Slovenië

23-03-2019 09:01 8 berichten
Wie heeft er ervaringen met Slovenië?

Ik denk erover om er van de zomer heen te gaan. Ik ben er alleen een keer doorgereden op weg naar Kroatië.

Is het weer erg wisselend?
Ze hebben wel veel regen zo te zien op dit staatje:
https://www.klimaatinfo.nl/slovenie/
Ik ben er een paar weken geleden geweest voor een paar dagen. Was voor februari heerlijk weer, regelmatig in korte mouwen gelopen.

Ik verbleef in de hoofdstad, vond de meeste mensen niet bijster vriendelijk moet ik zeggen. Toch een paar heerlijke dagen gehad, de sfeer in Ljubljana was zó ontzettend rustgevend. Geen stress, fijne plek om even uit te ademen.

Ook nog een gratis toer gevolgd. Van tevoren was ik sceptisch, bereidde me voor op twee uur naar een taai verhaal van een gids luisteren. Maar onze gids was zo'n leuk mens! Vertelde ook allemaal interessante dingen en wist de aandacht echt vast te houden.

Verder nog een dagje naar Lake Bled geweest, ook een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er goed weer gehad in de zomer. Vond de sfeer er niet heel prettig, veel onvriendelijke mensen. Maar dat kan ook pech/ toeval zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorige zomer in Slovenië geweest. Weer was wat minder warm dan in Italië, waar ik daarvoor zat, maar nog steeds gewoon zwemweer.
Wel bijna elke dag ergens een keer een plensbui, maar na een uurtje weer een stralend zonnetje.

Ben in Ljubljana, Bled en bij het meer van Bohinj geweest en vind het zeker een aanrader!
Ik ben er vorig jaar en het jaar ervoor 3 weken in de zomer geweest met man en kinderen. Wij stonden op camping Radovljica, dichtbij Bled. Wij hebben er een geweldige tijd gehad. Prachtig weer, soms gewoon te warm. Omgeving is héél mooi, veel te doen en zien. Lijkt veel op Karinthië waar we in 2016 waren, toen wisten we al, jaar erna Slovenië. En we vonden het zo mooi dat we dus nog een jaar zijn geweest. Dit jaar wilden we weer wat anders maar Slovenië gaan we nog zeker eens naar terug.
Bedankt voor alle informatie en tips!
Alle reacties Link kopieren
Slovenië is echt een aanrader! Ik ben vorig jaar naar de hoofdstad Ljubljana geweest. Leuke en mooie bezienswaardigheden, maar ook er zijn ook supermooie stranden in Slovenië! En een voordeel is natuurlijk dat het heel goedkoop is:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven