Legoland Denemarken

18-03-2019 05:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik wil graag met mijn petekindje van 7 jaar oud naar Legoland in Denemarken. Hij zit helemaal in zijn legofase met Ninjago, Star Wars en Lego City dus het leek mij wel een leuk uitstapje.
Nu heb ik ‘n aantal vragen voor de ervaringsdeskundigen:
Zijn jullie één of twee dagen geweest? Ik hoorde dat ‘t kleiner is dan Dinsey Parijs.
En zijn jullie met de eigen auto gegaan? Hoe beviel dat? Ik woon in zuid Limburg. Of zijn jullie gevlogen en hebben jullie een auto gehuurd? Of zijn d’r handigere wegen naar Legoland! :)
Ik zou het graag willen combineren met één of twee dagen Stockholm.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
In Duitsland zit toch ook een soort legoland? Ik zou daarheen gaan. Veel dichterbij. Zeker vanuit Limburg.
Alle reacties Link kopieren
I know, maar zou het graag willen combineren met Stockholm, vandaar de keus op Denemarken :)
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent je ervan bewust dat Stockholm in Zweden ligt en dat er een zee tussen Zweden en Denemarken ligt?
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
Ach daar ligt een brug overheen :)
Maar de afstand tussen Billund / Legoland en Stockholm is wel even 900 km. En autorijden gaat in Zweden een stuk trager dan in Nederland (en er staan werkelijk overal snelheidscamera’s).

Ik snap het idee van combineren met Stockholm ook niet. Ga dan naar Kopenhagen, dat is ‘maar’ 3 uur rijden vanaf Legoland.
Alle reacties Link kopieren
Er ligt trouwens een vliegveld letterlijk naast Legoland (Billund) en oa KLM en Brussels air vliegen erop. Treinverbindingen in Denemarken zijn trouwens prima in orde.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er 3 jaar geleden met mijn zus en haar kinderen geweest. 1 dag was voldoende, er zijn niet heel veel attracties, we hebben er verschillende 2x gedaan en redelijk wat tijd genomen om naar de lego te kijken. We vonden het leuk als lego-fans maar ik zou er de reis niet voor maken. Voor ons was het een daguitstap tijdens een week Denemarken. We hebben toen veel file gehad in Duitsland en zijn best lang onderweg geweest. In de buurt zit nu ook Lego House, dat was toen nog niet open, dus dat kan je combineren.
Wij vonden het ontzettend tegenvallen middag was genoeg .
Zou er niet vanuit Zweden naar toe rijden .

Misschien is dit wat en stuk dichter bij huis http://www.minibillund.nl/
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn 2 dagen geweest en dat vonden de kinderen helemaal geweldig. Die vermaken zich daar wel hoor. Wij zijn zowel in Denemarken als Duitsland geweest.
Voor ons was 1 dag prima. Ik vond het een leuk park. Het is al best een eind rijden dus combineren met Stockholm zou ik zeker niet doen. Je zit meer in de auto dan dat je er iets aan hebt. Zeker met een kind van 7. Dan zou ik liever nog wat in Denemarken doen.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
18-03-2019 07:41
Wij vonden het ontzettend tegenvallen middag was genoeg .
Zou er niet vanuit Zweden naar toe rijden .

Misschien is dit wat en stuk dichter bij huis http://www.minibillund.nl/
Dit, wij stonden na 3 uurtjes weer buiten.
The time is now
Begrijp ik goed dat je overweegt om met een 7jarig kind, van een ander, om vanuit zuid Limburg naar Stockholm te rijden via Billund???
Dat is een dikke 3000km heen en terug.

Hoe lang ga je met dit kind weg?

Ik vind legoland heel leuk voor een kind van 7.
De combinatie met stockholm vind ik onbegrijpelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij zij vorig jaar met 2 kids geweest en hebben een lang weekend in een huisje daar gezeten. Meerdere keren het park bezocht... kregen er geen genoeg van. Was wel iets minder lekker weer dus als het beter weer is kun je in nog meer attracties zoals de waterbaan. Wij vonden het echt heel leuk en zou zeker gezien de afstand lekker 2 dagen het park in gaan. Je kunt ook nog kijken naar legoHouse. Dat is een nieuw ontdekkingscentrum in billund.

Wij zijn overigens met de auto gegaan. Echt super goed te rijden het is eigenlijk 1 rechte weg die kant op. Qua tijd denk ik dat je met het vliegtuig niet veel sneller bent als je de tijd richting vliegveld, inchecken, wachten, vliegen etc bij elkaar optelt.

Sowieso zou ik met de auto gaan als je nog verder wilt trekken. Vraag me alleen af of je Stockholm bedoeld of Kopenhagen. Want Stockholm is nog een hele dag rijden en ligt in Zweden.
Ik vond Legoland niet zo heel erg leuk, eerlijk gezegd. Mijn zoon heeft het er ook eigenlijk nooit meer over. Wat hij wel heel erg leuk vond was Tivoli in Kopenhagen, dat heeft een stuk meer indruk gemaakt
Ik zou naar de Legoland in Gunzburg gaan die is groter, nieuwer en leuker.
Kan je ook gewoon in een huisje/caravan op het park verblijven.
Het is vanuit Zuid-Limburg echt wel een volle dag rijden en ze zijn bij Kiel en Hamburg aan de weg bezig dat schiet voor geen meter op.
Om daarna nog naar Stockholm te rijden zou ik niet doen, je bent alleen maar aan het rijden en ik geloof niet dat je een 7 jarige daar plezier mee doet om weer 12 uur enkele reis in de auto te gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in Duitsland geweest dat zou ik ook doen in jouw geval , kind van een ander , verder weg etc. Ik zou dat toch overwegen
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
God het was vroeg vanmorgen :facepalm: Ik bedoel ook Kopenhagen en niet Stockholm..
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
GewoonDaantje schreef:
18-03-2019 13:57
God het was vroeg vanmorgen :facepalm: Ik bedoel ook Kopenhagen en niet Stockholm..

Tivoli!!! :cheer: Echt doen hoor. Dan sla je twee vliegen in 1 klap: mooie stad bezichtigen én een gaaf pretpark in 1 :biggrin:
Ik zou alleen de Vertigo overslaan als je een zwakke maag hebt :sick:
Er zijn zoveel leuke dingen te doen in Kopenhagen :heart:
GewoonDaantje schreef:
18-03-2019 13:57
God het was vroeg vanmorgen :facepalm: Ik bedoel ook Kopenhagen en niet Stockholm..
Haha, ok, dat klinkt logischer!
Leuk idee!

Mijn zoon vond legoland op zijn 7e helemaal geweldig. Vooral dat ninjago gebeuren.
Deze zomer gaan we waarschijnlijk weer op de terugweg vanuit zweden. Aan zoon gevraagd of hij dat nog wel wilde of dat hij er inmiddels te groot voor was (dan 11) - hij was heel duidelijk: legoland overslaan was geen optie!
snorriemorrie schreef:
18-03-2019 14:20
Tivoli!!! :cheer: Echt doen hoor. Dan sla je twee vliegen in 1 klap: mooie stad bezichtigen én een gaaf pretpark in 1 :biggrin:
Als je moest kiezen? Tivoli of Legoland voor een 12, 9 en 6 jarige?
watdachtjehiervan schreef:
18-03-2019 16:20
Als je moest kiezen? Tivoli of Legoland voor een 12, 9 en 6 jarige?
Tivoli! Legoland is ook leuk hoor, maar ik vond bijvoorbeeld al die bouwwerken van Lego er nogal shabby uitzien en het is toch wel wat meer gericht op jonge kinderen voor mijn gevoel. Tivoli is ook al gewoon een geweldig sfeertje om daar rond te lopen :flirting: Het is heel gaaf, moeilijk te omschrijven

In Tivoli heb je ook meer echte thrillrides, terwijl Legoland echt een gezinspark is met redelijk tamme achtbanen. Maar als jouw kids niet zo van de thrill rides zijn is beide leuk hoor.
Ik denk wel dat je in Tivoli duurder uit bent, je betaalt volgens mij iets van 15 euro p.p. om alleen binnen te komen. Ik dacht dat als je onbeperkt overal in wilt dat het nog eens 30 euro p.p. is. Een los ritje achtbaan was in ieder geval 8 euro p.p.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Tivoli helemaal niet zo leuk. Ik vond, zeker voor jonge kinderen, Legoland echt veel leuker.
Kameelperd schreef:
18-03-2019 20:35
Ik denk wel dat je in Tivoli duurder uit bent, je betaalt volgens mij iets van 15 euro p.p. om alleen binnen te komen. Ik dacht dat als je onbeperkt overal in wilt dat het nog eens 30 euro p.p. is. Een los ritje achtbaan was in ieder geval 8 euro p.p.

Ja dat zou je dan wel even goed uit moeten zoeken, ze hebben heel veel verschillende soorten kaartjes, al naar gelang hoeveel attracties je wilt doen kan het ene of het andere goedkoper zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven