Overnachten Amsterdam: waar?

22-03-2019 16:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Man en ik gaan binnenkort een weekendje naar Amsterdam. Als echte toerist in eigen land ken ik de Dam en de rosse buurt, maar dan houdt het wel op :proud: Dus wie helpt: waar kunnen we leuk overnachten, en zitten we in of bij een van de mooie wijkjes die Amsterdam ongetwijfeld rijk is? Tips to do, lekkere restaurantjes etc mogen ook!
Alle reacties Link kopieren
tip: Comedy train in Toomler ( kelder van het Hilton). erg leuk om juist de late night show te pakken, eerst lekker ergens eten en borrelen en daarna doooorrrr!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Achterhuis echt een must trouwens.

Voor de leuk: ja doen, zo`n suffe rondvaartboot. Amsterdam is vanaf het water echt prachtig.

En de 9 straatjes zijn leuk om te shoppen.
Alle reacties Link kopieren
Overnachten: Ik zou iets buiten het centrum gaan zitten. Bijvoorbeeld Student Hotel bij het Ramada, of ergens bij de Rai ofzo. 's Avonds heb je dan keus: gewoon in woonwijk tussen 'locals' rustig wat eten, meer dan genoeg leuke eettentjes daar, of het centrum in (en met de tram ben je dan in 10 minuten alsnog bij je hotel. Als je midden in het centrum zit zit je de hele tijd in de drukte en tussen de toeristen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
handigmetgeld schreef:
22-03-2019 17:14
Overnachten: Ik zou iets buiten het centrum gaan zitten. Bijvoorbeeld Student Hotel bij het Ramada, of ergens bij de Rai ofzo. 's Avonds heb je dan keus: gewoon in woonwijk tussen 'locals' rustig wat eten, meer dan genoeg leuke eettentjes daar, of het centrum in (en met de tram ben je dan in 10 minuten alsnog bij je hotel. Als je midden in het centrum zit zit je de hele tijd in de drukte en tussen de toeristen.
Dit. En met de NZlijn is de verbinding centrum met omgeving RAI helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou via Airbnb wat boeken in Oud-west, Prinseneiland, Watergraafsmeer of Oud-Zuid. Tenzij je om 5u uit de kroeg wil rollen, dan kun je beter in het centrum zitten.

Verder qua bezienswaardigheden:
- Zuidertoren beklimmen als het mooi weer is (leuk om te doen en mooi uitzicht).
- lekker slenteren door de 9 straatjes en de Pijp.
- Naast de geijkten als Anne Frank, Rijks, Stedelijk en Van Gogh, zijn mijn persoonlijke favorieten het Joods Historisch en FOAM, al vind ik het museum van Loon ook leuk.

Qua lunch/koffie zijn mijn favoriete plekken:

- heel centraal op de Nieuwendijk de gebroeders Niemeijer. Toen we nog daar om de hoek woonden haalde mijn man daar altijd weekendontbijtjes :heart: echt lekker brood daar
- Stek op de Wibautstraat
- Spek in West
- Wilhelmina bij de Overtoom
- Buffet van Odette op de grachten

Qua borrel/terras:

- Vondeltuin in het Vondelpark
- Hanneke’s Boom bij Centraal
- Pllek in Noord

Qua eten:

- Pekelhaaring (goedkopere segment)
- Toscanini (gemiddeld geprijsd)
- Vis aan de Schelde (duur)

Nou hoop dat er wat voor je tussen zit. Veel plezier! :)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
guppekop schreef:
22-03-2019 16:58
Ik vind het Achterhuis echt een must trouwens.

Voor de leuk: ja doen, zo`n suffe rondvaartboot. Amsterdam is vanaf het water echt prachtig.

En de 9 straatjes zijn leuk om te shoppen.
Wel vooraf kaartjes bestellen.
Het zit nu vol tot 28 april.
Alle reacties Link kopieren
Ligt een beetje aan je budget maar ik zou dus ook ergens bij de Ferdinand Bol, Rai, Scheldestraat gaan zitten. Heb je rust in de avond maar je staat echt zo in de drukte. Heineken Experience, museumplein, de Pijp, Albert Cuyp maar ook het centrum loop je zo naar toe. Je pakt de tram of de metro als je geen zin hebt om te lopen. Er zijn ook hele goede en leuke eettentjes daar in de buurt zoals Volt
Alle reacties Link kopieren
Ah, dank allen, hier kunnen we wat mee! Het wordt dan in de buurt van de RAI als ik het zo lees, en Achterhuis staat sowieso op de planning. Zag dat het in het weekend dat wij gaan al vol zit, maar hopelijk lukt het met de kaarten die de dag zelf vrijkomen.
Alle reacties Link kopieren
Zorg dan dat je er voor de openingstijden staat want anders maak je geen kans.

Mocht je in de avond entertainment zoeken, via de site lastminuteticketshop.nl kan je tickets met korting krijgen. Vanaf 10 uur op de dag zelf gaan deze in de verkoop.

Je hebt ook the Amsterdam lookout. Als het weer goed is, is het uitzicht echt wel heel mooi. Dat gebouw met die schommel over het water. Je kunt er ook leuk op het terras zitten bij Tolhuistuin en eventueel combitickets met de boot nemen.

Utrechtsestraat, Ferdinand bol, Haarlemmerdijk en 9 straatjes staan leuke winkeltjes. Die Kalverstraat is echt helemaal niets. Houdt je van het duurdere segment heb je bij de Munt toren saks of fifth avenue.
Alle reacties Link kopieren
Jakarta Hotel op het Java eiland is erg leuk en apart met een heel goed gezellig restaurant. vlakbij CS, met de fietspont kun je over naar de noordoever bijvoorbeeld naar Eye film. Eten in het centrum bij Eddie Spaghetti is super lekker en gezellig.
Kabritu schreef:
22-03-2019 22:22
Jakarta Hotel op het Java eiland is erg leuk en apart met een heel goed gezellig restaurant. vlakbij CS, met de fietspont kun je over naar de noordoever bijvoorbeeld naar Eye film. Eten in het centrum bij Eddie Spaghetti is super lekker en gezellig.
Eddy maakt fantastische pasta’s en prima gintonics, maar het centrum zou ik het niet willen noemen.

Extra terrastip in Oost (mocht je in het Volkshotel of zo overnachten, en dan is Eddy idd ook een aanrader): de Vergulde Eenhoorn. Hele middagen in het grasveld liggen daar.

Toeristen kijken kan uitstekend op het terrasje van de Koffieschenkerij, zit aan de oude kerk midden op de wallen.
Alle reacties Link kopieren
Hotel bij de van eeghenstraat was prima. Lekker centraal en naast het vondelpark.

Ook leuk museum het grachtenhuis, em museum onze lieve heer op solder.

Eten bij norling
Als lunch is lebanese sajeria een aanrader.

Wandelen door de jordaan, vondelpark en de negenstraatjes
Alle reacties Link kopieren
Double Tree op de NDSM werf vind ik een intrigerend gebouw. Als ik in Amsterdam zou moeten overnachten zou ik die overwegen. En meer centraal Double Tree bij het centraal station (maar ik hou nogal van Double Tree hotels).
Okura hotel en eten bij le ciel bleu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven