Vloeistof in het vliegtuig

08-03-2019 20:39 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Domme vraag misschien, maar stel je mag 100 ml. vloeistof meenemen, maar je hebt alleen een verpakking van 250 ml. Als je dan een klein beetje vloeistof (sowieso minder dan 100 ml.) in die verpakking van 250 ml. meeneemt, wordt dat dan alsnog weggegooid?
Be-grape-n?
Ja
ja ze zijn streng en dat is maar goed ook
Ja, ze gaan het er niet eerst uithalen om te meten hoeveel erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Ja.
gizzmo-returns schreef:
08-03-2019 20:42
Ja, ze gaan het er niet eerst uithalen om te meten hoeveel erin zit.

Inderdaad.

Maar wat voor vloeistof wil je meenemen? Niet dat het wat uitmaakt, maar een glas water kan je gewoon aan boord krijgen toch?
Alle reacties Link kopieren
Alles boven de 100 ml wordt weggekieperd. Alhoewel ze soms wat coulant kunnen zijn. Je hebt van die kleine flesjes bij de kruidvat waarin je het kan overgooien
Die flesjes van 100ml kosten geen drol bij de Action of de Xenos en als jet het overgieten lastig vindt koop je er gelijk een trechter bij.
Ik vraag het me af. Ik hoefde de laatste keer geen vloeistoffen uit mijn tas te halen. En in het vliegtuig bedacht ik me dat ik mijn volle 800ml fles water nog in mijn tas had zitten. Die had ik voor de reis naar het vliegtuig mee en wilde ik leegdrinken of leeggooien voor de douane. Vergeten. Maar niet ook gecontroleerd.

Maar voor de zekerheid zou ik 250 ml overgieten in kleinere flesjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens ooit 100 ml gedaan in een flesje waar eigenlijk 125 ml in kon. Het etiket waar dat opstond had ik verwijderd. De douanier pakte het flesje en keek zeer bedenkelijk maar uiteindelijk liet hij het doorgaan. Geluk gehad dus.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
https://www.eindhovenairport.nl/nl/alle ... handbagage

Eerste hit op google
Ligt er wel aan waar je heen vliegt denk ik. Afgelopen week jaar (was het maar zo) naar de VS moest ik zelfs de vochtige doekjes inleveren.
anoniem_382861 wijzigde dit bericht op 08-03-2019 20:59
11.45% gewijzigd
Moire schreef:
08-03-2019 20:54
Ligt er wel aan waar je heen vliegt denk ik. Afgelopen week naar de VS moest ik zelfs de vochtige doekjes inleveren.

Ja als je naar de VS vliegt zijn ze echt heel streng.
Alle reacties Link kopieren
Het verhaal van Thordis vind ik buitengewoon vreemd. Ik vlieg behoorlijk vaak en zie redelijk vaak dat er flesjes met allerhande vloeistoffen uit handbagage wordt gehaald bij de controle.
Thordis* schreef:
08-03-2019 20:52
Ik vraag het me af. Ik hoefde de laatste keer geen vloeistoffen uit mijn tas te halen. En in het vliegtuig bedacht ik me dat ik mijn volle 800ml fles water nog in mijn tas had zitten. Die had ik voor de reis naar het vliegtuig mee en wilde ik leegdrinken of leeggooien voor de douane. Vergeten. Maar niet ook gecontroleerd.

Maar voor de zekerheid zou ik 250 ml overgieten in kleinere flesjes.

Dat lijkt me echt heel sterk. Wij vliegen vrij vaak, maar een volle 800ml fles mee het vliegtuig in?
Dat is wel heel vreemd. Waar vloog je heen dan?
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
08-03-2019 20:52
Ik vraag het me af. Ik hoefde de laatste keer geen vloeistoffen uit mijn tas te halen. En in het vliegtuig bedacht ik me dat ik mijn volle 800ml fles water nog in mijn tas had zitten. Die had ik voor de reis naar het vliegtuig mee en wilde ik leegdrinken of leeggooien voor de douane. Vergeten. Maar niet ook gecontroleerd.

Maar voor de zekerheid zou ik 250 ml overgieten in kleinere flesjes.
Ik heb dit ook welleens gehad. Was vanuit barcelona naar einhoven. 2 flessen shampoo, rollerdeo met vloeistof en zonnebrandcreme kreeg ik zo mee
Ik heb het een paar jaar geleden ook meegemaakt, op een Europese luchthaven. Mijn dochters handen (zij was toen 7) werden gecontroleerd op drugs (denk ik, met die papiertjes, ik durfde niet te vragen), het vriendinnenpaar na ons vond dat nogal heftig geloof ik, vooral toen zij doorgewapperd werden en achter de security ineens zich herinnerden dat ze allebeide een fles water van 1.5 liter in hun rugzak hadden. Niet gecontroleerd, niet gezien.
Een andere keer kreeg ik zonder problemen 4 bakjes yoghurt mee, omdat ik een "baby" bij me had. Dit betrof mijn andere dochter, die op dat moment in groep 3 zat en behoorlijk groot voor haar leeftijd is.
Op een intercontinentale vlucht (niet VS, wel die kant ) terug naar Schiphol ben ik pakjes drinken van 250 ml vergeten op te drinken voor de controle. Ik kwam er pas thuis achter, dus dat is ook niet bij de controles onderschept.
LAgirl82 schreef:
08-03-2019 21:01
Dat lijkt me echt heel sterk. Wij vliegen vrij vaak, maar een volle 800ml fles mee het vliegtuig in?
Dat is wel heel vreemd. Waar vloog je heen dan?
Vorige maand, Londen. Ik maak geen grapje. Ik wilde net alles gaan uitpakken, vloeistoffen, electronica. Maar de mensen bij de douane waren bezig iedereen te vertellen dat alles in de tas moest blijven en dat de tas in z’n geheel op de band moest. Had een trolley met daarin shampoo enz mee, netjes in reisflesjes en een zakje. En een rugtas met daarin dus die fles. Totaal vergeten. Beiden op de band gegooid en dat was het. Pas in het vliegtuig bedacht ik me dat. Vloeistoffen en electronica zijn de tas niet uit geweest
En idd USA zijn ze veel strenger. Dat je mascara of vloeibare oogschaduw al onder vloeistoffen vallen. Als ik naar Spanje vlieg, 2x per jaar, dan zitten mijn dagcreme en mascara enzo niet eens tussen de vloeistoffen. Dat heb ik gewoon in mijn toilettas en nooit commentaar op gehad.
Alle reacties Link kopieren
ja en terecht.. Het is nu al zooo lang dat je max. 100 ml. flesjes mag meenemen...

En heel soms glip je er tussendoor zoals Thordis.. Het komt voor.. Mijn man vliegt heel vaak en heeft soms ook van dit soort acties en glipt erdoor..
girasole3 schreef:
08-03-2019 20:58
Het verhaal van Thordis vind ik buitengewoon vreemd. Ik vlieg behoorlijk vaak en zie redelijk vaak dat er flesjes met allerhande vloeistoffen uit handbagage wordt gehaald bij de controle.
O
Ik word echt altijd apart genomen voor extra controles, incl handbagage. ik denk dat mijn vetrollen op een bomjasje lijken.
Alle reacties Link kopieren
Thordis* schreef:
08-03-2019 20:52
Ik vraag het me af. Ik hoefde de laatste keer geen vloeistoffen uit mijn tas te halen. En in het vliegtuig bedacht ik me dat ik mijn volle 800ml fles water nog in mijn tas had zitten. Die had ik voor de reis naar het vliegtuig mee en wilde ik leegdrinken of leeggooien voor de douane. Vergeten. Maar niet ook gecontroleerd.

Maar voor de zekerheid zou ik 250 ml overgieten in kleinere flesjes.
Ik heb inderdaad ook al meerdere keren gehad dat ze me gewoon door lieten lopen met een flesje water. Was dan wel altijd 500 ml. Laat het nu ook gewoon in mn tas zitten en als ze er iets van zeggen gooi ik het weg. Vind het wel vreemd dat het soms wel mag en soms niet. Of zouden ze soms gewoon niet goed controleren? :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven