Pak ik te weinig of juist teveel?

23-03-2019 10:13 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bezig met een paklijst voor 3 weken Japan (rondreis) en ik vind het zo moeilijk om te bepalen hoeveel kleding ik mee moet nemen.
Temperaturen in de ochtend/avond/nacht zullen liggen tussen 0-12 graden.
Temperaturen overdag 13-20 graden.
Ik neem niet mijn winterjas mee maar een softshell tussenjas.

Qua kleding heb ik het volgende:
1 week voorraad aan ondergoed, sokken en 2 beha's.
3 broeken
4 thirts
3 longsleeves
1 hempje
1 trui
1 fleece vest
1 dun vestje
1 paar sneakers, slippers en slofjes
1 badpak voor als ik gebruik wil maken van het zwembad van 1 hotel.
1 pyjama

Mijn vliegoutfit bestaat uit een comfy broek die ik eventueel ook gewoon zo kan dragen, longsleeve,vest en een dunne sjaal. Ik heb textielverfrisser en wasmiddel bij zodat ik tussendoor ook dingen zelf kan wassen en een aantal hotels hebben een wasmachine/droger die je tegen betaling mag gebruiken.
1 trui voor die temperaturen daar lijkt mij persoonlijk wat weinig. Voor de rest prima.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
23-03-2019 10:15
1 trui voor die temperaturen daar lijkt mij persoonlijk wat weinig. Voor de rest prima.
Maar ze heeft ook een fleece vest en een vestje bij zich. Dus als ze laagjes aantrekt komt het sowieso goed.
To, het lijkt mij dat je voldoende bij je hebt. Het enige advies dat ik nog heb, zorg dat alles min of meer bij elkaar kan. En ik neem zelf eigenlijk alleen bonte/donkere kleding mee. Dat is makkelijker als je moet wassen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
MIsschien iets meer hemdjes, om in laagjes te kunnen kleden. Een trui is bij een graad of tien al iets minder fijn dan een longsleeve met hemdje en dun fleecevest. Ik neem tenminste aan dat je ook veel gaat lopen/sightsee'en. Hemdjes van katoen absorberen en isoleren.
Edit: dus iets meer hemdjes omdat je niet een week lang hetzelfde hemdje er onder aan wil doen ivm zweetluchtjes.
tia.dalma wijzigde dit bericht op 23-03-2019 10:21
17.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Voor de reizen naar Japan in de winter en het vroege voor- en najaar adviseren wij niet te lichte kleding, In de lenteperiode (half april tot eind mei) kunt u volstaan met echte voorjaarskleding, met een wollen vest of een trui en een jack of een lichte regenjas. In de zomermaanden volstaat luchtige zomerkleding, aangevuld met een lichte regenjas. Het hele jaar door komt ook een vest van pas in hoger gelegen gebieden. Op alle reizen zijn stevige wandelschoenen (liefst met profielzolen), een zonnebril, een hoofdbedekking tegen de zon en een opvouwbare paraplu onmisbaar. Korte broeken (voor de maanden juni-september) zijn zowel voor dames als heren acceptabel. Bij het betreden van een aantal religieuze gebouwen dient men bedekte schouders te hebben. Een meegebracht vest kan dan uitkomst brengen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Als jee trui of vest extra nodig denkt te hebben, kan je dat toch gewoon in Japan kopen? Volgens mij hebben ze daar ook winkels...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Maar 2 bh's?? Dat is echt super weinig. Dan moet je supervaak wassen?

Ik zou voor 2 weken ondergoed, sokken + bh's meenemen, dan hoef je maar 1 keer te wassen.

Ik zou ook meer hemdjes meenemen, maar dat is omdat ik elke dag met zulke temperaturen een hemdje onder mijn kleding draag. Doe jij dat niet? Ik zou dan dus minstens 10 hemdjes meenemen.

Waarom neem je slippers mee? Voor bij het zwembad? Voor buiten is het namelijk te koud.

1 pyjama voor 3 weken is ook een beetje weinig, want dat droogt niet snel genoeg om 'm 's avonds weer aan te doen lijkt me. Ik stop zelf kleding nooit in de droger maar misschien doe jij dat wel.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alles met elkaar combineren en heb vooral donker en bonte kleding. Ik neem op vakantie expres geen lichte kleurtjes mee omdat je daar sneller vlekken op ziet.
Zat inderdaad te twijfelen of ik nog een trui mee zou nemen. Mijn vliegvest is ook van fleece dus ik heb dan 2 fleecevesten en 1 trui en een dun vestje.

Ik heb maat 42/44 of L/XL van boven kleding dus dat kan lastiger zijn maar ook in Japan hebben ze nog steeds de oversized trend dus wellicht valt het mee.

De slippers zijn badslippers voor gebruik in de douche, badkamer of wellicht de Onsen. Heb op het moment wat last van voetschimmel en de Beha'sben ik van plan om gewoon om de dag even door een sopje te halen.
anoniem_354719 wijzigde dit bericht op 23-03-2019 10:32
18.10% gewijzigd
Dit is ietsje meer dan wat ik meeneem voor 3 weken kamperen bij die temperatuur. Dus ik zou er een longsleeve uit gooien en een t-shirtje bij doen omdat je in hotels verblijft. Tenzij je een koukleum bent.

Mocht je een berg gaan beklimmen, dan zou ik nog dunne handschoenen, muts en sjaal inpakken.
Alle reacties Link kopieren
GebruikerOnbekend schreef:
23-03-2019 10:29
Ik kan alles met elkaar combineren en heb vooral donker en bonte kleding. Ik neem op vakantie expres geen lichte kleurtjes mee omdat je daar sneller vlekken op ziet.
Zat inderdaad te twijfelen of ik nog een trui mee zou nemen. Mijn vliegvest is ook van fleece dus ik heb dan 2 fleecevesten en 1 trui en een dun vestje.

Ik heb maat 42/44 of L/XL van boven kleding dus dat kan lastiger zijn maar ook in Japan hebben ze nog steeds de oversized trend dus wellicht valt het mee.
Truien zat.
Neem ook iets leuks mee. Zo te horen heb je nu een koffer vol ongezellige praktische kleding.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet niet iets van een regenjasje mee te nemen! Heb zelf een jasje dat wind/water dicht is, maar heel dun. Ideaal om ergens over aan te trekken en ook los prima, want de warmte blijft er lekker in zitten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
blijfgewoonbianca schreef:
23-03-2019 10:33
Truien zat.
Neem ook iets leuks mee. Zo te horen heb je nu een koffer vol ongezellige praktische kleding.
Het klinkt inderdaad als mijn kampeer paklijst. Wel heel comfortabel! :)
Alle reacties Link kopieren
https://www.outdoorxl.nl/outdoor-kledin ... dames.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-03-2019 10:35
Het klinkt inderdaad als mijn kampeer paklijst. Wel heel comfortabel! :)
Dat wel. Maar misschien wat minder geschikt voor een restaurant, een bar,...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
https://www.campz.nl/outdoor-kleding/jurken-rokken.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar 2 bh's? Dan moet je zowat elke dag wassen. En maar 1 pyama? Of slaap je anders naakt? En neem wat extra shirts mee en een extra trui.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Die ‘stoelverwarming rok’ intrigeert mij...

Is dat voor mensen met blaasklachten? En waarom wil je dan een rok aan? Of doe je die over je broek heen? Of snap ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
23-03-2019 10:44
Maar 2 bh's? Dan moet je zowat elke dag wassen. En maar 1 pyama? Of slaap je anders naakt? En neem wat extra shirts mee en een extra trui.
Truien zat. Als het koud is doe je alles over elkaar heen aan en als het warm is doe je alles uit. Dan zijn afritsbroeken ( hoe seksloos ook ) ideaal.
En op dat soort reizen doe je nou eenmaal wat langer met je ondergoed dan dat je thuis zou doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-03-2019 10:51
Die ‘stoelverwarming rok’ intrigeert mij...

Is dat voor mensen met blaasklachten? En waarom wil je dan een rok aan? Of doe je die over je broek heen? Of snap ik het verkeerd?
Stoelverwarmingrok ? Niet eens gezien :-D
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-03-2019 10:51
Die ‘stoelverwarming rok’ intrigeert mij...

Is dat voor mensen met blaasklachten? En waarom wil je dan een rok aan? Of doe je die over je broek heen? Of snap ik het verkeerd?
https://www.google.nl/search?q=stolverw ... pdiipNL2TM:


https://www.campz.nl/maloja-corinam-rok ... 54677.html
blijfgewoonbianca wijzigde dit bericht op 23-03-2019 10:58
7.95% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
23-03-2019 10:53
En op dat soort reizen doe je nou eenmaal wat langer met je ondergoed dan dat je thuis zou doen.
Je kunt er ook straffeloos langer mee doen als je kleding koopt van het juiste materiaal. Een shirtje van merinowol kun je veel vaker dragen dan een shirtje van polyamide.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
23-03-2019 10:53
Truien zat. Als het koud is doe je alles over elkaar heen aan en als het warm is doe je alles uit. Dan zijn afritsbroeken ( hoe seksloos ook ) ideaal.
En op dat soort reizen doe je nou eenmaal wat langer met je ondergoed dan dat je thuis zou doen.
Ik zou dan bij de Zeeman ofzo een hele stapel onderbroeken halen voor een habbekrats, en na het dragen zou ik die onderbroek gewoon weggooien en een schone aantrekken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
stroman schreef:
23-03-2019 10:57
Je kunt er ook straffeloos langer mee doen als je kleding koopt van het juiste materiaal. Een shirtje van merinowol kun je veel vaker dragen dan een shirtje van polyamide.
Ook dat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
23-03-2019 10:58
Ik zou dan bij de Zeeman ofzo een hele stapel onderbroeken halen voor een habbekrats, en na het dragen zou ik die onderbroek gewoon weggooien en een schone aantrekken...

Het punt is dat je vaak geen zin hebt om 20 onderbroeken mee te slepen.
Ik zou ter plekke een hele kleine verpakking wasmiddel kopen of gewoon iets wassen met een beetje shampoo uit je hotel.
Als je van hier al wasmiddel mee gaat zeulen kun je inderdaad net zo goed nog 3 bh’s meenemen qua gewicht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
23-03-2019 10:44
Maar 2 bh's? Dan moet je zowat elke dag wassen. En maar 1 pyama? Of slaap je anders naakt? En neem wat extra shirts mee en een extra trui.
Ach nee, een bh kan een dag of drie, en ze heeft er twee. Was ze op de hand op een avond, en je kunt weer zes dagen verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven