Parkeren Amsterdam (Ziggo Dome)

09-03-2019 18:12 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan we (4 personen) naar een evenement in Ziggo Dome. Omdat Amsterdam voor ons niet om de hoek ligt, willen we er graag een gezellig dagje uit van maken. Het is de bedoeling om vanaf ongeveer 10:30 uur de auto in de buurt van de Ziggo Dome te parkeren en dan met OV naar het centrum te gaan.
De vraag is nu: hoe doen we dat met parkeren zonder dat de kosten behoorlijk hoog op gaan lopen. Parkeren bij P5 Vila Arena leek ons ideaal, maar helaas geldt het evenemententarief (€12,-) pas vanaf 4 uur voor aanvang van het evenement. De uren voorafgaand betaal je het reguliere tarief.
Het parkeerterrein P2 gaat pas 4 uur voor aanvang van het evenement open.

En wat is de meest gunstige manier om van Ziggo Dome naar Amsterdam Centrum te gaan? Niemand van ons is trouwens in het bezit van een OV kaart.

Of eerst gebruik maken van P+R en later op de dag de auto verzetten naar een andere parkeerlocatie en daar parkeren tegen het evenemententarief?

Normaalgesproken zou ik niet zo krampachtig doen over de kosten, je bent immers een dagje uit. Maar helaas moet ik door een financiële tegenslag nu even extra op de uitgaven letten.
Alle reacties Link kopieren
P+R mag je gewoon de hele dag en avond blijven staan, hoor! Zolang je maar kunt aantonen dat je met het OV naar het centrum bent geweest.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie niet beter helemaal met het OV gaan? Dagkaart kopen op Spoordeelwinkel.nl
Alle reacties Link kopieren
Bij de Arena kun je sowieso voor 6 euro parkeren, de hele dag. Dat is geen evenemententarief en geldt voor de hele dag geloof ik.
Dan krijg je er ook nog OV kaartjes bij voor die prijs.
Vanaf daar kun je naar de Ziggo Dome wandelen en opstappen op station Bijlmer om naar het centrum te gaan.
Alle reacties Link kopieren
-Nienke- schreef:
09-03-2019 18:15
P+R mag je gewoon de hele dag en avond blijven staan, hoor! Zolang je maar kunt aantonen dat je met het OV naar het centrum bent geweest.
Bij terugkomst betaalt u het P+R parkeertarief.
De P+R korting krijgt u alleen als:
Uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
U voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.

De laatste check-uit zal waarschijnlijk rond 18:00 uur zijn, dus dat werkt denk ik niet?
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-03-2019 18:19
Bij de Arena kun je sowieso voor 6 euro parkeren, de hele dag. Dat is geen evenemententarief en geldt voor de hele dag geloof ik.
Dan krijg je er ook nog OV kaartjes bij voor die prijs.
Vanaf daar kun je naar de Ziggo Dome wandelen en opstappen op station Bijlmer om naar het centrum te gaan.
Dat is een mooie optie. Welke P+R is dat?
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
09-03-2019 18:18
Kunnen jullie niet beter helemaal met het OV gaan? Dagkaart kopen op Spoordeelwinkel.nl
Is ook nog een optie. Alleen zijn we dan pas om 02:30 uur pas weer thuis o_o
Alle reacties Link kopieren
Rupsje schreef:
09-03-2019 18:33
Dat is een mooie optie. Welke P+R is dat?
Arena.
Alle reacties Link kopieren
War Rupsje schrijft, hele dag & avond P+R Arena kan niet omdat je uitcheck niet klopt. Wat je wel zou kunnen proberen is overdag tegen P+R tarief parkeren en dan er even uit en opnieuw inrijden zodat je een uitrijkaart voor het evenemententarief van €12 kunt gebruiken voor de uren tijdens het concert.

Check ook even of P+R uberhaupt beschikbaar is op jullie datum.

P+R maakt trouwens gewoon gebruik van dezelfde parkeergarage, je krijgt alleen een goedkoper tarief.
Alle reacties Link kopieren
Je kan kijken of het lukt via Parkbee. Zij bieden daar ook in een aantal parkeerplaatsen plekken aan. Is ons de laatste keer goed bevallen. We stonden toen iets verder weg, 10 minuten lopen, omdat de parkeerplaats dichtbij vol was. Maar ook dat was op prima afstand. Ook van het station.
Wij parkeerden wel alleen s avonds.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook op de parkeerterreinen bij de Bijlmer parkeren. Ik werkte ooit in de H-buurt en parkeerde daar mn auto. Vanaf daar is het 12 min lopen naar de ziggodome. Ik weet alleen niet of dat nog steeds gratis is, maar wellicht wel goedkoper.

Kijk eens via Google Maps op
Haag en veld car park.
yellow002 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 18:57
5.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
09-03-2019 18:41
Arena.
4. Bij terugkomst betaalt u het P+R parkeertarief.
De P+R korting krijgt u alleen als:
Uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
U voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.

Kan ik dan bijvoorbeeld bij terugkomst uit het centrum om 18:00 uur betalen en om 22:30 uur na het evenement wegrijden?
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... zen/arena/
Ik zet hem altijd in garage Antarctica. Die ligt naast de arena, bij het station. Kost max €20,- voor 24 uur. Dat is €5,- pp in jullie geval, vind dat niet duur.
Wat je ook kunt doen is naar station Breukelen rijden, daar kun je gratis parkeren. Dan neem je een kwartiertje de trein naar Amsterdam Arena, kosten enkele reis 4 euro.
Het wordt sowieso wel eens tijd voor een OV-chipkaart.
Alle reacties Link kopieren
Jolijn voor €32 kun je denk ik ook wel gewoon in de Arena-garage staan.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
09-03-2019 18:52
War Rupsje schrijft, hele dag & avond P+R Arena kan niet omdat je uitcheck niet klopt. Wat je wel zou kunnen proberen is overdag tegen P+R tarief parkeren en dan er even uit en opnieuw inrijden zodat je een uitrijkaart voor het evenemententarief van €12 kunt gebruiken voor de uren tijdens het concert.

Check ook even of P+R uberhaupt beschikbaar is op jullie datum.

P+R maakt trouwens gewoon gebruik van dezelfde parkeergarage, je krijgt alleen een goedkoper tarief.
Ik denk dat dit tot nu toe de beste optie is.
Welke P+R zou jij aanraden?
Rupsje schreef:
09-03-2019 18:56
4. Bij terugkomst betaalt u het P+R parkeertarief.
De P+R korting krijgt u alleen als:
Uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
U voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.

Kan ik dan bijvoorbeeld bij terugkomst uit het centrum om 18:00 uur betalen en om 22:30 uur na het evenement wegrijden?
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... zen/arena/
Dan betaal je 18:00 en 22:30 alsnog het normale tarief, dus dat werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
P+R is €1,- en €7,50 voor 4 personen. Dan uitrijden en opnieuw parkeren voor €12,-(evenemententarief) is denk ik de meest voordelige optie?
Alle reacties Link kopieren
Als je opnieuw wil inrijden moet er wel plek zijn. Grote kans dat het vol is bij een groot evenement.
Alle reacties Link kopieren
Rupsje schreef:
09-03-2019 18:56
4. Bij terugkomst betaalt u het P+R parkeertarief.
De P+R korting krijgt u alleen als:
Uw laatste check-in in het openbaar vervoer in het P+R centrumgebied is geweest.
U voor het parkeren betaalt binnen 1 uur na de laatste check-uit in het openbaar vervoer.

Kan ik dan bijvoorbeeld bij terugkomst uit het centrum om 18:00 uur betalen en om 22:30 uur na het evenement wegrijden?
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... zen/arena/
Dat wist ik niet, zie nu trouwens ook dat de prijs tegenwoordig 8 euro is (of 1 euro voor 10.00 uur). Maar ik zie ook dit staan:

Bestemming buiten het centrum
Een P+R in Amsterdam is bedoeld voor centrumbezoek. Parkeert u op een P+R met als doel bijvoorbeeld een evenement buiten het centrumgebied te bezoeken? Dan betaalt u het normale parkeertarief van € 1,00 voor de eerste 24 minuten, daarna € 1 per 25 minuten.

Ik denk dat je hier dus toch niet zoveel aan hebt, zeker ook gezien wat jij bij punt 4 schreef. Dan werkt dit dus niet.

Kun je dan niet beter helemaal met het OV en ergens zo'n dagkaart op de kop tikken (Hema, Kruidvat)?
https://www.q-park.nl/nl-nl/parkeren/du ... ionsplein/ ?

Op loopafstand van ZIggo

Treinkaartjes vanaf 12,50 p.p. (vakantieveilingen) of houd https://www.ns.nl/spoordeelwinkel/ https://goedkoop-treinkaartje.nl/ en https://www.treinreiziger.nl/category/treinkaartjes/ in de gaten
Alle reacties Link kopieren
Wintertime16 schreef:
09-03-2019 22:11
Als je opnieuw wil inrijden moet er wel plek zijn. Grote kans dat het vol is bij een groot evenement.
Je kunt van tevoren een p-kaart kopen, dan is er een plek voor je gereserveerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit ook even checken:
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verke ... ata-arena/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven