Help! Creditcard te laat!

21-03-2019 19:43 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zondag a.s. naar Spanje.
Ik had een Rabocard aangevraagd maar er was iets mis gegaan met de verwerking van de aanvraag.
Hierdoor heb ik de card niet op tijd en ik wilde er een auto mee huren!

Ik was al bij de Primera voor een VISA Pay2day. Maar die is niet gepersonaliseerd dus daar heb ik niks aan.
Er zijn maar weinig verhuurbedrijven die zonder creditcard verhuren. En die hanteren meerdere werkdagen voor het bestellen van een auto.

Ik weet het even niet meer.
Weet iemand wat ik nog kan doen??
Toevallig niemand uit je directe omgeving die je een kaart wil lenen?

Waarbij je natuurlijk elke cent die je uitgeeft terugbetaalt aan hen.
Alle reacties Link kopieren
Voortaan niet tot het allerlaatste moment wachten om zo'n kaart aan te vragen? Er kan namelijk altijd wel een vertraging ontstaan. Ik heb laatst een creditcard aangevraagd op het bedrijf voor een nieuwe medewerker, en die was door bepaalde oorzaken 5 dagen later dan gebruikelijk. Maar dat calculeer je toch in?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Geen ouder waarvan je de kaart mag gebruiken?
Alle reacties Link kopieren
Belg007 schreef:
21-03-2019 19:46
Toevallig niemand uit je directe omgeving die je een kaart wil lenen?

Waarbij je natuurlijk elke cent die je uitgeeft terugbetaalt aan hen.
Dat heeft geen zin, want bij het huren van een auto moet de kaart op jouw naam staan en die moet je ook bij het ophalen van de auto tonen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-03-2019 19:47
Dat heeft geen zin, want bij het huren van een auto moet de kaart op jouw naam staan en die moet je ook bij het ophalen van de auto tonen.
Dan houdt het op, denk ik.
Gatinmijnsok schreef:
21-03-2019 19:51
Dan houdt het op, denk ik.
Vaak is het ook mogelijk de borgsom handje contantje (of per pin) af te tikken. Zn creditcard word alleen maar gevraagd omdat ze daar een 'reservering' op kunnen plaatsen, dat je niet direct de borg 'kwijt' bent. Reken voor een beetje doorsnee auto op zn 3000 euro.
Maar dan moet TO dat maar net op de plank hebben liggen...
Via sunnycars premium gold huren. Das inclusief alle verzekeringen en afkoop eigen risico. Dan kun je vooraf via ideal betalen en vragen ze geen borg op een credit card.
Alle reacties Link kopieren
Morgenochtend even contact opnemen met het verhuurbedrijf en vragen wat voor andere opties ze eventueel hebben?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
21-03-2019 20:01
Via sunnycars premium gold huren. Das inclusief alle verzekeringen en afkoop eigen risico. Dan kun je vooraf via ideal betalen en vragen ze geen borg op een credit card.

Oh, ja! https://www.sunnycars.nl/all-inclusive- ... reditcard/ ... mooi! En Sunnycars is een geweldige, no-nonsense verhuurder ... de laatste jaren altijd via hen gehuurd.
redbulletje schreef:
21-03-2019 20:01
Via sunnycars premium gold huren. Das inclusief alle verzekeringen en afkoop eigen risico. Dan kun je vooraf via ideal betalen en vragen ze geen borg op een credit card.
Goede tip.
Alleen lees ik in de link van evaq "5 dagen vantevoren reserveren".
Alle reacties Link kopieren
Sunny cars doet het met contante borg.

Prepaid kaarten kan je zelden auto mee huren.

En de naam op de card moet overeenkomen met bestuurder. Je kan niet met kaart van ander huren.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties!

(Behalve dan de "voortaan....."-reactie)

Ik had al telefonisch contact gehad met sunnycars. Zij konden mij niet helpen vanwege de 5 dagen termijn.

Er zit niets anders op dan inderdaad maar aankloppen en vragen.

Ik ben nu zo veel mogelijk aan het mailen met lokale verhuurbedrijven.

Als iemand nog iets te binnen schiet, hoor ik het graag!
Gold click'n go wellicht nog 'n optie op andermans creditcard? Daar hoef ik mijn creditcard nooit te laten zien, want je krijgt via sms het parkeervak van je auto en opent hem via de app. Bij terugbrengen zelfde contactloze proces.
Ah, ik had dat vorig jaar in Amerika. Daar is het dus op geen enkele manier gelukt, en believe me: ik heb echt talloze alternatieven geprobeerd. Maar goed, nu is de US natuurlijk bij uitstek een "computer says no" land. Ik zou proberen om een verhuurder te vinden die contante borg/via pin aanneemt. Andera houdt het op vrees ik.
Kun je in spanje een paar dagen wachten met auto huren en de creditcard met expresspost naar je bestemming laten sturen?
pejeka schreef:
21-03-2019 19:46
Voortaan niet tot het allerlaatste moment wachten om zo'n kaart aan te vragen? Er kan namelijk altijd wel een vertraging ontstaan. Ik heb laatst een creditcard aangevraagd op het bedrijf voor een nieuwe medewerker, en die was door bepaalde oorzaken 5 dagen later dan gebruikelijk. Maar dat calculeer je toch in?

Voelt dat nou goed, om nog even na te trappen?

Afbeelding
Kan je een credit card lenen van een familielid met dezelfde achternaam? Daar doen ze vaak niet zo moeilijk over. In mijn studententijd gebruikte ik regelmatig de credit card van mijn broer en er is nooit iets over gevraagd of gezegd.
En als ze er naar vragen gewoon zeggen: het is een familie kaart. Zolang ze een reservering kunnen maken klagen ze zelden is mijn ervaring. En als ze echt weigeren kan je altijd aanbieden contante borg te geven.
anoniem_287081 wijzigde dit bericht op 21-03-2019 21:06
Reden: Toevoeging
31.18% gewijzigd
Aaltje89 schreef:
21-03-2019 21:01
Kan je een credit card lenen van een familielid met dezelfde achternaam? Daar doen ze vaak niet zo moeilijk over. In mijn studententijd gebruikte ik regelmatig de credit card van mijn broer en er is nooit iets over gevraagd of gezegd.
En als ze er naar vragen gewoon zeggen: het is een familie kaart. Zolang ze een reservering kunnen maken klagen ze zelden is mijn ervaring. En als ze echt weigeren kan je altijd aanbieden contante borg te geven.
Met autohuur ligt dat wel iets ingewikkelder dan met een cc ergens een aankopen doet. Ik heb al talloze autos gehuurd in verschillende landen bij verschillende verhuurders en áltijd moest de cc op naam van de hoofdbestuurder. Zelfs die van de bijrijder was niet goed.
Snowpink schreef:
21-03-2019 21:16
Met autohuur ligt dat wel iets ingewikkelder dan met een cc ergens een aankopen doet. Ik heb al talloze autos gehuurd in verschillende landen bij verschillende verhuurders en áltijd moest de cc op naam van de hoofdbestuurder. Zelfs die van de bijrijder was niet goed.
Ah oke. Ik heb het maar 2 keer gedaan bij een autoverhuur bedrijf dus wat minder ervaring mee. Verschilt misschien ook erg per land?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
21-03-2019 20:58
Voelt dat nou goed, om nog even na te trappen?

Afbeelding
Dat is geen natrappen. Maar als je een vakantie plant en je wilt een auto huren en je weet dat je daar een creditcard voor nodig hebt, dan ga je toch niet tot het allerlaatste moment wachten om die aan te vragen? Dan doe je dat minstens een maand van tevoren, lijkt me. Kwestie van logisch nadenken.

Dus dan is niet die creditcard te laat, zoals in de titel van dit topic staat, maar ben je zélf te laat geweest met je zaken regelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-03-2019 21:25
Dat is geen natrappen. Maar als je een vakantie plant en je wilt een auto huren en je weet dat je daar een creditcard voor nodig hebt, dan ga je toch niet tot het allerlaatste moment wachten om die aan te vragen? Dan doe je dat minstens een maand van tevoren, lijkt me. Kwestie van logisch nadenken.

Dus dan is niet die creditcard te laat, zoals in de titel van dit topic staat, maar ben je zélf te laat geweest met je zaken regelen.
Tja, niet iedereen is zo 'perfect' (of burgerlijk net hoe je het in wilt vullen) als jij, Pejeka.
Regelmatig boek ik nog geen 48h van tevoren mijn vakantie. Dit komt omdat vrij vragen voor mij geen mogelijk is, (nee geen onderwijs of bouwvak), ik werk 7 tot 12 weken, en ben dan 4 tot 6 weken vrij). Geen touw op te trekken dus...
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
21-03-2019 21:36
Tja, niet iedereen is zo 'perfect' (of burgerlijk net hoe je het in wilt vullen) als jij, Pejeka.
Regelmatig boek ik nog geen 48h van tevoren mijn vakantie. Dit komt omdat vrij vragen voor mij geen mogelijk is, (nee geen onderwijs of bouwvak), ik werk 7 tot 12 weken, en ben dan 4 tot 6 weken vrij). Geen touw op te trekken dus...
Kan. En als je dan geen creditcard hebt, boek je iets waar je geen creditcard voor nodig hebt, lijkt me, want het is onrealistisch te denken dat je die in 2 dagen in huis kan hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
21-03-2019 21:25
Dat is geen natrappen. Maar als je een vakantie plant en je wilt een auto huren en je weet dat je daar een creditcard voor nodig hebt, dan ga je toch niet tot het allerlaatste moment wachten om die aan te vragen? Dan doe je dat minstens een maand van tevoren, lijkt me. Kwestie van logisch nadenken.

Dus dan is niet die creditcard te laat, zoals in de titel van dit topic staat, maar ben je zélf te laat geweest met je zaken regelen.

Ja duh, maar daar heeft TO nu toch niets meer aan. Dat ze te laat is dat heeft ze zelf inmiddels ook wel begrepen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
21-03-2019 19:46
Voortaan niet tot het allerlaatste moment wachten om zo'n kaart aan te vragen? Er kan namelijk altijd wel een vertraging ontstaan. Ik heb laatst een creditcard aangevraagd op het bedrijf voor een nieuwe medewerker, en die was door bepaalde oorzaken 5 dagen later dan gebruikelijk. Maar dat calculeer je toch in?
en achteraf kijk je een koe in z´n k*nt :wtf:
Wat een empathische reactie weer

en weer on topic, helaas heb ik geen oplossing :-[
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven