Ziekig op vakantie - zeurtopicje

06-03-2019 10:18 49 berichten
Hi all,

Ik heb niet echt een vraag maar meer de behoefte om even tegen mensen aan te kunnen zeuren :)
Ben op een lange vakantie van een maand of 4 in ZO-Azië en ben nu ongeveer op de helft en vandaag ben ik ziekerig. Zal wel gewoon reizigersdiarree zijn maar dit heb ik eigenlijk nooit en ik voel me belabberd. Net aangekomen in een nieuwe stad en na een tijd met een groep leuke mensen te hebben gereisd nu juist weer helemaal alleen.
Heb vanochtend geprobeerd de stad in te gaan maar trek de warmte en drukte even helemaal niet. En morgen moet ik vliegen, hoop dat ik me dan wat beter voel!

Ben zo moe ook. Misschien wel logisch want thuis heb je ook wel eens een off day, maar het voelt zó zonde nu ik hier ben!

Iemand tips? (Of een hart onder de riem?)
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft dat weleens op reis. Waarom verwen je je zelf niet 2 of 3 dagen. Wat luxere accommodatie bij het strand of aan het zwembad. Lekker in de schaduw met een boek. Gezond eten voor zo ver je lust en af en toe een ORS of kokoswater om je elektrolyten aan te vullen. Het kan niet altijd feest zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Imodium voor in het vliegtuig in ieder geval :proud:
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
06-03-2019 10:21
Iedereen heeft dat weleens op reis. Waarom verwen je je zelf niet 2 of 3 dagen. Wat luxere accommodatie bij het strand of aan het zwembad. Lekker in de schaduw met een boek. Gezond eten voor zo ver je lust en af en toe een ORS of kokoswater om je elektrolyten aan te vullen. Het kan niet altijd feest zijn.
Zeker als je langer op reis bent hoort een off-dag erbij. Dus weer inderdaad lief voor jezelf en neem wat rust, eet/drink gezond en maak je niet al te druk. Voor je het weet is alles weer normaal.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Even dagje niksen. Lekker hotel pakken. Lekker eten. Pilletje erin. Morgen weer een dag
Ah jullie zijn lief! Ik had een beetje verwacht te horen: first world problems stel je niet aan!

Ik heb nu een wat luxer hotel dan ik de meeste tijd doe. Brandschoon en airco. Er is ook een zwembad(je) maar ik hang nu op m’n bed in de airco koele kamer :/ strand is hier niet het is een stoffige, niet bijster mooie stad.
En morgen dus vliegen dus ik kan hier ook niet weg.

Bahhhh zonde van m’n tijd de dagen gaan al zo snel!

Ik ben nooit eerder zo lang weg geweest, misschien ook een beetje sensory overload? Ik heb nml ook ineens zin in een bruine boterham met ouwe kaas. Of pizza haha.
Balen, he, als je alleen bent en dan ziekig. Even alleen maar tijd aan jezelf besteden, dan maar niet sight-seëen. ORS of kokoswater drinken vandaag, goed zout eten en gewoon verder waar je trek in hebt. Immodium voor in het vliegtuig (echt alleen voor in het vliegtuig, verder is het niet gezond, dus liever veel op de wc dan vasthouden!!).

En vandaag ergens lekker in de airconditioning doorbrengen, in je hotel met wat eten en drinken, of als je je beter voelt een filmpje pakken, of met een krant of boek lang in een fijn cafe zitten. Niet doen als je je nog niet goed voelt, blijf sowieso lekker dicht bij het hotel/b&b/guesthouse.

Sterkte!
Star² schreef:
06-03-2019 10:21
Imodium voor in het vliegtuig in ieder geval :proud:
Haha dat heb ik.

Heb dus een luxer hotel met zo’n keycard ipv een sleutel (da’s hier echt mega modern). Kom ik vanochtend terug omdat ik kramp heb en t niet trek, gaat m’n deur niet open! Dus ik sta daar de wc dans te doen en te swipen en t stomme lampje blijft maar rood. Met samengeknepen billen naar de receptie: is er wifi storing dus alle sleutels zijn gereset en moesten opnieuw geladen(?) dus dat ging de receptioniste met veel geduld doen.

Ik na 2 minuten met een paniekerig stemmetje: is er misschien ook een wc beneden dan? Mocht ik op de personeelswc. Was echt m’n redding hahaha
Pizza klinkt als een superplan! Evt roomservice proberen of kijken of je kunt bestellen? Of anders een goede nasi goreng als ze dat daar hebben en een kippensoep? Daar knap je vast van op! Oh, en neem een platte coca cola, dat helpt vaak.
Ik eet geen kip maar ik heb vanochtend pho gegeten. Dat was wel ok; lekker licht en zoutig en veel vocht.

Ik ga me echt een super stomme toerist voelen als ik voor de pizza ga vanavond maar wie weet XD
Alle reacties Link kopieren
Gun jezelf die rust ook even tussendoor. Je bent in Nederland toch ook nooit 4 maanden lang elke dag nieuwe dingen aan het doen? Niemand zou van zichzelf verwachten dat ze dat kunnen en ook nog eens allemaal leuk vinden. Op een gegeven moment is dat domweg teveel.
Als je het in dat perspectief zet is het niet gek of zonde om ook eens een rustdag te nemen. En juist als je weer vol energie zit kan je weer volop genieten van de reis.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
ClumsyNinja schreef:
06-03-2019 10:47
Haha dat heb ik.

Heb dus een luxer hotel met zo’n keycard ipv een sleutel (da’s hier echt mega modern). Kom ik vanochtend terug omdat ik kramp heb en t niet trek, gaat m’n deur niet open! Dus ik sta daar de wc dans te doen en te swipen en t stomme lampje blijft maar rood. Met samengeknepen billen naar de receptie: is er wifi storing dus alle sleutels zijn gereset en moesten opnieuw geladen(?) dus dat ging de receptioniste met veel geduld doen.

Ik na 2 minuten met een paniekerig stemmetje: is er misschien ook een wc beneden dan? Mocht ik op de personeelswc. Was echt m’n redding hahaha

O ik moet lachen, sorry :rofl:
ClumsyNinja schreef:
06-03-2019 10:49
Ik eet geen kip maar ik heb vanochtend pho gegeten. Dat was wel ok; lekker licht en zoutig en veel vocht.

Ik ga me echt een super stomme toerist voelen als ik voor de pizza ga vanavond maar wie weet XD
Doe het maar gewoon, bij diarree en aanverwante zaken moet je eten waar je zin in hebt. En je verliest in een tropisch land automatisch meer elektrolyten en zeker als je daar diarree bij hebt. Neem dat serieus, je kunt er heel ziek van worden en je bent alleen dus neem geen risico.

Dus:
- kokoswater
- soep (zout en niet te vet)
- gebakken rijst of gekookte rijst
- platte cola
- ORS drinken, 3 keer per dag is verstandig, en daarnaast nog wat extra drinken.
- verder eten waar je trek in hebt
Awww, eerst even beter worden en dan een xl pizza!
Oh, Ramèn is ook goed eten, hebben ze dat daar?
JonathanStrange schreef:
06-03-2019 10:53
Oh, Ramèn is ook goed eten, hebben ze dat daar?
Ik zit in Laos, dus wel noodles maar niet echt ramen.
Star² schreef:
06-03-2019 10:49
O ik moet lachen, sorry :rofl:
Ik ook achteraf hoor :D
Alle reacties Link kopieren
Als je morgen moet vliegen: Imodium nemen!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij intense reizen vaak ook een off-dagje waarbij ik inderdaad ook gewoon even moet bijkomen van alles wat je meemaakt en ziet. Misschien als je het ziet als een oplaad-dag, die ervoor zorgt dat je de komende maanden weer extra kan genieten, dan baal je misschien ietsje minder? Juist perfecte timing zo in het midden van je reis, een mini-pauze! Doe je gewoon even een dag alsof je weer saai thuis bent, met tv en airco en pizza. Alleen sta jij binnen en dag weer middenin je vakantie ;-)
yasmijn schreef:
06-03-2019 11:09
Als je morgen moet vliegen: Imodium nemen!
Ga nog even kijken of t zonder lukt.
Het lijkt alsof m’n maag nu wat rustiger is, ben nu vooral zó moe. En het is gelukkig maar een kort vluchtje.
Alle reacties Link kopieren
Hier in NL fris en regenachtig dus je mist niets in elk geval.

Beterschap en heel plezier nog op de rest van je reis.
Alle reacties Link kopieren
Vervelend! Zeker als je alleen bent, in een ver en vreemd land.

Er zijn al goede tips gegeven. Alleen die pizza zou ik nog even achterwege laten. Vet en zwaar eten lijkt mij niet de beste combinatie, als je darmen al van slag zijn én je moet morgen nog vliegen.

Heb je een boek of tijdschrift wat je kunt lezen voor een beetje afleiding? Mocht je toch wat mensen om je heen willen, misschien bij het zwembad, in de schaduw, op een stoel even liggen? Mensen kijken, muziekje luisteren etc.

Beterschap en nog een hele fijne vakantie!!
Ah joh. Je doet thuis ook niet continu gave dingen. Dus een dagje rust tussendoor in 4 maanden is niet 'zonde'. Het is wat het is.

Ik ben best vaak ziek op reis. Sucks. Maar ja. Gewoon lekker hotel inderdaad, lekker eten. Morgen met loperamide en zakjes om in te kotsen en extra schone onderbroeken in het vliegtuig. Koop evt maandverband voor 'ongelukjes'. Als je echte diarree hebt, dan.

Lekker tv kijken en uitrusten. Komt goed! Fijne reis nog.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon ergens gaan zitten en kijken wat de mensen doen is ook vakantie. Weet nog van een vakantie in Japan dat ik ergens op de eerste verdieping aan de koffie zat en me prima heb vermaakt met de jongen bij de deur van een schoenenwinkel. In Japan is het de gewoonte dat er bij iedere winkel iemand staat om de klanten te verwelkomen. Die jongen stond daar maar en ging om wat te doen te hebben de schoenendozen die rechts van hem stonden allemaal naar links verplaatsen, toen ze allemaal daar stonden, gingen ze terug naar links.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Vorig jaar werd ik hevig ziek op de luchthaven van BKK tijdens 'n tussenstop van Laos naar de kust. Ik heb elke wc van de gate van aankomst tot de gate van vertrek ondergekotst en de grondstewardessen hebben 'n medic laten komen die me in 'n rolstoel heeft afgevoerd naar de medische post waar ik aan 't infuus ben gelegd. Mijn oorspronkelijke vlucht miste ik uiteraard, maar Thai airways heeft me toen op een vlucht van 'n paar uur later gezet. Kon niet lopen dus ben met rolstoellift in 't vliegtuig getakeld. Was wel echt 'n belevenis op zich eigenlijk! Maar ben daarna nog dagenlang slap geweest. En die vochtige hitte hielp er ook niet aan mee. Veel ORS, zoute chips en water en een comfortabel hotel met airco en begane grond zodat je je die trappen niet hoeft op te slepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven