Hulp route Thailand

23-03-2019 21:58 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooi mensen,

Ik begin de wanhoop een beetje nabij te zijn, duizenden websites met allemaal andere opties en hoop dat er hier misschien wat Thailand kenners zijn. Ik ga komende januari naar Thailand een maand, heb al enigszins een route uitgestippeld voor een maand maar zit te kloten met de overstap Chiang Mai naar Koh tao / Koh panghan weet sowieso niet welke eerst. Ik hoop dat er hier misschien enigszins advies was, reisplan moet niet al te duur zijn want ik vind het niet erg om iets langer te reizen.

Dit was mijn route in dit gedeelte:

Chiang Mai
Pai
Koh Panghan / Koh tao
Kao Sok
Krabi

Misschien verwacht ik iets te veel van het viva forum ;-p maar heb al gekkere dingen meegemaakt op dit forum haha !
Alle reacties Link kopieren
Ik zou van Chiang Mai naar Koh Samui vliegen en daar de boot nemen naar Koh Tao of Koh Phangan. Welke eerst maakt niet zoveel uit, maar misschien wil je met je planning ook rekening houden met een full/half moon party op Koh Phangan.

Ik mis Bangkok trouwens...

En als je naar Krabi gaat, vergeet Koh Phi Phi niet.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
23-03-2019 22:03
Ik zou van Chiang Mai naar Koh Samui vliegen en daar de boot nemen naar Koh Tao of Koh Phangan. Welke eerst maakt niet zoveel uit, maar misschien wil je met je planning ook rekening houden met een full/half moon party op Koh Phangan.

Ik mis Bangkok trouwens...

En als je naar Krabi gaat, vergeet Koh Phi Phi niet.
Dank je wel voor je tips, mag ik vragen weet jij ongeveer hoeveel je kwijt bent voor die reis ?
En nee daar houd ik op zich niet super veel rekening mee dus dat valt mee ! Haha is me 1e keer dat ik heen ga dus ben erg benieuwd naar alles.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 5 jaar geleden in Thailand, dus ik weet niet meer of dat qua kosten nog klopt. Ik was voor hotels zo’n €10-€15 per nacht kwijt. Ik koos altijd voor prima hotels met eigen kamer. Vervoer daar is ook niet heel duur, zo’n vlucht van Chiang Mai naar Koh Samui heb je al voor €40. Maar dit kan ook duurder uitpakken.
Mijn dagbudget was gemiddeld €40 en ik reisde alleen.

Bangkok dus ook zeker doen, vanuit daad ook een uitstapje voor een dag naar Ayuthaya.
En als je Kanchanaburi en voornamelijk Erawan Falls kan meenemen in je planning is dat ook zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je tips enorm blij mee en ga me best doen ! Daar reken ik ook ongeveer op, 40 euro per dag !

Heb net ook een optie gevonden om van Pai terug te gaan naar Bangkok en daar de bus + ferry te pakken voor 40,00, ben je wel een hele dag onderweg naar Koh Tao plus inderdaad nog terugreis van Pai naar Bangkok.

Maar ik ga eens even puzzelen vind het erg lastig deze overstap....
Alle reacties Link kopieren
TimD567 schreef:
23-03-2019 22:23
Dank je wel voor je tips enorm blij mee en ga me best doen ! Daar reken ik ook ongeveer op, 40 euro per dag !

Heb net ook een optie gevonden om van Pai terug te gaan naar Bangkok en daar de bus + ferry te pakken voor 40,00, ben je wel een hele dag onderweg naar Koh Tao plus inderdaad nog terugreis van Pai naar Bangkok.

Maar ik ga eens even puzzelen vind het erg lastig deze overstap....
Daarom dus vliegen, van zo’n lange rit word je niet blij. Terug van Pai naar Chiang Mai, verblijf daar nog even en hoppa het vliegtuig in.
Voor vluchten kijk op skyscanner of bijvoorbeeld direct via Air Asia.
Alle reacties Link kopieren
Oh en al je vervoer gewoon ter plekke regelen! Vaak goedkoper, heel eenvoudig en je kan dan nog van alles open houden. Via Booking.com je overnachting voor de dag erna boeken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk even bij Nok air, zij bieden pakket reizen met vlucht en ferry. Ik weet alleen niet of dat ook vanuit Chiang Mai kan.
Verder inderdaad al je vervoer ter plaatse regelen.
Persoonlijk vond ik phi phi niets..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vanaf Chiang Mai rechtstreeks vliegen naar Krabi (Andaman-eilanden) en dan via Kao Sok naar Phangan en Tao. Vanaf de Golf-eilanden is het makkelijk met ferry en nachttrein terug naar Bangkok. Of een low budget vlucht vanaf Chumphon of Surat Thani.

Ik zou niet uitgaan van een vlucht Chiang Mai - Samui. Die waren altijd relatief duur omdat Samui een privaat vliegveld is en Bangkok Airways geen budgetairline (zoals NokAir, Thai Smile en AirAsia dat wel zijn).

Als je op Don Muang (oude, nu nationale en budgetairlines) vliegt is dat ook een mooi punt om een kort uitstapje naar Ayuttaya te maken want dit is al op de treinroute. Scheelt je zo een uur treinen tov Hualamphong in Bangkok.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
23-03-2019 23:08
Ik zou vanaf Chiang Mai rechtstreeks vliegen naar Krabi (Andaman-eilanden) en dan via Kao Sok naar Phangan en Tao. Vanaf de Golf-eilanden is het makkelijk met ferry en nachttrein terug naar Bangkok. Of een low budget vlucht vanaf Chumphon of Surat Thani.
Wacht even hoor haha ;-p als ik je goed begrijp zeg jij dat ik moet vliegen van Chiang Mai naar Krabi en dan vanuit krabi nog Kao Sok, Phangan en Tao bezoeken ? Denk jij dat ik goedkoper uit ben dan, of wat is precies de redenatie..... puur uit interesse hoor haha ;-)

Ik heb even gekeken maar als je een vlucht pakt vanaf Chiang Mai naar Surat Thani en dan de ferry ben je ongeveer 100,00 kwijt voor de hele reis. 70,00 vliegtickets als ik even op skyscanner heb gekeken en 20 tot 30 voor de ferry en bus naar Koh Tao.
Alle reacties Link kopieren
Maar heel eerlijk, beste kies je noord óf zuid, dan heb je nog iets van tijd om rustig te genieten ipv enkel de platgebaande paden highlights af te racen.
Alle reacties Link kopieren
To, je wilt een behoorlijke afstand overbruggen en dat kost gewoon wat. Chiang Mai - Surat is dacht ik met overstap in BKK, dus twee vluchten en Krabi is er ook rechtstreeks - dat scheelt tijd en geld.

Worden er überhaupt al vluchten voor januari 2020 aangeboden? Ik gok dat je lang nog niet alle vluchten ziet.

Persoonlijk was ik gecharmeerd van Thai Smile, meer dan AirAsia maar het gaat er uiteindelijk om welke routes ze aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
erizito schreef:
23-03-2019 23:08
Ik zou vanaf Chiang Mai rechtstreeks vliegen naar Krabi (Andaman-eilanden) en dan via Kao Sok naar Phangan en Tao. Vanaf de Golf-eilanden is het makkelijk met ferry en nachttrein terug naar Bangkok. Of een low budget vlucht vanaf Chumphon of Surat Thani.

Ik zou niet uitgaan van een vlucht Chiang Mai - Samui. Die waren altijd relatief duur omdat Samui een privaat vliegveld is en Bangkok Airways geen budgetairline (zoals NokAir, Thai Smile en AirAsia dat wel zijn).

Als je op Don Muang (oude, nu nationale en budgetairlines) vliegt is dat ook een mooi punt om een kort uitstapje naar Ayuttaya te maken want dit is al op de treinroute. Scheelt je zo een uur treinen tov Hualamphong in Bangkok.
Dit, echt precies dit. Veel logischere route.
Koh Phi Phi vind ik zelf overigens geen aanrader, ik zoek liever een mooi strand op dat een stuk onbekender is, maar dat is persoonlijke voorkeur.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik 12go.asia voor reismogelijkheden, maar ook Travelfish en Tipsthailand geven veel info.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal voor jullie tips erg blij mee, maar als ik zo even kijk voor vliegtickets van Chiang Mai naar Krabi.... betaal je al gauw 70 tot 100 euro voor een vliegticket. Vind dat aardig aan de prijs, kan dat ik ook verkeerd kijk of te vroeg kijk voor vliegtickets maar dan ben ik goedkoper uit als ik eerst naar Koh Tao ga.

Maar nogmaals ben geïnteresseerd en zie het zeker als een optie !
Alle reacties Link kopieren
Dat kun je ook doen. Is die vlucht naar Surat wel rechtstreeks? Mijn advies kwam voort uit efficiency: je kunt van zowat overal in Thailand naar Bangkok komen, maar vanaf Chiang Mai naar de eilanden zijn de opties beperkter, zul je vaker een overstap hebben en dat kost tijd. Zonde om je tijd te verdoen aan overstappen op een vliegveld als je ook al met een shake aan het strand kunt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Voor Thailand hoef je idd nu nog niet alles vast te leggen. Dat kan prima ter plekke of iets dichter op de reis. De nachttrein of sommige vluchten zijn wel handig om iets van te voren te regelen (wij grepen met 1 dag van te voren soms mis; maar als je flexibel bent verandert dit gewoon je plan, ook geen drama) Tips Thailand is een goede site voor tips :)

Bangkok vind ik ook een gave stad. Zou ik ook wat tijd besteden. Van Chang Mai naar het zuiden is echt een enorm eind. Als je naar de eilanden (koh pagnan ed) gaat is idd vliegen een goede overweging). Wij zijn ooit van kao sok (slapen in huisje op water, gaaf) naar koh pagnan gereist. Dat is prima geregeld met busjes naar de ferry. De toeristen industrie draait daar behoorlijk geolied. Alsnog zij de afstanden behoorlijk en zijn we met dat (op de kaart vrij klein ogende) stuk een volle reisdag kwijt geweest. Dus als je naar die eilanden wil, kan je ook rechtstreeks op samui vliegen. Scheelt heel veel tijd. En daar betaal je dan voor. Gemak.
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal liever €70-€100 voor een vlucht dan dat hele eind in de bus trein voor €40.

In Koh Tao wil je misschien ook je PADI halen of gewoon ga duiken. Leuke dingen doen kost ook geld. Plus de eilanden zijn ook weer iets duurder qua accommodatie dan het Noorden.
Alle reacties Link kopieren
En ook daarom: beter maak je de keuze voor noord of zuid en kom je nog eens terug. Thailand is groot en reizen gaat er lang zo vlot niet als in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven