Alweer: treinfrustraties. Naar Frankrijk, tips?

17-03-2019 22:37 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september ga ik met vriendinnen naar het zuiden van Frankrijk (omgeving Avignon). Zij gaan vliegen, ik heb daar moeite mee en wil graag per trein. Zij hebben al een vlucht gevonden, gunstige tijden en goedkoop. Ik probeer treinverbindingen te vinden en dat valt niet mee. En wat ik vind, is niet online te boeken of nog niet beschikbaar. Het is niet de eerste keer dat ik tegen dit soort dingen aanloop.
Waarschijnlijk is via Brussel-midi het beste, maar misschien heeft iemand ervaring op trajecten die kant op en tips?

Los daarvan kan ik me hier vreselijk over opwinden. Hoezo nog niet te boeken voor begin september? Hoezo geen prijzen zichtbaar? Dan wil je het goed doen voor het klimaat en moet het allemaal zo veel moeilijker, langer én duurder dan per vliegtuig...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens op www.rome2rio.com
Daar staan alle mogelijkheden met prijzen bij elkaar.
Staat september al vast? In augustus rijdt de zon-Thalys nog, ben je met 5,5 uur in Avignon.

https://www.nsinternational.nl/en/train ... ern-france
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
18-03-2019 19:37
Die 180 euro is niet de laagste prijs met TGV, dus je vergelijking is wat krom. Trein is inderdaad iets duurder dan vliegen, maar voor 100 of 120 euro kun je er ook zijn. En dan reis je van stadscentrum naar stadscentrum, dus je hebt geen extra kosten meer die je met vliegen wel zou hebben.
Waar zoek jij dan? Ik keek via zo'n overkoepelende site, dacht dat daar altijd de goedkoopste opties tevoorschijn kwamen en 3 maanden van tevoren. Omdat hij verder nog niet aangeeft. Maar 100 euro klinkt al een stuk beter!
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn optie bekijk. Wat ik al eerder schreef. Voor lastminute , dus 3 mnd vooruit boeken.
Dus Amsterdam en of Rotterdam naar Lille en Lille naar Avignon ( met ouigo, lowbudget trein SNCF ) www.ouigo.com
Ben je ongeveer 150€ retour kwijt. 65€ voor naar Lille et vanaf Lille 19€

Bekijk ik Amsterdam/Rotterdam naar Avignon. Dan moet je nog in Parijs overstappen van gare du Nord naar gare de Lyon. En retour is flink duurder

Amsterdam naar Avignon via Brussel zie ik dat het ook voor €180 retour is.
disney1 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 22:47
6.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
19-03-2019 20:51
Als ik mijn optie bekijk. Wat ik al eerder schreef. Voor lastminute , dus 3 mnd vooruit boeken.
Dus Amsterdam en of Rotterdam naar Lille en Lille naar Avignon ( met ouigo, lowbudget trein SNCF ) www.ouigo.com
Ben je ongeveer 150€ retour kwijt. 65€ voor naar Lille et vanaf Lille 19€

Bekijk ik Amsterdam/Rotterdam naar Avignon. Dan moet je nog in Parijs overstappen van gare du Nord naar gare de Lyon. En retour is flink duurder

Amsterdam naar Avignon via Brussel zie ik dat het ook voor €180 retour is.

Het kan nog goedkoper als je de trein vanaf Amsterdam/Rotterdam naar Marne la Vallée neemt (Disneyland) 35€ en dan de ouigo naar Avignon. 16€.
Enkeltje.
Retourtje kost hetzelfde.

Moet je wel precies op de datum van 3 mnd van te voren boeken.

Er zitten ook duurdere treinen tussen op andere tijden
disney1 wijzigde dit bericht op 19-03-2019 22:46
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Daar heb ik wat aan Disney, dank je!

Star, ja, de datum staat al vast, de anderen hebben ook al de vliegtickets geboekt inmiddels. Ik had inderdaad gezien dat de zon-thalys naar Avignon gaat, maar helaas alleen t/m augustus. Nooit begrepen trouwens waarom zoveel ophoudt eind augustus. Zo veel mensen gaan toch ook graag net na de drukte?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik had zelf trouwens niet de indruk dat ik moeilijk ben met reizen. ja, meerijden vind ik een crime en een bus liever niet, het niet willen vliegen is sinds ik weet hoe slecht dat werkelijk is voor het milieu. Ik moet bekennen dat ik dat tot voor een jaar of wat echt niet wist, of misschien verdrong. Maar met de huidige informatie kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen dat er mensen zijn die er totaal geen moeite mee hebben. Mijn vriendinnen die wel gaan vliegen voor een tripje van drie dagen (ik wil zelf enkele dagen langer blijven, vind het er anders ook niet echt aan beschieten om die hele reis te ondernemen), hebben ook allemaal kinderen. Je wilt toch een beetje prettige wereld achterlaten voor volgende generaties? Ik snap het niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
disney1 schreef:
19-03-2019 21:00
Het kan nog goedkoper als je de trein vanaf Amsterdam/Rotterdam naar Marne la Vallée neemt (Disneyland) 35€ en dan de ouigo naar Avignon. 16€.
Enkeltje.
Retourtje kost hetzelfde.

Moet je wel precies op de datum van 3 mnd van te voren boeken.

Er zitten ook duurdere treinen tussen op andere tijden
Ik heb dit daarnet even bekeken voor vandaag over drie maanden, om te zien hoe de prijzen dan zouden zijn, maar ik zie daar geen aanbiedingen in de orde van grootte zoals je hierboven noemt. Of is het in juli per definitie dan weer duurder? (ik ga dus niet in juli, maar omdat je exact drie maanden van tevoren moet boeken blijkbaar heb ik nu even gekeken bij 15 juli)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Joyce48 schreef:
19-03-2019 12:46
Kijk eens op www.rome2rio.com
Daar staan alle mogelijkheden met prijzen bij elkaar.
Toch niet alle mogelijkheden, blijkbaar. Ik tikte uit nieuwsgierigheid even Den Bosch-Lissabon in, een traject wat ik met tickets van de Treinreiswinkel in 24 uur zou gaan doen met een nachttrein. Op rome2rio komt de treinreis niet onder de 32 uur.

Ik vind t ook jammer dat het zo lastig is om overzicht te krijgen over de mogelijkheden van internationale treinreizen, ik vlieg ook niet meer binnen Europa. De Treinreiswinkel is er wel goed in, om de beste mogelijkheid boven water te krijgen, maar die hebben het stervensdruk tegenwoordig (maar per email zijn ze wel heel behoorlijk bereikbaar).

Maargoed, met de huidige trend dat meer mensen de trein willen nemen voor reizen binnen Europa zal het wel beter gaan worden denk ik, met de mogelijkheden om zelf te gaan boeken. Maar t is natuurlijk ook ingewikkeld om 15 verschillende zoeksystemen zodanig aan elkaar te koppelen dat daar goede informatie-uitwisseling in plaats kan vinden.
Yella78 schreef:
19-03-2019 22:11
Ik had zelf trouwens niet de indruk dat ik moeilijk ben met reizen. ja, meerijden vind ik een crime en een bus liever niet, het niet willen vliegen is sinds ik weet hoe slecht dat werkelijk is voor het milieu. Ik moet bekennen dat ik dat tot voor een jaar of wat echt niet wist, of misschien verdrong. Maar met de huidige informatie kan ik eerlijk gezegd niet begrijpen dat er mensen zijn die er totaal geen moeite mee hebben. Mijn vriendinnen die wel gaan vliegen voor een tripje van drie dagen (ik wil zelf enkele dagen langer blijven, vind het er anders ook niet echt aan beschieten om die hele reis te ondernemen), hebben ook allemaal kinderen. Je wilt toch een beetje prettige wereld achterlaten voor volgende generaties? Ik snap het niet.
Bijzonder vreemd inderdaad! Snap ik ook niks van.
Ik ga ook veel met de trein.

Het was meer dat je dan weer liever niet wilde overstappen en ook niet met de bus wil. Dan blijft er weinig over.
Alle reacties Link kopieren
Kijk op www.seat61.com
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nitflex schreef:
15-04-2019 12:20
Ik ga ook veel met de trein.

Het was meer dat je dan weer liever niet wilde overstappen en ook niet met de bus wil. Dan blijft er weinig over.
Precies dit. Prima als je niet met het vliegtuig wilt, natuurlijk heel goed voor het milieu dat weinig te doen. Maar je wilt niet bussen, niet meerijden, niet vliegen, niet overstappen... Ik noem dat toch echt moeilijk qua reizen.
Ik vlieg ook niet (graag), vanwege het milieu, ik doe dat dus niet licht als ik het eens moet doen. Maar daarnaast sta ik dus wel open voor álle andere methoden van vervoer (ook boot, metro, slaapbus en dergelijke).
Alle reacties Link kopieren
Goeie site Patsy!
Alle reacties Link kopieren
Yella78 schreef:
15-04-2019 11:13
Ik heb dit daarnet even bekeken voor vandaag over drie maanden, om te zien hoe de prijzen dan zouden zijn, maar ik zie daar geen aanbiedingen in de orde van grootte zoals je hierboven noemt. Of is het in juli per definitie dan weer duurder? (ik ga dus niet in juli, maar omdat je exact drie maanden van tevoren moet boeken blijkbaar heb ik nu even gekeken bij 15 juli)
Ik heb ff gekeken op 17 juli

Dan heb je een trein van 35€ Rotterdam -Marne la vallee om 7h58
En om 12:46 heb je dan een ouigo marne la vallee - Avignon 28€

Goedkoper dan de trein als je boekt Rotterdam avigion. Goedkoopste trein is 101€
Alle reacties Link kopieren
Kijk je dan bij NS Internationaal of elders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
SNCF en ouigo site
Je bent wel heiliger dan de paus zeg. Als je vriendinnen gaan vliegen zou ik gewoon mee gaan. Straks mis je nog een connectie, en kom je een dag later aan ofzo. Ook zonde van je vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Wat een k*topmerking Volvo. Laat iemand lekker zelf beslissen hoeveel waarde ze aan haar principes hecht.
Alle reacties Link kopieren
Ja, inderdaad. Als iedereen iets doet, moet je het dan ook maar doen? Nee, zo komen we echt een eind verder in de wereld... Pff.
Bovendien ga ik een paar dagen eerder heen en later terug, is mijn plan. Dus normaal gesproken zal ik geen dag missen als zij er ook zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
patsy--stone schreef:
15-04-2019 12:24
Kijk op www.seat61.com
Dit is inderdaad een uitstekende site. Kijk ook op www.bahn.de voor de beste internationale reisplanner.

Je kunt er ook aan denken om een Interrailkaart te kopen. De goedkoopste heeft 3 reisdagen in twee weken. Dit kan voordeliger zijn dan losse kaartjes kopen, zeker op kortere termijn. Wel moet je met interrail nog een toeslag betalen voor de Thalys (25 Euro) en de TGV (10 of 20 Euro)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad ook wel een suggestie. Ik zie dat dat maar 218 euro kost (voor 3 dagen binnen 1 maand), daar heb ik dan ook nog veel meer vrijheid voor. Wat ik wel een beetje lastig vind, is het reserveren van plaatsen zonder dat je er een kaartje bij koopt, misschien is dat helemaal niet moeilijk maar alle keren in het verleden dat ik er ooit eens naar gekeken heb, kwam ik er niet goed uit hoe dat dan moet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Via treinreiswinkel!
Als je bij hun een interrailpas koopt mag je ook via hun zitplaats reservering aanvragen.
Zo heb ik dat vorig jaar ook gedaan met interrail
Opgeven op welke dag en welke tijd je een trein neemt en dan wordt alles tzt naar jou opgestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Aha. Maar ja, dan zit je wel toch weer vast aan die dag en tijd die je vooraf opgeeft. Of kan dat ook vlak van tevoren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dan, als ik drie maanden vooraf al aangeef op welke dag en tijd ik ga treinen, kan ik waarschijnlijk toch beter een los ticket kopen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven