Rondreis Toscane zomer. Tips?

05-03-2019 15:57 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen in de zomervakantie gaan rondreizen door Toscane.
Het was ons idee om er naar toe te vliegen en dan daar een auto te huren.
Ik had zelf al een beetje gegoogled en een route gemaakt. Nu is mijn vraag of er iemand is die dit al heeft gedaan en nog tips heeft of misschien een hele andere route. Zijn er nog andere plekken die wij moeten zien, of plaatsen in onze route waar jullie van zeggen dat wij langer moeten blijven of juist korter.

Dag 1
Aankomst Pisa

Dag 2
Pisa --> San Gimignano

Volterra
San Gimignano (hotel)


Dag 3
San Gimignano --> Siena (via Chiantigiana)

Siena (hotel)

Dag 4
Siena --> Val d’Orcia (welke plaats om te overnachten?)


Dag 5
Val d’Orcia --> Arezzo

Arezzo (hotel)

Dag 6
Arezzo --> Chianti streek (welke plaats om te overnachten?)

Dag 7
Chianti streek --> Florence

Dag 8 en dag 9
Florence

Dag 10
Florence --> Montecatini Terme

Montecatini Alto / Terme (tips overnachting?

Dag 11
Montecatini Terme  Lucca

Lucca (hotel)

Dag 12
Lucca --> Pisa

Alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak wil je verkassen? Wij hebben vanuit een camping redelijk dichtbij Pisa van alles bezocht. Lucca, San Giminiano,Sienna en Volterra geloof ik.
Florence waren we al ooit geweest dus toen overgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
05-03-2019 17:26
Hoe vaak wil je verkassen? Wij hebben vanuit een camping redelijk dichtbij Pisa van alles bezocht. Lucca, San Giminiano,Sienna en Volterra geloof ik.
Florence waren we al ooit geweest dus toen overgeslagen.
Same here. Wij hadden een hotel in Montecatini en een huurauto.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit afgelopen zomer gedaan. Wij vlogen op Pisa en hadden daar een auto gereserveerd. Wij gingen 10 dagen.
Eerste dag Pisa
Tweede dag naar Lucca
Derde dag naar Florence
Vijfde dag naar Siena
Zesde dag naar Elba
Negende dag naar Livorno
Tiende dag naar Pisa en terugvliegen

Onderweg zijn we nog in andere stadjes gestopt. Het slepen met een koffer is niet ideaal, maar wij vonden dat geen probleem. De tijd die we in bovengenoemde steden waren, vonden wij ook lang genoeg. Veel plezier met het plannen van jullie vakantie!
Ik zou vanuit San Gimignano Volterra bezoeken. Sta in San Gimignano eens op voordat de toeristen in bussen aankomen, prachtig om de stad in stilte te zien.

Vanuit Siena naar Montalcino en Montepulciano. Ook Pienza is een schattig stadje. In het Chianti-gebied is Greve leuk met slager op het plein(lunch halen) en bij La Cantina wijnproeven. Rijd de Chianti-route want die is prachtig. Fiesole iets boven Florence is leuk om te verblijven zonder in de drukte van Florence te zitten. Met de bus ben je zo in Florence.

Ik vind Pisa niks aan, hooguit een scheve toren. Die zou ik meenemen op de eerste dag richting San Gimignano.

Fietsen op de stadsmuur van Lucca. Eten bij La Griglia di Varrone.


.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de Botanische Tuin van Pisa echt de moeite waard (veel langer gebleven dan bij die toren)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven