Aruba (Palm Beach) / Mexico (Playa del Carmen) in Europa

15-03-2019 21:22 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Medeforummers,

De afgelopen twee jaar ben ik naar Aruba (palm Beach) en Mexico (Playa del Carmen) op vakantie gegaan. Het was geweldig! Wegens persoonlijke omstandigheden wil ik dit jaar liever niet (ongeveer) 11/12 uur vliegen om op mijn vakantiebestemming te komen. Wel zou ik graag op een wit strand onder de palmbomen naar een licht blauwe zee kijken :sun: . Voor mijn gevoel heb ik de afgelopen dagen ieder resort in Gran canaria/Tenerife/Mallorca en Ibiza bekeken :bonk: maar ik vind niet echt een resort dat lijkt op de stranden in Aruba en Mexico.

Mijn vraag: weten jullie een plaats (het liefst in Europa) waar ik zulke stranden vind als in Mexico en Aruba...of is dit een gevalletje van 'jammer maar helaas'?...

Groetjes Liva
Vai Beach op Kreta.
Alle reacties Link kopieren
Corsica schijnt zulke prachtige stranden te hebben.
Alle reacties Link kopieren
San Teodoro, Sardinie. Afbeelding https://www.reisjevrij.nl/10-mooiste-stranden-sardinie/

Formentera nabij Ibiza: Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zelf 2 jaren geleden op Aruba geweest.....en zo mooi als daar vind je het nergens!
Vorig jaar Dominicaanse republiek, was ook erg mooi!
Drie weken geleden in Egypte geweest, hotel sunrise makadi bay.
Nee geen stranden zoals in de Cariben.....wel vergelijkbare resorts.
Heerlijk schoon en helder! zee water en prachtig snorkelen!
Tja als je de Cariben gewend bent dan valt het in Europa vaak tegen. Hotels hutje mutje op elkaar of inrichting uit de jaren 90.
Wellicht is Kaapverdië ook een optie?
Alle reacties Link kopieren
Mykonos of Zakynthos?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op Aruba geweest en heb veel van Europa gezien, maar stranden zoals die op Aruba ga je hier in Europa niet vinden.
https://justliketotravel.nl/wp-content/ ... jpg?x95338
Aruba

https://www.visitwales.com/~/media/ac7d ... a=en&w=642
UK

Haha. Geen strand, wel dezelfde natuurlijke bruggen.
Alle reacties Link kopieren
Je gaat hier in Europa natuurlijk nooit hetzelfde vinden als op Aruba. Niet qua uiterlijk en niet qua sfeer. Dus stop met vergelijken en zoek gewoon een mooie strandbestemming met heldere zee.
Sardinië staat erom bekend, zuidelijk Italië heeft veel mooie stranden en heldere zee, Kroatië (Dalmatië) idem, of een Grieks eiland als Zakynthos bijvoorbeeld.
cesium24 schreef:
15-03-2019 21:36
Vai Beach op Kreta.
Het strand komt zeker in de buurt van wat je zoekt, maar een resort ga je er niet vinden. Er staat een minihotelletje en verder ligt het vrij ver van de bewoonde wereld.
Alle reacties Link kopieren
In Europa hebben de mooie stranden geen resort. Ze zij relatief rustig en niet zo toeristisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat van Europa Zakynthos zo ongeveer de mooiste stranden heeft.

Kaapverdie is ook mooi (azuurblauwe zee, wit strand) en 6 uur vliegen. Geen Europa. Kwa sfeer gemoedelijk...

Hier 2 plaatjes van onze vakantie in 2017...

Afbeelding
Afbeelding

Google ;

Afbeelding
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het strand vn Es Trenc op Mallorca heel mooi net zoals Alcudia. In Alcudia liggen ook resorts maar niet zoals Wat jij zoekt..

Ik wilde ook eens in Europa een fantastisch resort, ik kwam uit op Zakynthos idd..
Kostte best wel wat en voor dat zelfde bedrag zit ik in Dubai in de heeerlijke hitte die je begin mei niet zal vinden in Europa. In Dubai maken ze alles na vanuit de hele wereld en het is niet zo lang vliegen vind ik.

Succes met je zoektocht.
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
15-03-2019 22:07
Wij zijn zelf 2 jaren geleden op Aruba geweest.....en zo mooi als daar vind je het nergens!
Aruba heeft idd prachtige stranden, maar zeker niet de mooiste. In the Carribean vind ik Antigua met stip op 1 staan; 365 prachtige stranden, voor elke dag van het jaar eentje.
Alle reacties Link kopieren
cesium24 schreef:
15-03-2019 21:36
Vai Beach op Kreta.
Ik heb het gegoogeld en het ziet er inderdaad prachtig uit!
anoniem_365365 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 11:40
1.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
15-03-2019 21:55
San Teodoro, Sardinie
Ziet er inderdaad mooi uit, volgens mij zijn dit stranden waar je eerder met de auto naartoe rijdt? (er liggen geen resorts omheen)
anoniem_365365 wijzigde dit bericht op 16-03-2019 11:42
44.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
15-03-2019 22:07
Wij zijn zelf 2 jaren geleden op Aruba geweest.....en zo mooi als daar vind je het nergens!
Vorig jaar Dominicaanse republiek, was ook erg mooi!
Drie weken geleden in Egypte geweest, hotel sunrise makadi bay.
Nee geen stranden zoals in de Cariben.....wel vergelijkbare resorts.
Heerlijk schoon en helder! zee water en prachtig snorkelen!
Tja als je de Cariben gewend bent dan valt het in Europa vaak tegen. Hotels hutje mutje op elkaar of inrichting uit de jaren 90.
Wellicht is Kaapverdië ook een optie?
Ja Aruba is geweldig! Was je ook in Palm Beach? Wij zaten in het RUI Resort, maar de omliggende resorts zagen er ook prachtig uit!
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
16-03-2019 08:58
Ik denk dat van Europa Zakynthos zo ongeveer de mooiste stranden heeft.

Kaapverdie is ook mooi (azuurblauwe zee, wit strand) en 6 uur vliegen. Geen Europa. Kwa sfeer gemoedelijk...

Hier 2 plaatjes van onze vakantie in 2017...
Ziet er inderdaad prachtig uit! Ik ga er verder naar kijken op vakantiesites, bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-03-2019 11:10
Aruba heeft idd prachtige stranden, maar zeker niet de mooiste. In the Carribean vind ik Antigua met stip op 1 staan; 365 prachtige stranden, voor elke dag van het jaar eentje.
Ik heb net een youtube filmpje van Anitgue gekeken, inderdaad adembenemend mooi! Op mijn reislijstje gezet voor in de toekomst (niet dit jaar).
Alle reacties Link kopieren
Zakynthos!
janena schreef:
16-03-2019 08:58
Ik denk dat van Europa Zakynthos zo ongeveer de mooiste stranden heeft.

Kaapverdie is ook mooi (azuurblauwe zee, wit strand) en 6 uur vliegen. Geen Europa. Kwa sfeer gemoedelijk...

Hier 2 plaatjes van onze vakantie in 2017...


Google ;

Afbeelding

Plaats jij nou gewoon je kinderen hier?
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
16-03-2019 11:57
Plaats jij nou gewoon je kinderen hier?
Als dat verboden is zal ik ze wel weghalen maar mijn facebook profiel is ook makkelijk op te snorren en privacy is een illusie.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Liva_82 schreef:
16-03-2019 11:48
Ik heb net een youtube filmpje van Anitgue gekeken, inderdaad adembenemend mooi! Op mijn reislijstje gezet voor in de toekomst (niet dit jaar).
Dat is echt de moeite waard. De natuur is echt zo mooi daar, en het mooiste strand ooit heb ik daar gezien (ik geloof dat het “Jolly Beach” was). Je hebt er ook allerlei verschillende landschappen, en het is niet groot.

En het is er niet alleen prachtig, maar de lokale bevolking is er ook ontzettend vriendelijk en hartelijk en heel behulpzaam. Een voorbeeldje; mijn man zijn koffer was vermist, en dagelijks werd door het hotelpersoneel geïnformeerd of de koffer al terecht was. En dan echt van de tuinman tot de hotelmager, iedereen vroeg het elke dag opnieuw. Toen de koffer er eenmaal was, bleek iedereen ook al op de hoogte (we waren zelf een dagje weg geweest) en kregen we van al die mensen onderweg naar onze hotelkamer heel enthousiast het goede nieuws te horen. “Hey Mister, have you heard it, your suitcase has been delivered!”
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
16-03-2019 12:17
Dat is echt de moeite waard. De natuur is echt zo mooi daar, en het mooiste strand ooit heb ik daar gezien (ik geloof dat het “Jolly Beach” was). Je hebt er ook allerlei verschillende landschappen, en het is niet groot.

En het is er niet alleen prachtig, maar de lokale bevolking is er ook ontzettend vriendelijk en hartelijk en heel behulpzaam. Een voorbeeldje; mijn man zijn koffer was vermist, en dagelijks werd door het hotelpersoneel geïnformeerd of de koffer al terecht was. En dan echt van de tuinman tot de hotelmager, iedereen vroeg het elke dag opnieuw. Toen de koffer er eenmaal was, bleek iedereen ook al op de hoogte (we waren zelf een dagje weg geweest) en kregen we van al die mensen onderweg naar onze hotelkamer heel enthousiast het goede nieuws te horen. “Hey Mister, have you heard it, your suitcase has been delivered!”
Ha wat leuk.
Net Antigua op mijn “ someday” lijstje op Pinterest gezet :P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor dit jaar aan het kijken naar Kaapverdië maar dat wordt pas oktober/ november . Van wat ik zie zijn volgens mij de stranden op Sal het mooist TO.

Aruba vond ik zo heerlijk, die zee en dat strand :flirting:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven