Roadtrip Europa met camperbusje

11-03-2019 20:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik heb dus dit weekend bedacht om deze zomer met vriend een roadtrip te maken met een camperbusje. Vriend is nog niet helemaal overtuigd, dus ik ben aan het googelen geslagen om hem te kunnen overtuigen.

Wij zijn absolute groentjes wat betreft kamperen en alles wat ermee te maken heeft. Maar het lijkt me zo relaxed om een beetje rond te trekken, zonder iedere dag tenten op te zetten of koffers uit te pakken. Gewoon instappen en op pad naar de volgende bestemming.

Maar hoe begin ik? Waar boek je een camperbusje? (liefst klein formaat, we zijn maar met 2 en hebben niet veel nodig) ik heb een verhuurbedrijf gevonden vlakbij, voor een klein busje kost het 1150 euro voor 2 weken. Is dat een redelijke prijs?
En waar zullen we naartoe? We hebben 2 weken vakantie en willen wel een beetje lekker weer. Italië valt af.
En hoe plan je zo'n reis? Gewoon op pad en doorrijden als je ergens het wel gezien hebt? Het lijkt me heerlijk om niet teveel te plannen, maar kan dat wel? Kun je overal terecht in het hoogseizoen? En hoe reserveer je een camperplaats?
Vragen vragen, zoveel vragen.
Alle reacties Link kopieren
Gaaf zeg!

(Geen tips, alleen maar jaloezie)
Alle reacties Link kopieren
leuk!
wij hebben zelf een camper en trekken altijd op de bonnefooi rond. Je kunt gebruik maken van campings of van camperplekken. Die laatste zijn eigenlijk vrij inspiratieloze parkeerplekken met bijv. electra. Er zijn er die leuk liggen, de meesten vooral praktisch. Om geschikte plekken te vinden kun je gebruik maken van een app. Vrij kamperen is op niet veel plekken in europa toegestaan.
(land als noorwegen bijvoorbeeld wel)

op de bonnefooi lukt meestal prima. Maar mocht je nou speciale wensen hebben (stads camping parijs ofzo) dan is reserveren wel gewenst. Als wij langere reisdagen maken zorg ik wel altijd dat ons doel meerdere campings heeft, zodat als er een vol zit er bij een andere vast nog wel plek is. ( Eigenlijk is dit vooral omdat wij met jonge kinderen rond trekken)

1150 euro is waarschijnlijk in het hoogseizoen? je kunt particulier huren bij bijv. camptoo.

wij hebben vaak wel een idee welke richting we opgaan, of eigenlijk meerdere, de uiteindelijke beslissing ligt vaak aan het weer.

Houd er rekening mee dat je veel langzamer reist dan met auto. Zeker als je met een wat ouder busje/ campertje gaat, die van ons vind 110 hard zat ;)

En voor de rest gewoon lekker gaan met die banaan, het is heerlijk om op deze manier te kunnen reizen.
Alle reacties Link kopieren
Tof! Als je dicht bij zee wil staan dan kan een plekje lastig zijn maar wij gaan altijd zonder reserveren en nooit problemen gehad! Kroatië/ Slovenië is mooi :flirting: Tsjechië ook. Frankrijk kan natuurlijk ook. Wij rijden gewoon daarheen waar de zon ons brengt. De enige valkuil is dat je te veel/ te ver gaat rijden op een dag. Vermijd de snelwegen en ga lekker touren op de binnenwegen. Wild kamperen kan in het zuiden ook nog weleens voor een nachtje. Wij vinden het heerlijk om te reizen met enkel een globaal plan. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Claudia2010 schreef:
11-03-2019 21:10
Gaaf zeg!

(Geen tips, alleen maar jaloezie)
Nou, dit inderdaad. :-D Sorry TO, verkapte tvp maar ik wens je wel heel veel plezier!

Ik vond langs de kust van Kroatië reizen trouwens erg mooi. Ik zou nog wel meer van die regio willen zien. Aan de andere kant: Scandinavië is ook prachtig en makkelijk als je wilt wildkamperen.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren
Goeie apps zijn: park4night en campercontact en ik gebruik ioverlander ook voor wildkamperen. Je kunt ook lid worden van Acsi en dan sta je in Europa in het voorseizoen voor gem. 15/17 euro met stroom op een camping.

Wij zijn nu in Albanië, geweldig land, spotgoedkoop, goeie campings, overal wildkamperen en erg mooie stranden
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties alvast, goede tips zitten er tussen.

Kroatië of Slovenië staan hoog op mijn wensenlijstje, maar ik vraag me af of dat haalbaar is in 14 dagen zonder echt door te moeten kachelen.
Alle reacties Link kopieren
Wat me het meest aantrekt is vooral per dag bekijken waar we heen willen. Wij werken allebei heel veel en het lijkt me zo relaxed om gewoon een beetje vrij rond te rijden en kijken waar de weg ons brengt. Tegelijkertijd is dat ook de grootste uitdaging, het loslaten van een reisdoel en niets gepland te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zo reizen wij ooken dat bevalt prima. Plannen veranderen per dag tijdens het rijden. Leuke weg, leuke plek, ok stoppen en plan veranderen. Heerlijk relaxed. Zo kom je ook op de leukste plekken.
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
12-03-2019 13:14
Bedankt voor de reacties alvast, goede tips zitten er tussen.

Kroatië of Slovenië staan hoog op mijn wensenlijstje, maar ik vraag me af of dat haalbaar is in 14 dagen zonder echt door te moeten kachelen.
Je kunt ook 1 dagje doorkachelen en daarna rustig aan doen. Wij hebben in 14 dagen 10 landen gehad😂. Maar ik heb wel een overenthousiaste man. Kind en ik deden een dutje achterin en hij maar doortuffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven