Vakantie bestemmingen met de trein (buitenland)

22-04-2019 08:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij overwegen om met de trein op vakantie te gaan 2 volwassene en kind bijna 2. Ik ben benieuwd naar tip’s en ervaringen. We zoeken een leuke bestemming, land maakt niet zoveel uit ( geen NL of België) liefst aan een kust/rivier/meer, plaats waar wat te beleven is, grote kans op zon, natuur en cultuur. (Geen stedentrip)
Ook ben ik benieuwd hoe je je reis vervolgde na aankomst op het station, met een auto of heb je de rest ook met het OV kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er geen ervaring mee, tenminste alleen als kind zijn we met het gezin naar Zwitserland gegaan met de trein, maar meestal is er bij treinstations ook een busstation waarmee je de reis zou kunnen vervolgen en anders taxi. Ik zou kijken of zuid Frankrijk, Nice? of Noord Spanje, Girona ? of zo met de trein te bereiken is.
Het zal wel best wat tijd kosten denk ik want overstappen etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat met de trein reizen in Duitsland erg goedkoop is. Vaak kun je kaarten kopen waar dan ook busvervoer bij inzit. Veel goedkoper dan het OV in nederland en prima verbindingen. Geen zonzekere bestemming maar je vindt er we kust, meren, bossen en cultuur.
Alle reacties Link kopieren
Luzern in Zwitserland misschien? Charmante stad, ligt aan een meer in een schitterende omgeving en heeft een goede treinverbinding. Vanuit Nederland gaat er een IC direct naar Basel, dat duurt zo'n 7 uur. Dan nog ongeveer een uur naar Luzern.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Met de tgv naar Lyon (overstappen op bxl) ! Super snel, wel aan de prijs. Dan vanuit daar verder met de trein naar de kust (marseille) of een auto huren en bijv de drome rondom Die verkennen :)

Wij vonden het met kind fijn om in avignon een auto te huren waarmee we naar ons vakantiehuisje zijn gereden. Franse platteland/kust is niet super qua openbaar vervoer en boodschappen doen en uitstapjes worden anders wel hele grote missies. Als je in de grote steden blijft heb je geen auto nodig.

Frankrijk in het hoogseizoen is overigens wel gekkenhuis, vooral de cote d’azur
https://www.interrail.eu/nl/plan-je-rei ... orwegkaart
Ik zou je bestemming eerst iets beter kiezen, als je dat beter weet, kom je er altijd wel of vind je snel iets soortgelijks dat wel goed bereikbaar is met trein en/of bus. Zo moeilijk is OV nou ook weer niet tegenwoordig! Zeker niet met apps e.d.

Kijk op treinreiswinkel.nl voor inspiratie of op hun boekingssite happyrail . Ook goede tips over na- of voorvervoer per bus. Het hangt ervan af of je rond wilt reizen of je bestemming of 2 wilt bereiken per trein wat de beste optie is. Sommige landen hebben goede, luxe busmaatschappijen. In delen van Zuid-Frankrijk en heel Spanje en Portugal, is dat voor sommige stukken te verkiezen boven de trein.

Met jouw wensen kun je naar heel Europa joh! Noord-Griekenland, Oostenrijk met nachttrein, Frankrijk diverse regio's, Tsjechië en Slowakije zijn ook goede opties, denk bijv aan Karlstejn vlakbij Praag, zit zowel camping aan treinstation, riviertje met beekjes, als wandelgebied.

Tips voor met kleine kinderen..
- houd rekening met tijd voor overstappen.
- bij een rondreis, boek een hotel of appartement in de buurt van het station. Ik vind ondanks al het booking.com en airbnb geweld gewoon even bellen naar plaatselijke vvv soms verrasend goede en goedkope plekken opleveren.
- bezoek niet de grootste steden, maar de middelgrote steden of gewoon dorpen.
- wij reizen rond met 1 grote rugzak ipv 2 middelgrote. Dit maakt je een stuk flexibeler met kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen rijbewijs en reis graag met de trein. Meestal zoek ik een middelgrote plaats/provinciestad als verblijfplaats en maak van daaruit met openbaar vervoer dagtripjes. Zeker in de zomer kun je vaak een heel eind komen met ov in gebieden waar redelijk wat toerisme is, maar zeker ook daarbuiten.

Aangezien zoiets in vrijwel elk land kan, zou ik eerst een land of regio kiezen en dan uitzoeken welke plaats goede verbindingen heeft.

Als je een huurauto wilt, kun je in principe overal heen met de trein.

Het is een andere manier van reizen, vergeleken met een pakketreis naar Spaanse stranden of autovakantie met caravan of tent. Reizen met openbaar vervoer gaat soms langzamer, je moet leren wachten op stations en inventief kunnen zijn als de trein of bus niet komt.
Ik zou kiezen voor Noord Italië. Vanuit Nederland rechtstreeks naar Basel, daarna met twee overstappen naar Milaan. Daar doe je ongeveer 12 uur over. Wel zou ik zorgen voor een eigen zitplaats voor je kind. Boek hem via de DB dan heb je meer keus bij de zitplaats reserveringen.

Wij reizen altijd 1ste klas met de kinderen als we op vakantie gaan. Wij vinden het heerlijk! Wij houden eigenlijk zo'n 700/800 km met de trein, voor verder pakken wij het vliegtuig.
Alle reacties Link kopieren
https://www.treinreiswinkel.nl/reizen/treinvakanties

Hier al gekeken ? https://www.treinreiswinkel.nl/reizen/treinvakanties
Trein plus huisje plus auto.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de tip’s!

Ik ga de aanbevolen plaatsen eens goed bekijken en de treinreis winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de website van de Deutsche Bahn echt super voor internationale treinreizen. Je geeft vertrek en aankomststation in en hij zoekt de beste verbinding voor je.
www.bahn.de. Het leuke is dat íe ook goed werkt voor treinreizen die niet door Duitsland gaan.
Franse Atlantische kust is misschien wel wat voor je!
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Antwerpen, Gent en Parijs. Beviel goed!

Kijk op deze websites:
https://www.thalys.com/nl/nl
https://www.nsinternational.nl/nl/home-1
Alle reacties Link kopieren
Schotland met de trein lijkt me fantastisch. Zon is een dingetje daar maar verder :❤️❤️❤️
Live long and prosper
Lubeck is ook echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
Zwitserland is een geweldig treinland. Idd Luzern als basis, of bv Interlaken . Je kan er boottochtjes maken over de meren en er zijn heel veel leuke bergtreintjes. Maar het is niet goedkoop. En een stuk voordeliger om eerst te vliegen naar Basel of Geneve en dan te gaan treinen.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven