway app, Het staat allemaal wel goed aangegeven maar ik vond die erg handig.
anoniem_354719 wijzigde dit bericht op 03-03-2019 13:00
5.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
03-03-2019 12:29
Wij hebben een wandeling gemaakt over de stadsmuren, dat was heel mooi. Volgens mij hebben wij gepind op de luchthaven.
Wij zijn ook gaan fietsen langs de rivier en zijn ‘s avonds naar een uitzichspunt gegaan. Ik ben de naam even kwijt, was een romantisch uitje voor de Koreanen. En in het centrum was ook een gekanaliseerde rivier waar heel veel mensen met een koffie to go gingen zitten en ook pootje gingen baden. Dat was ook heel leuk. En volgens mij zijn we naar Bukchon Hanok Village geweest.
Dat was vast Namsan Tower (N Seoul Tower). Met allerlei gekleurde slotjes enzo. Koreanen geloven erin dat als je daar heen gaat met je geliefde en er een slotje hangt met jullie namen en het sleuteltje in de speciale brievenbus stopt, je voor eeuwig samen blijft. Daarom is het zo populair bij koppels. En ik heb ook nog aan die rivier gezeten met een icetea en een broodje. Je hebt er ook nog een snelweg die omgetoverd is tot wandelgebied. Daar vind je allerlei kunst objecten. Ben daarvan ook de naam kwijt.
Alle reacties Link kopieren
GebruikerOnbekend schreef:
03-03-2019 12:50
Dat was vast Namsan Tower (N Seoul Tower). Met allerlei gekleurde slotjes enzo. Koreanen geloven erin dat als je daar heen gaat met je geliefde en er een slotje hangt met jullie namen en het sleuteltje in de speciale brievenbus stopt, je voor eeuwig samen blijft. Daarom is het zo populair bij koppels. En ik heb ook nog aan die rivier gezeten met een icetea en een broodje. Je hebt er ook nog een snelweg die omgetoverd is tot wandelgebied. Daar vind je allerlei kunst objecten. Ben daarvan ook de naam kwijt.
Namsam Tower inderdaad! Dank je wel.
We zijn toen de route wezen fietsen langs de rivier, erg leuk.
We sliepen in de kunstwijk, vlakbij een van de paleizen (nu deels toegankelijk voor publiek) (ben alleen naam kwijt), die wijk was sowieso erg interessant (ben naam alleen kwijt).

Ook zijn we wezen wandelen bij/op de bergen wat in de winter ski-gebied is, ligt buiten de stad (met openbaar vervoer wel goed te komen, metro/bus) mooi gebied. Maar dat zou ik niet doen als je maar 5 dagen in Seoul bent, wij waren er toen 14 dagen. :P
Alle reacties Link kopieren
Ik vond trouwens deze site ook erg handig: http://english.visitkorea.or.kr/enu/index.kto

Hebben ook een handige app en de facebook pagina staat ook vol met tips.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven