Je meest gave verre reis!

12-03-2019 22:23 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoii!
Vorig jaar zijn mijn vriend en ik 3,5 week gaan reizen door Singapore en Bali. We vonden het verscheel in cultuur, natuur en alles eromheen, zo gaaf, dat we dit jaar weer wat van de wereld willen ontdekken.
Nu willen we 2/2,5 week weg, en vind ik het heel lastig om te bepalen wat. Ik vond de 4 dagen Singapore ook zeker iets aan mijn reis toevoegen, dus een wereld stad bezoeken tijdens een tussenstop lijkt me ook weer gaaf.

Ook zoeken we afwisseling in echt cultuur en natuur proeven, in een dorpje, bijvoorbeeld midden in de jungle. Maar ook willen we de eerste en laatste paar dagen afsluiten aan het strand, mooi hotel met veel restaurantjes en bijvoorbeeld een karaoke bar, kroegjes of discotheken.

De ene vind Vietnam het alles gaafst, de ander Thailand maar Tanzania (Zanzibar) lijkt me ook weer leuk, wat anders!

Wat is jouw leukste vakantie en waarom? Ik vind het leuk om die informatie te lezen en misschien helpt het mij een beetje!
Alle reacties Link kopieren
Thailand vond ik gaaf.
Combinatie las Vegas en Hawaii geweldig.
New York geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Thailand, eilandhoppen......
Alle reacties Link kopieren
Niet mijn mooiste reis, maar voor wat jij wil kan ik sri lanka aanbevelen. Prachtig land, bijzondere natuur, veel te zien en strand.

Mocht je langer weg willen dan zeker gaan voor costa rica, maar 2 /2,5 week is echt te kort daarvoor!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
17 dagen Zuid Afrika. Steden, wildparken, Masai. Zou zo weer gaan.
Alle reacties Link kopieren
Met jouw wensen; Cuba.

Maleisië is ook prima te doen, maar dan dus wel opnieuw Azië.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Qua cultuur misschien niet wat je zoekt, maar voor mij is de westkust van de Verenigde Staten écht de allermooiste reis.
De perfecte afwisseling tussen prachtige natuur, leuke steden en vermaak.
Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Las Vegas, San Fransisco, LA, Disney, Universal Studio’s allemaal even leuk :heart:
Alle reacties Link kopieren
Jordanië!

Amman, Wadi Rum, Petra, Kings Highway, Madaba, Dode Zee, Jerash, Aljuin, Dana Natinal Park, Aqaba......
Alle reacties Link kopieren
Noord-India en Nepal 🤗
Alle reacties Link kopieren
Japan!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Mijn gaafste reis was 'n roadtrip door West Canada in combinatie met Montana (ranch) en Wyoming (Yellowstone/Grand Teton)
Het zuidwesten van de USA en het zuidoosten. Gewoon het roadtrippen, de natuur en de fijne bevolking.

Nieuw Zeeland, Australie en Zuid Afrika vond ik ook supergaaf.
MIDA schreef:
12-03-2019 22:49
Qua cultuur misschien niet wat je zoekt, maar voor mij is de westkust van de Verenigde Staten écht de allermooiste reis.
De perfecte afwisseling tussen prachtige natuur, leuke steden en vermaak.
Yosemite, Grand Canyon, Bryce Canyon, Monument Valley, Las Vegas, San Fransisco, LA, Disney, Universal Studio’s allemaal even leuk :heart:
Hier heb ik ook heel goede herinneringen aan
Alle reacties Link kopieren
Geen strand daar maar qua cultuur, natuur en lieve mensen: Nepal! Prachtig! En geen massa toerisme. Vooral de 5daagse Poon Hill trekking was een hele ervaring. Al moet je hiervoor wel erg ‘back to basic’!

Costa Rica & Panama samen is ook heel gaaf. Veel natuur maar Panama stad is dan weer heel modern, het indrukwekkende Panama-kanaal en de prachtige San Blas eilanden.
Leuk topic dit, ik word daar altijd zo hebberig van.
Sri lanka zeker de moete waard. Als je iets meer tijd hebt Vietnam. Ik vond vooral het noorden erg mooi.
Qua cultuur heeft de USA ook gave dingen te bieden zoals western stadjes en ghosttowns.
Alle reacties Link kopieren
Cuba. Ik heb wat afgedanst die vakantie ;-). Ook heel mooi: Zuid-Afrika. Cultuur, natuur en zo basic of luxe als je het zelf wil maken (of de financiën toelaten). Maar Cuba vond ik echt fantastisch (eten, sfeer, de bevolking, architectuur).

Collega is helemaal lyrisch over Sri Lanka. Zij is wel echt een outdoortype. Ik niet.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Vietnam & Cambodja is ook aan te raden. Heel gevarieerd ook!

Wat je ook nog kunt doen is naar een land in Azië gaan en vliegen met Emirates. Zorg voor een stop over in Dubai voor een dag of wat, zo heb je weer een wereldstad te pakken.

Succes met kiezen!
Iemand hier ooit naar Costa Rica en Panama geweest? Was het wat?
Chili, Bolivia en Perú vond ik heel gaaf! De natuur, verschillende culturen en de mensen waren zo lief en aardig!
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
12-03-2019 23:15
Iemand hier ooit naar Costa Rica en Panama geweest? Was het wat?
Ja dat was zeker wat! Zie mijn post hierboven 😄
Sch0rpioen schreef:
12-03-2019 23:21
Ja dat was zeker wat! Zie mijn post hierboven 😄
Haha ik zie het. Thnx!
Alle reacties Link kopieren
Peru was ook ontzettend bijzonder! Ik kan echt niet kiezen.. Misschien dat je eerste even een windrichting moet bepalen ;).
Alle reacties Link kopieren
Mijn mooiste reis was zuidelijk Afrika, 5 weken. Begonnen in kaapstad, geëindigd in Victoria falls; door Namibie en Botswana heen. Misschien toevoegen aan de bucket list.

Leuk dat er veel reacties zijn over sri lanka, daar wil ik deze zomer (september) naar toe.
Alle reacties Link kopieren
Grappig om te zien dat best veel mensen op reis gaan. Mijn mooiste reis was Canada en usa.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven