Tropische vakantie met dreumes

07-03-2019 13:25 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, wellicht kunnen jullie ons helpen

Wij overwegen om voor augustus dit jaar een verre reis te maken en iets van de wereld te zien. Ons kind is nu 1,5 en reizen met kind moet geen belemmering zijn.

Welke bestemmingen zijn goed te doen met dreumes? We willen omstreeks mei/juni gaan.
Duur: minimaal 1 week maximaal 3 weken.
We willen niet zozeer rondtrekken maar wel enigzins stabiliteit en toch wel iets kunnen zien. 2x van hotel wisselen is nog te doen maar niet elke nacht ergens anders. Liefst iets waar de zon schijnt.

Ik vraag me wel bijvoorbeeld af stel we gaan naar Azië oid, hoe doe je dat dan met uitstapjes bijv snorkelen? Neem je de dreumes mee de kano in?

Er zullen hier vast ouders zijn die al eens dergelijke reizen hebben gemaakt.

Liefs :)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn met onze (destijds) kleuter naar Guadeloupe geweest.
Zaten op een vakantiepark, dus eigen appartementje met keukentje, activiteiten, zwembad etc.
Met de huurauto reden we zo'n beetje het hele eiland rond. Junglepaden volgen naar "verstopte" watervallen waar je lekker kon zwemmen. Vulkaan beklimmen...
De ene dag bleven we een beetje in de buurt van het park om te zwemmen. de andere dag gingen we lekker op pad.

Zoon heeft het er nog steeds over (dat het zijn mooiste vakantie was).

Wij waren er destijds in de mei vakantie.
Alle reacties Link kopieren
voor 1 week zou ik niet ver gaan, denk even aan tijdsverschil etc.. Daar wordt je dreumes niet blij van voor 1 weekje..

Bali is wel kind vriendelijk hoor ik overal.

1 van ons bleef bij kind. een kind van 1 1/2 hou je niet stil in een kano, dus rustiger om dan om en om iets te ondernemen. Of doe gewoon niet van dat soort dingen. Simpel
USA roadtrippen of in de wintermaanden juist Nieuw Zeeland en Australie. Westerse voorzieningen en voedsel.
Alle reacties Link kopieren
Dit meen je niet he?
hoe doe je dat dan met uitstapjes bijv snorkelen? Neem je de dreumes mee de kano in?
Met snorkelen blijf je gewoon om de beurt op de boot op de baby passen lijkt me. En huur 'n privébootje voor 't geval de baby huilt zodat je er geen andere toeristen mee hindert.
Voor een week zou ik niet heel ver gaan. Inderdaad vanwege o.a. het tijdsverschil. In je eentje een jetlag hebben is niet fijn, maar samen met je peuter is dat nog even erger en dat is het mij niet waard voor weekje. Ook zou ik Nieuw Zeeland en Australië echt te ver vinden voor 3 weken.

Ik zou kiezen voor Azië en dan een eigen bungalow dichtbij het strand als accommodatie. Of iets in Midden Amerika bijvoorbeeld Costa Rica. En beide zeker voor 3 weken.

Kind neem je gewoon mee in je kano, maar als het tijd is voor een middagslaap dan is een bungalow of huisje bij het strand ideaal.
Heel spannend is zo’n boottocht niet voor een dreumes. Nergens heen kunnen en na een half uur vind een dreumes het saai. Ik zou dat niet snel met een kleintje doen.
Hotel met oppasservice?
Alle reacties Link kopieren
Bali! Wat ik zag vorig jaar is dat de mensen daar nemen gewoon je baby/kind over. Overal gratis oppas en ze zijn er zo leuk mee.

Kijk voor tips anders de vlogs van de huismuts. Die is met haar destijds 1.5 jarige en later was ze 2 volgens mij op bali geweest. Echt goed te doen. Huur een huis voor bv een week verplaats 1 of 2 keer en je kunt genieten.
Je kunt toch prima in een kano samen met een dreumes?
- Reddingsvest
-Spf kleding aan
-Zonnehoed op
-lik factor 50 op de rest en niet tijdens de felle uren

Tenminste ik ga er vanuit dat je niet bedoeld dat jullie gaan snorkelen terwijl peuter in de kano blijft zitten.......
En neem vooral een goede drager mee waar peuter dan nog goed inpast. Die heb je genoeg
Ik zou drie weken naar Azië gaan. Hoeft niet per se Bali te zijn, er zijn zoveel mooie plekken. Prima te doen met kinderen, veel te zien, doen en te beleven, overal kun je op straat een lekker hapje eten en iedereen is heel lief voor kinderen.

Het is ook nog eens ontzettend goedkoop, accomodaties te over, alleen het vliegticket kost wat, maar je kind kan nu nog gratis mee.

Gewoon doen! En laat de haters hier maar haten ;)
Omdat Azie goedkoop is zou ik dat bewaren tot ze aan de verplichte dure schoolvakanties vast zitten en nu juist buiten de dure tijd de duurdere verre bestemmingen doen.
Snorkelen en een kind van 2 lijkt mij geen passende combinatie. Om de beurt of niet doen.

Verder zou ik zeker 3 weken gaan i.v.m. jet lag. 2 jaar lijkt mij persoonlijk een lastige leeftijd om te vliegen, maar dat kun je als ouders het beste zelf inschatten van je kind.
sneeuwwitje80 schreef:
07-03-2019 13:47
Je kunt toch prima in een kano samen met een dreumes?
- Reddingsvest
-Spf kleding aan
-Zonnehoed op
-lik factor 50 op de rest en niet tijdens de felle uren

Tenminste ik ga er vanuit dat je niet bedoeld dat jullie gaan snorkelen terwijl peuter in de kano blijft zitten.......
Het zal wel per kind verschillen, maar met die van mij had het zeker niet gekund op die leeftijd. Die waren na 1 minuut al in het water gesprongen of ik had ze vast moeten binden wat voor de rest van het gezelschap niet zo leuk was geweest.
En niet krenterig zijn maar natuurlijk gewoon een stoel boeken voor je baby in 't vliegtuig.
Ik had ook niet van die rustig stilzittende peuters. Een paar uur op een bootje was niet hun idee van een leuke ochtend geweest
lisbeth schreef:
07-03-2019 14:02
Ik had ook niet van die rustig stilzittende peuters. Een paar uur op een bootje was niet hun idee van een leuke ochtend geweest
Een paar uur is denk ik voor elke peuter een hele uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Wij waren 2 weken in Guadeloupe en dat ging prima. Voordeel is dat het onderdeel van Frankrijk is, dus over het algemeen is alles goed geregeld.

Enige nadeel is dat restaurants pas vanaf een uur of 7 open gaan. Voor zoon was dat eigenlijk te laat... Dus af en toe gewoon in het appartement gegeten. En andere dagen uitgebreid (warm) geluncht.

Een fijne (passende) draagzak was inderdaad erg fijn.
Maar een vakantie met kleuter is toch echt anders dan een dreumes. Mijn kleuter kan ik zeggen dat ze moet blijven zitten in de boot, die kan ik instructies geven die ze snapt. Mijn dreumes zou gewoon overboord klimmen of ik moet haar continue in de houdgreep houden.

Afgelopen najaar twee weken op Tenerife geweest en dat was prima te doen, maar dat is niet een echt verre reis. Voor die vakantie dachten we er nog over om net voordat oudste 5 wordt nog een lange verre reis te maken, maar na die vakantie besloten om daar van af te zien. Ik denk dat niemand blij wordt van 10 uur of langer vliegen met mijn dreumes .
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat jullie meedenken!

Wat betreft de kano, ja hoor dan meen ik haha. Als ik naar de Filippijnen zou gaan bijv daar zijn kano tripjes of voor tripjes echt wel normaal. Dank voor jullie tips daarover, dat hoeft dus geen belemmering te zijn!

Draagzak etc hebben we een aantal 😊.

Azië zouden we voordat we zwanger waren al heen gaan alleen toen toch niet doorgezet ivm zika in bepaalde delen. Dat is iets waar we ook nu rekening mee moeten houden gezien we later dit jaar voor baby nr 2 willen gaan.

Australië al 5 weken geweest maar zou op zich ook nog wel kunnen. Dan misschien eerder nieuw Zeeland.

Azië klinkt goed. Bali heb ik inderdaad ook al vaker gehoord dat het zo kindvriendelijk is, maar hoe zit je dan met aardbevingen en die vulkaan?

Een huisje huren had ik nog niet eens aan gedacht, daar ga ik zeker eens voor kijken! Zoveel fijner dan een hotel inderdaad.

De tip van de vlogs van de huismuts ga ik ook even bekijken!

Tenerife of fuerteventura lijken ons ook heel mooi maar dat kunnen we komende jaren nog prima doen. Nu meer het gevoel die ene kans te hebben om nog met 1 kindje te kunnen reizen. Met 2 kids lijkt me al zo complex. En inderdaad, andere reizigers tot last zijn liever niet.
Alle reacties Link kopieren
Boottochtjes gingen best met onze kinderen op die leeftijd (als in een uurtje of anderhalf in een bootje op zoek naar neusapen op Borneo of zo). Snorkelen deden we om de een of de andere reden wel apart, herinner ik mij.... Een van ons bleef op het strand met peuter, de ander ging snorkelen. Dat zijn ook wel vaak tripjes van een halve dag , met enkele stops, dus misschien lag het daar aan.

Wij zijn met jonge peuters/kleuters destijds in Brazilië, de VS en
Maleisië/Borneo/Singapore geweest qua niet-Europese bestemmingen. Allemaal prima te doen, vond ik. Al zal Brazilië niks worden voor jullie door zika. Maleisië vond ik zelf ideaal: westers als je het westers hebben wil, maar toch ook exotisch genoeg.

Op Bali zijn we geweest toen ze wat ouder waren. Als je over vulkanen en aardbevingen na begint te denken, kom je nergens meer. Ik vond Bali zelf niet heel erg bijzonder. Als je gaat: ga zo snel mogelijk weg uit het zuiden want dat is echt overtoeristisch. Noorden is dan meer een aanrader. Wel ideaal als je een huis wil huren (zelf hou ik te veel van hotels, dus dat doen wij bijna altijd)

Overigens ging met 2 kinderen reizen ook nog altijd prima, hoor. We hebben nu (jonge) pubers en we reizen er al zoveel mogelijk mee sinds hun geboorte. En we wisselen ook altijd om de 2-3-4 nachten van hotel. Ook toen ze klein waren.
Ik begrijp dat je voor een draagzak gaat, maar wij namen toch ook altijd een buggy mee. Die kwam echt altijd wel eens van pas. Zo'n klein model, dan, bedoel ik.

Verder: inderdaad eigen stoel, ook al moet het nog niet en ook al kost het 800 euro of zo. Wij zijn met een 13-maander en een 3-jarige met 2 tussenstops en wat vertraging 30 uur onderweg geweest naar Brazilië en no way dat ik de jongste op een vlucht naar Sao Paolo op mijn schoot had willen hebben voor de ganse 12 uur. En op die leeftijd zijn ze te groot voor het mandje in het vliegtuig.

Nog een tip voor in het vliegtuig: ga niet de gang op en af wandelen. Onze kinderen leken het altijd beter te begrijpen dat iets niet kon dan dat we het een paar keer deden en dat het dan plots niet meer mocht.

Ik ben ook een grote voorstander van een tussenstop met kleine kinderen. In het Midden-Oosten of zo zodat je al een behoorlijk deel achter de rug heb. Zoek een rustige plek op de luchthaven -een gate die leeg is, bv- blaas een ballon op en laat kind rennen. Dan is hij/zij weer lekker moe voor het 2e deel van de reis. Maar dat is persoonlijk. Anderen zweren bij een rechtstreekse vlucht.

Nachtvluchten waren toen ze klein waren ook ideaal (en nu eigenlijk nog). Wij hebben onze kinderen verschillende keren slapend aan boord gedragen en vervolgens een uur of zes, zeven later wakker gemaakt voor ontbijt.

O, en als hij/zij even zijn keel openzet (zoals onze jongste ooit van vertrek in Londen tot aankomst in Brussel, godzijdank is dat maar een goed half uur): het zij zo. Ja, het is vervelend, maar je doet er alles aan om je kind stil te krijgen en het merendeel van de reizigers heeft daar begrip voor. Overigens is het ook niet dat het ganse vliegtuig dat kind hoort. Er is best wat ander lawaai. Ik heb ook nog nooit een kind een ganse, lange vlucht horen krijsen.
Alle reacties Link kopieren
Danken, Borneo klinkt ook wel heel gaaf zeg! Ik snorkerl zelf niet maar wil mijn partner wel die mogelijkheid geven, vandaar. Dat gaat dus helemaal goed komen.

Inderdaad onze eerste vlucht hebben we haar ook gewoon op schoot gehad, wel maar 5 uurtjes maar toch. De zitplaats achter ons bood haar gelukkig af en toe wat animatie haha.

We zouden misschien ook eens naar een reisbureau kunnen om nog wat info te krijgen.

Boeken jullie dat overigens zelf allemaal apart of via een soort organisatie ?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
07-03-2019 13:56
Het zal wel per kind verschillen, maar met die van mij had het zeker niet gekund op die leeftijd. Die waren na 1 minuut al in het water gesprongen of ik had ze vast moeten binden wat voor de rest van het gezelschap niet zo leuk was geweest.
Mijn kinderen idem maar TO zal haar kind wel kennen en goed inschatten of dit kan.
Cupcake1988 schreef:
09-03-2019 08:33
Danken, Borneo klinkt ook wel heel gaaf zeg! Ik snorkerl zelf niet maar wil mijn partner wel die mogelijkheid geven, vandaar. Dat gaat dus helemaal goed komen.

Inderdaad onze eerste vlucht hebben we haar ook gewoon op schoot gehad, wel maar 5 uurtjes maar toch. De zitplaats achter ons bood haar gelukkig af en toe wat animatie haha.

We zouden misschien ook eens naar een reisbureau kunnen om nog wat info te krijgen.

Boeken jullie dat overigens zelf allemaal apart of via een soort organisatie ?
:O

Dus jullie laten je baby andere passagiers lastig vallen? Dat vind ik echt aso.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven