Wat is er tussen Chicago en Detroit te zien?

18-04-2019 21:45 7 berichten
Binnenkort gaan mijn man en ik naar Chicago, waar we een paar dagen zullen doorbrengen. Daar kennen we de weg inmiddels wel. Daarna rijden we naar Detroit. Onderweg hebben we een dag of vijf te besteden. Wie weet leuke dingen om onderweg te bekijken? Kalamazoo (de Gibson-fabriek - dat vindt mijn man, die gitaar speelt, een must) en Holland, Michigan (gewoon om het eens te zien) staan al op het lijstje. Ik hoop dat jullie meer tips hebben! Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips maar het lijkt me wel gaaf ,dus dit is een ordinaire :P tvp
Alle reacties Link kopieren
The Henry Ford in Dearborn. Kan je wel een hele dag in kwijt als je wil. Henry Ford was een hobbyist qua geschiedenis. Die man heeft van alles opgekocht en op zijn grondgebied neergezet. Van de winkel van de Wright Brothers, het schooltje van Abraham Lincoln tot aan Edisons werkplaats. Er rijden continu oude Ford voertuigen rond waar je een ritje in kan maken en dan heb je ook nog een groot overdekt gedeelte met heel veel oude presidentiële limousines, de wienercar maar ook het huis van de toekomst. Het was erg eh apart maar tegelijkertijd erg leuk om eens te doen.

Qua Detroit zelf heb je een walking tour. Vonden we erg leuk, want zo leer je wat van de stad en ze vertellen ook wat over de recente ontwikkelingen in bepaalde gebieden, mooie Street art etc. Ook het Guardian Building is erg mooi om een kijkje te nemen.

Renaissance centre voor het uitzicht op de stad, drankje drinken terwijl je er bent

En je hebt een soort monorail wat erg leuk is om even een rondje mee te doen.

Motown heb je er ook maar reserveer vantevoren want het is erg klein.
Alle reacties Link kopieren
Haha grappig, wij hebben precies dezelfde tour gedaan paar maanden terug maar dan van Detroit naar Chicago.

Chicago was ten eerste veel mooier dan Detroit. Daartussenin heb je een grote premium outlet in Indiana, kan je heel leuk en voor goede prijzen shoppen. In Detroit gingen wij door verlaten Ghetto's rijden (niet lopen), ford fabriek bezoeken in Dearborn en schiet lessen nemen. We ging ook naar 8 mile, daar kan je "America jewelry and loan" zien als je het van tv kijkt en het is natuurlijk geboorteplaats van Eminem (voor de fans).

Je hebt daartussen ook nog Flint, Michigan. Is daar wat te doen, nee niet echt. Je kent het vooral van hun water probleem.

Holland, Michigan is hilarisch! Het is echt klein Nederland op z'n Amerikaans. Echt wel moeite waard.

Chicago is echt een prachtige stad! Downtown is gewoon geweldig. Het voelt heel jazzy, het is heel sfeervol en je kan daar echt heerlijk soul food eten. Het is alleen echt niet een van de veiligste plaatsen, dus ontwijk bepaalde buurten.

Heel veel plezier tijdens jullie reis!
Hartelijk dank voor jullie tips! Daar heb ik echt iets aan.
Ann Arbor is een leuk stadje, dichtbij Detroit. En idd het Henry Ford museum in Dearborn. Oja en super veel lekker Midden-Oosten restaurants, voor wie daar van houdt. Om nom nom.
Alle reacties Link kopieren
Het plaatsje Holland vonden we niet bijzonder maar het Hollandse openluchtmuseum is wel

echt heel grappig om te bezoeken.
We keken met plaatsvervangende schaamte naar een klompendans, uitgevoerd door de plaatselijke bejaarden soos.
Verder eens met dat je het Ford museum niet mag missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven