Baltische Staten

13-03-2019 12:10 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mei ga ik een treinreis doen door de Baltische Staten. Heel veel zin in! Ik zit alleen te dubben hoeveel tijd ik in de steden zal doorbrengen.

Wie heeft er ervaring met Vilnius, Riga en Tallinn? Is een van deze steden bijvoorbeeld veel groter en/of er is meer te doen?

Ik reis terug via Helsinki en wil daar sowieso een dag extra doorbrengen, of kun je je er ook makkelijk 2 dagen vermaken?

Ik hoor graag ervaringen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben jaren geleden in een maand van Vilnius naar Tallinn gereisd met openbaar vervoer, dat waren dan meestal bussen, want veel treinen reden er niet. Alleen in Litouwen heb ik veel met de trein gedaan, in Letland en Estland alles met de bus. Toentertijd was er geen treinverbinding tussen de drie hoofdsteden, ik weet niet hoe dat nu is, heb je dat nagekeken?

Als je een beetje de tijd hebt, zou ik adviseren om ook vooral buiten de hoofdsteden te kijken. Het zijn pareltjes van landen, maar dat wordt vaak overgeslagen omdat men denkt dat wanneer alleen de hoofdsteden bezocht zijn, het land afgevinkt kan worden. Eeuwig jammer!
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
13-03-2019 13:15
Ik ben jaren geleden in een maand van Vilnius naar Tallinn gereisd met openbaar vervoer, dat waren dan meestal bussen, want veel treinen reden er niet. Alleen in Litouwen heb ik veel met de trein gedaan, in Letland en Estland alles met de bus. Toentertijd was er geen treinverbinding tussen de drie hoofdsteden, ik weet niet hoe dat nu is, heb je dat nagekeken?

Als je een beetje de tijd hebt, zou ik adviseren om ook vooral buiten de hoofdsteden te kijken. Het zijn pareltjes van landen, maar dat wordt vaak overgeslagen omdat men denkt dat wanneer alleen de hoofdsteden bezocht zijn, het land afgevinkt kan worden. Eeuwig jammer!
Bedankt voor je reactie! Ik wil een pakketreis boeken dus qua trein is alles geregeld, ook een gedeelte met de bus. De reis is wel gericht op de hoofdsteden, maar ik geloof direct dat er meer dan dat te zien is! Ik heb 2 weken de tijd, dus het binnenland moet ik aan mij voorbij laten gaan ben ik bang. Wat vond je van Vilnius en Tallinn?
Alle reacties Link kopieren
Oh, dan zal er wel een trein rijden inderdaad ;-D

Ik vond Tallinn een beetje Disney ofzo, heel veel toeristen (ik was er de nazomer) en daarop gerichte winkels en restaurants, maar wel een heel mooi centrum.
Vilnius vond ik tof! Beetje alternatief toen (misschien nu wat minder? Geen idee).
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
13-03-2019 13:47
Oh, dan zal er wel een trein rijden inderdaad ;-D

Ik vond Tallinn een beetje Disney ofzo, heel veel toeristen (ik was er de nazomer) en daarop gerichte winkels en restaurants, maar wel een heel mooi centrum.
Vilnius vond ik tof! Beetje alternatief toen (misschien nu wat minder? Geen idee).
Wij zijn het op reisgebied wel heel erg eens (zag in een ander topic ook al dat India je favoriete bestemming is): Disney is exact het woord dat ik ook altijd voor Tallinn gebruik 😊
Het voelt wat nep aan, maar wel mooi. En superveel cruiseschepen met bijnehorende groepen. Het maritiem museum was wel de moeite, heel modern ook.

Riga is eleganter. Heeft ook een hele leuke wijk in een oude fabriekswijk, niet ver van de oude zeppelinfabriek (waar nu een markthal in is). Het is de meest ‘wereldse’ stad van de drie, vond ik. Ook die waar je je het langst kan vermaken, denk ik.

Vilnius is wat edgy-er/artistieker Niet zo heel groot. Veel Joods verleden, indrukwekkend museum in het ghetto.

In Helsinki had ik het idee dat ik het op een dag wel gezien had, maar ongetwijfeld zijn er kenners die mij zullen tegenspreken. Ik was er tijdens een tussenstop en had mij niet heel erg in de stad verdiept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven